• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkkejä ensi kesän reissuun kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K1300GT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Haudi Hou! Tarkoitus olisi roiskaista mopo rekassa Vicenzaan ja hurruutella sitten Ranskan /Espanjan suuntaan - luultavasti kuitenkin KOVIN paljoa Pyreneiden alapuolelle ei tule lähdettyä. Pankaas laittaen mutkatie/nähtävyys/Majoite vinkkejä tulemaan. Aikaa on kolmisen viikkoa eli ihan Etelä-Espanja jätetään suosiolla väliin

Laitoin sulle privaa Ranskan jutuista, lieneekö tullut perille...
ghostface.gif
.

Hieman samansuuntaisia ajatuksia, joten vinkkejä julki vain...
Monacossa pitää käydä ajamassa "tunnelin" läpi...eli kyllä mä sitä rantatietä koetan ajella.
Kunnes on pakko lähteä "ylöspäin", Alppien yli ja kotiin.

Jos menet Pyreneitten eteläpuolelle, aja ihmeessä jompaan kumpaan suuntaan Andorran kautta. Mulla nyt on aikaa käynnistä parikymmentä vuotta, mutta tuskin nuo vuoret on paljon muuttuneet. Aivan Alppeihin verrattavaa serpentiiniä ja maisemaa.

Sen verran on reitti ruvennut hahmottumaan että Vicenzasta jonnekin Genovan tienoville, sieltä rantoja pitkin (hidasta, joo) Monacon ja Nizzan kautta jonnekin Perpignanin kieppeille ja siitä kohti Andorraa. Lenkin puoliväliksi olen pähkäillyt San Sebastiania ja sieltä sitten joko oikealle Ranskaan ja takas tai sitten alakautta Espanjaa jne.

Eikö täällä nyt tosiaan keiku ketään joka olisi kurvaillut noilla kulmilla Ranskan ja Espanjan rajan kahta puolta. Mäkiä näyttäis olevan ja muutamien verkkosaittien mukaan hyviäkin teitä, mutta vinkkejä kaipaillaan.

Jovvain...
sport05.gif

No keikkuu keikkuu mut nää pitäs selvitellä ajoissa nää reissu-jutskat kato kun nyt on jo sesonki ajohemmoilla päällä niin ei ne kerkiä vastailemaan enää....
biggrin.gif

Mut tämmönen ainaskin mitä älä missaa... ja on tuolla matkat-osioissa muitakin....ehtimään vaan...
sport05.gif

Laitoin sulle jo privaa, lieneekö tullut perille vai ei???
ghostface.gif
Mun suosikkeja niillä seuduilla mm. nämä: Col Du Portillon, Col D´Aspin, Col du Tourmalet, Col De La Pierre, sekä mm. tiet L511 ja L401.

Tarkkaa dataa hyvistä majoituspaikoista kun tarkennat hieman millä seuduin voisit harkita majoittuvasi.

Ja jos San Sebastianin seuduille menet, jatka ny ihmeessä Picos De Europaan ja varaa sinne muutama päivä. San Sebastianissa lukuisa määrä upeita pintxos(heidän tapaksensa)-baareja, kierrä ne pitkällä kaavalla, merenelävää, ja muuta herkullista suussasulavaa maisteltavaa koko illaksi...S.Sebastian on hieno kaupunki jossa muutama päivä menee nopsaan.

Catalonian rantaa jos koluat, on mahtavan hieno ja hyväpintainen tien pätkä St Felieuxista Tossa Del Mariin. Paikallisten vetomiesten suosiossa iltaisin ja muulloinkin. St Felieux on Gironasta lounaaseen. Tossa Del Marissa on hauskasti pieni linnoitus keskellä rantaa, jossa ravintoloita ympäriinsä, kiva pienehkö rantakaupunki.

Moi!

Viime kesä meni Kataloniassa, Perpignanissa tukikohta ja siitä mentiin sinnetänne. Andorraan vie hieno mutkatie, ja toinen ehdoton ajettava on Colliouresta Ranskasta Espanjan puolelle vievä rantatie, ei tarvitse kaukana Espanjassa käydä, se tie siinä rajalla on se juttu. Vaikkakin koko pätkä aina Barcelonaan asti on hyvä, mutta paras juuri rajalla. Ja rajaseudun kulmalta löytyy myös Carcassonne, linnakaupunki jossa kannattaa päivä pyöriä.

Tässä pari asiallista mestaa Pyreneiltä, viimeksi 2005 itse siellä kurvailin näitä...
062802moto_prv.gif
..Pyreneitten korkein, Port D´Envalira (2408m), ja Espanjan ja Ranskan rajalla Col Du Portalet...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
...ja toivottavasti seuraavan kerran 2011...
smile_org.gif

Tossassa olimme viimeksi tässä yötä(pari yötä).. Hotel Capri..
033102beer_1_prv.gif
..rantsussa, meillä oli 3.krs:n merinäköala huone, jotain alle 90 egee/huone v.2005, nytkin alle satasen. Ja loistomaisema/sijainti..suosittelen.
smile_org.gif

Ranskalaiseksi mä varmasti voin apua sinua antamaan vinkkejä.
Esimekiksi, sinä voisit matka Schwartzbaldin, Alsacen, Haut-doubs:n, Jura:n, Allpeien kautta jne.

Mikä lienee järkevin reitti Ranskan läpi vaikkapa Hampurista San Sebastianiin, mikäli halajaa taittaa matkan silleen suhkoht nopiasti?

Google Maps ehdottelee ko. välille reittiä A1 Kölnin tienoille, sieltä Aachen - Liege - Mons - Pariisi - Orleans - Tours - Poitiers - Bordeaux - Bayonne - San Sebastian. Ja sama kartalla

Kokemuksia? Kauankohan normaalikelillä meneepi pätkään aikaa tasaisen maltillisesti ajellen ja paljonko tietulleihin uppoaa rahnaa?

Viime kesänä minÄ olen mennyt Ruotsiin moottoripyörällä.
Kielestä Pariisin, Aachen ja Liègen kautta, minun matkani kestii noin 12 tuntia moottoritiellä.

Jos haluat mennä nopeasti San Sebastianeen, se tie on paras mutta vain moottoritiellä.

Mikä lienee järkevin reitti Ranskan läpi vaikkapa Hampurista San Sebastianiin, mikäli halajaa taittaa matkan silleen suhkoht nopiasti?

Google Maps ehdottelee ko. välille reittiä A1 Kölnin tienoille, sieltä Aachen - Liege - Mons - Pariisi - Orleans - Tours - Poitiers - Bordeaux - Bayonne - San Sebastian. Ja sama kartalla

Kokemuksia? Kauankohan normaalikelillä meneepi pätkään aikaa tasaisen maltillisesti ajellen ja paljonko tietulleihin uppoaa rahnaa?
Moi.
Ajoin viime kesänä Pariisista alkaen saman reitin. Pääosin käytin motaria. Nopeaa (rajoitus 130 km/h) ja helppoa. Ranskassa hieman kalliimmat motarimaksut kuin Espanjassa, ei kuitenkaan potutukseen asti. Nopeusvalvontaa Ranskassa oli tuolla matkalla kosolti. Sain toki sakot, 158 km/h 130:n alueella. Sakot oli 90 €, meni ihan autoliiton taulukon mukaan. Viiniä löytyy joka paikasta, kaljaa ei. Motareita paljon ja tiet priima kunnossa. Yövyin Arachonissa leirintäalueella.
Bayonne - San Sebastian oli hyvä väli. Mutkaa ja korkeuseroa. Pidin muutenkin Pyreneiden alueesta paljon. Takaisin päin tulin Välimeren rantaa pitkin, josta Andorraan.

Liegestä heitin Luxemburgiin Span kautta. Spassa hienot maisemat ja luxemburgissa komeat rakennukset.

Back