• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viime heinäkuussa vuosi oikea puoli ja nyt vasen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry jäsen
Sijainti
SBK #96
Nyt kyllä ihmetyttää oikeen toden teolla.

Viime heinäkuussa just ennen Kemoran reissua alko oikee etuiskari kusee nesteitä pihalle. Noh huollos sitte kaveri epäili että keulin liikaa, vaikka en oo viel kertaakaan keulinu. Eipä siinä iskarissa mitää vikaa näkyny sillon eikä kyl stefassakaan. Vaihettii kuiteski uudet ja se on pelittäny iha täydellisesti.

Mutta just äsken ku tulin kruisaamasta ni huomasin että nyt kusee vasemman puolen tiiviste etuiskarista.

En oikeen ymmärrä. Teenkö mä itse jotain niin väärin että noi menee paskaks? Pesen pyörääni suhteellisen usein, putsaan myös noi iskarit kunnolla joka kerta. En keuli ikinä enkä edes jarruttele voimakkaasti vaan pikemminkin moottorijarruilla enemmistön aikaa.

Antakaas ny vinkkejä että mitä mun pitää tehä toisin ettei noi alkais uudestaan kusemaan. Huollon mä joka tapauksessa tohon tilaan maanantaina ku ite en uskalla sille mitää alkaa tekemään.

Huonolaatuinen stefa voi alkaa (tai nimenomaan alkaa) vuotaa, vaikkei tekisi mitään. Siis kuivuu. Jos seisonnan jälkeen juuri vuotaakin, voi hyvinkin olla korppu ja pilalla.

Uudetkin, käytössä olevat, voivat alkaa vuotaa aika pian, jos siis käyttää halvimpia tarvikestefoja. Tai sitten putkissa naarmuja? Ja onhan vielä pieni mahku, että sillä onkin jotain moskaa välissä, mutta itse tiiviste vielä kelvollinen...

-hh-

Joo, ei niitä oikein väärin voi käyttää. Pölysuojathan on just siksi, ettei stefalle pääsisi isoja määriä likaa. Vuosi kuullostaa uudehkossa pyörässä aika lyhyeltä ajalta jos putket on virheettömät.
confused_orig.gif

Joo-o suzukithan kuluttaa noita jonkin verran, omassa 750 gsxf nuo on vaihdettu kahteen kertaan, heti kun ostin ja 15000km jälkeen, keulojen tiputtelu ei ainakaan auttanut...
confused_orig.gif
vissiin vähän tyyppivikaa noissa, mutta eihän ne ikuiset ole, kaikki kuluu...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

kuluuhan ne ajossa ja erityisen paljon seisotuksessa käyttämättöminä kuivuessaan. itse olen pruikannut välillä pölyhuulen alle tai liukuputkille aseöljyä. orkkisstefat kestivät tuossa tusinakawassa reilut kahdeksan vuotta, viime syksynä kusivat molemmat. sitten vaihdettiin. pelillä oli ajettuna n. 56 tkm silloin. kyllä kai ne kuluvat merkistä riippumatta vai onko suzukeissa alkujaan huonolaatuisemmat orkkisstefat? tosiaan, halpoja tarvikestefoja ei kannata sinne laittaa.

Sellaista olen kuullut hevoosmiesten tietotoimistosta että kaikkiin Suizan malleihin ei tarvikestefat toimi, vuotavat perkeleet.

Sellaista olen kuullut hevoosmiesten tietotoimistosta että kaikkiin Suizan malleihin ei tarvikestefat toimi, vuotavat perkeleet.
sama pätee vaihdellen muihinkin samaa keulaputkea käyttäviin, esim kawa10.
tosin... ellei haarukan ö-määrä ole ihan pielessä niin ei noita stefoja saisi mennä kuin kerran 3 vuodessa. gix k6 vuosi heti alkuun monesta. harmillinen vika kun stefat eivät kuulu takuun piiriin. vaihdoin itsekin kolmeen pyörään heti kesän aluksi.

sama pätee vaihdellen muihinkin samaa keulaputkea käyttäviin, esim kawa10.
tosin... ellei haarukan ö-määrä ole ihan pielessä niin ei noita stefoja saisi mennä kuin kerran 3 vuodessa. gix k6 vuosi heti alkuun monesta. harmillinen vika kun stefat eivät kuulu takuun piiriin. vaihdoin itsekin kolmeen pyörään heti kesän aluksi.
Mä huollatin ekan kerran keulan 4v. vanhana omasta 10-kawasta ja 6r oli 5v. Molemmilla tosin ajettu vain 24tkm. Kumpikaan ei vuotanut, mutta halusin litkut vaihtoon kun edelliset omistajat eivät olleet niitä vaihtaneet.

Itse pyrin ajelemaan laitteilla säännöllisesti, koska seisotus on aina pahasta monellekin komponentille.

Niiiin.. Mites lie, mikä olisi paras ratkaisu

1) Ei voitele putkia tai stefoja mitenkään

2) Laittaa jotain ohutta öljyä (kuten aseöljy)

3) Vetäisee roisisti ohuen kerroksen vaseliinia putkeen

Kun rasva olisi noin niin kuin periaatteessa hyväksi, mutta sitten taas se kerää hiekkaa ja muuta ikävää. Mutta kumpi jauhaa enemmän, kuiva hiekka vai hiekka vaseliinin seassa?

Onko mitään hyötyä pyyhkiä (stefasta poispäin vetäen) rasvat pois ja laittaa ajoittain uudelt?

Ja tietekin sisäinen insinööri sanoisi että teleskooppeihin kuuluu haitarikumit ja rasvaam niin ja ketjut laitetaan umpikoteloon ja kaadetaan 3 dl öljyä perään.

Ja sit todetaan et tulipa kaunis
crazy.gif

1) Ei voitele putkia tai stefoja mitenkään

2) Laittaa jotain ohutta öljyä (kuten aseöljy)

3) Vetäisee roisisti ohuen kerroksen vaseliinia putkeen

Kun rasva olisi noin niin kuin periaatteessa hyväksi, mutta sitten taas se kerää hiekkaa ja muuta ikävää. Mutta kumpi jauhaa enemmän, kuiva hiekka vai hiekka vaseliinin seassa?

Onko mitään hyötyä pyyhkiä (stefasta poispäin vetäen) rasvat pois ja laittaa ajoittain uudelt?

Ja tietekin sisäinen insinööri sanoisi että teleskooppeihin kuuluu haitarikumit ja rasvaam niin ja ketjut laitetaan umpikoteloon ja kaadetaan 3 dl öljyä perään.

Ja sit todetaan et tulipa kaunis  
crazy.gif
laitoin myös haetarikumet tusinan etuputkiin.

Back