• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vieläkö löytyy intoa -tikkari (/+) letkalle 26.9.2016 klo 17:30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Knaku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Knaku

Kouluttajan retale
MotOrg ry jäsen
Rata ja koulutus
Eli vieläkö löytyy intoa lähteä pienelle ilta-ajelulle syyskeliä ihastelemaan?

Ajatuksena ois käydä lyhyt (noin 100 km) letka ajelemassa jossain päin Uusimaata, jos vain innostusta löytyy. Kelit on hiljalleen mitä on, mutta pienen ruskaretken vois käydä ajelemassa.

Lähtöpaikka on Mankin ST 1, josta kurvaillaan lähiseudun mutkateitä maaseutua ihastelemassa hämärän saapumiseen. Letkan päätöspaikka on jossain Kirkkonummen pääpiirteisellä alueella. Reittiä en vielä ole suunnitellut, mutta jos innostusta on niin laitetaan suunnittelu käyntiin.

Vauhdin puolesta sopii kaikille, eli edelleen maltilla mennään ja kaikkia odotellaan.

Ilmoittaudu tähän ketjuun, jos mopo on vielä ajossa ja pikku iltalenkki kiinnostaa. Jos ei tule ilmottautumisia, niin tulkitsen, että kausi on paketissa ja mopon voi viedä talvisäilöön.

Kelivaraus luonnollisesti.

Mopo kulkee yhä ja kiinnostustakin löytyy, jos vaan ennätän lähtöön (kun olisi samana päivänä yksi asunto ostettava). Eli siis vahva ehkä.

Maaemo sanoi:
Mopo kulkee yhä ja kiinnostustakin löytyy, jos vaan ennätän lähtöön (kun olisi samana päivänä yksi asunto ostettava). Eli siis vahva ehkä.

Mä lasken, että olet mukana. Ihan tismalleen 17:30 ei ole pakko lähteä liikkeelle. Ja nyt mä lupaan hoitaa (jos tää letka vaan toteutuu) tauolla jotain virvokkeita sulle (koska kahvia et juo, ja olen sen velkaa). :thumbup:

Vielä yhtä huutaa, niin tää on GO!

Kone Dublinista laskeutuu n:14:15 joten häviävän pienet mahdollisuudet osallistua mut pienet kumminkin.

Mä tuun. Jos vaan Lauantain enduro hommista selviän luita rikkomatta.

Re: Vieläkö löytyy intoa -tikkari (/+) letkalle 26.9.2016 klo 17:30

Kuinka paljon on tämä +?

Jote sanoi:
Kuinka paljon on tämä +?

Noin puolet vähemmän kuin ++.

Jokainen ajaa omaa vauhtiaan, poikkeuksena että niin kauan kun ollaan letkassa ei letkaan kuuluvat ohittele toisiaan.

Jos edessä ajava meinaa jatkuvasti kadota horisonttiin, niin kannattaa seuraavalla tauolla ottaa pari pykälää taaemmas.

Ja sadan kilsan letkalla pärjää aina, noilla päiväreissuilla se voi olla puuduttavaa jos joutuu yli puolet matkasta ajamaan niin ettei näe edessä ajavaa.

Jote sanoi:
Kuinka paljon on tämä +?

Aina tien kunnon ja näkyvyyden mukaan. Mutta ei yli 10km/h. Tuolla reitillä vaan on sellaisia teitä, joiden ajaminen tikkaria on erittäin tylsää. Ja jos jonkun mielestä mennään liian lujaa, niin mun perse kestää pudottaa marssinopeutta, jotta kaikki pääsee nauttimaan ajamisesta. :;):

Lisäksi tulee huomioida, että teillä tulee olemaan lehtiä, havuja jne eli siksikin ajetaan keliolosuhteet huomioiden.

No niin. Koska kiinnostusta oli, ja lähtöpaikalle voidaan odottaa motoristeja jotka eivät täällä omasta osallistumisestaan huutele, niin nyt on reitti suunniteltu. :)

132 km tulee mittaa, jos vain tuo yksi pätkä on koko matkaltaan asfalttia. Käyn tarkastamassa tilanteen huomenna, kun nautin vapaapäivästä.

Toivottavasti kelit on meidän puolella eikä Esteriä näy maanantaina. :thumbup:

Kävin kattelemassa tuon yhden pätkän ja pikeähän se oli. Google oli kuitenkin "ajatellut" mun puolesta ja meinas viedä letkan hiekalle :blink: . Kyllähän me soraakin voitais ajaa, mutta kun ois mennyt taukopaikan ohi, niin pidennetään matkaa 3km (eli 135km koko pituus) niin on mahdollisuus kahvitellakin.:thumbup:

Josko tästä mökkireissulta selviää maanantaiksi himaan niin ehdoton ehkä.

Pieni sorapätkä olis ainakin meikäläiselle ihan jees. Tolla Speed Triplellä on tullut muutenkin edellisestä "mökkienskasta" luopumisen jälkeen ajeltua kaikenlaisia sora- ja metsäautotietä ym. aika monta kilsaa. :orgmp3:

95% varmuudella mukana.

Knaku oisko mahdollista saada reittiä tiedostona, niin voisi harjoitella että osaisiko sen reitin laittaa tuohon omaan Garminin Zumoon.

MadAri66 sanoi:
95% varmuudella mukana.

Knaku oisko mahdollista saada reittiä tiedostona, niin voisi harjoitella että osaisiko sen reitin laittaa tuohon omaan Garminin Zumoon.

Muuten voisin laittaakin, mutta en ole tallentanut sitä mihinkään, yhtä pätkää lukuunottamatta tuttuja teitä.

Katotaan, jos mä ehdin tän päivän aikana piirtämään sen uudelleen tuolla maps:ssa, niin laitan YV:llä linkin tulemaan. Tässä on vaan nappuloiden treenejä, kauppareissua, ruoanlaittoa jne ohjelmassa ja jossain vaiheessa pitäis myös noi MotoGP:t ehtiä katsomaan...

Moi, ei mitään stressiä tämän suhteen, jos onnistuu niin mukavaa. Mulle ei oo väliä vaikka saisit myöhäänkiin jakoon reitin kun meikäläinen on nykyään eläkeläinen niin mulla on aikaa harjoitella reitin siirtoa Zumoon maanantain päiväkin.

Pitäkee lystiä, pannutin tos perjantai iltapäivästä Pickalan abc:n rampista 5m alun jälkee :;): kylmät renkaat tietysti:grin: ja liukas asphaltti... mopo pajalla toistasex. mun kausi päättyy sit myöhemmi syksyllä. :jpstyle:

Back