• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Veto hävis ja koneen etupäästä kalkatusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja redfox87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro!
Tuli äsken pieni ongelma
nixweiss.gif
, johon kaipaisin viisaampien apua.
Äsken kotiin ajellessani yhtäkkiä alkoi kuulua kova kolinan ja räpätyksen väli ääni, ihan kuin ketjut ois pudonnut.
Samaan aikaan loppui koneesta veto kokonaan...
Moottori on 650 v-twin, mikäköhän olisi todennäköisin vika???
ulkopuolisesti ei näy mitään outoa ja kone käynnistyy kun sen laittaa päälle, mutta räpätys jatkuu... en uskaltanut kokeilla löytyykö vääntöä.. niin ja tyhjäkäynti ei ollut tasainen...
Kiitos paljon jo vastauksista...

Käytettynä ostin 1kk sitten moottoripyörä liikkeestä, onkohan takuuta?.... (Vituttaa)
sad_orig.gif

Sinuna ottaisin myyjäliikkeeseen yhteyttä, liikkeen pitäisi olla tuon ajan puitteissa "vastuussa"...

edit: mikä pyörä kyseessä sutsuki, hyosung...

Mulle on käyny kerran tolleen eräällä käpysellä varapyörällä ja syyksi paljastui jakopään pomppaaminen... Tai itseasiassa parikin kertaa, mutta toinen autolla. Sekin käpynen saappi :-) Tiiä sit, sopis kyllä oireisiin.

Hyosung comet gt 650 -04 ajettu 12tkm joista itse olen ajanut 2tkm oston jälkeen 1kk. ostin pyörän turun motomarketista...

Noissa kuulemma venttiili vikaa pakokaasun kierrätys systeemin takia (AIS) tai joku sinnepäin... Kytkin kin on kyllä tuntunut oudolta viime aikoina...
bawling.gif

Hyosung comet gt 650 -04 ajettu 12tkm joista itse olen ajanut 2tkm oston jälkeen 1kk. ostin pyörän turun motomarketista...
Mää veisin kauppaan takaisin ja kysyisin: "Mikä tähän nyt tuli? Ette kai te mulle rikkinäistä pyörää myyneet?"

Motomarketissa kyllä asiantuntevaa ja mukavaa porukkaa. Ehkä mulle vielä Pemari sieltä ... Jonain päivänä.

Mulle on käyny kerran tolleen eräällä käpysellä varapyörällä ja syyksi paljastui jakopään pomppaaminen... Tai itseasiassa parikin kertaa, mutta toinen autolla. Sekin käpynen saappi :-) Tiiä sit, sopis kyllä oireisiin.
Ääni tälle. Oireet kuulostaa tutulle. Kerran käyny itellekkin ja jako oli pompannu yhden yli. Jako kohdalleen ja jakoketjunkiristimen uusinta, niin pelas ku uusi.

No se voisi johtua esim. siittä kytkimestä, jos kuitenkin käy hyvin lukuunottamatta sitä ääntä. Mut ehdottomasti soitat/käyt liikkeessä,kyseessä kohtuu tuore pyörä ja liikkeellä on laillinenkin vastuu...

Kiitos vastauksista!

Vielä yksi kysymys.
thumbs-up.gif
Uskallanko kokeilla laittaa vielä käyntiin, saati kokeilla löydänkö sen kadonneen väännön???
withstupid.gif

Mä en kyllä enää löis edes käymään. Varsinkaan jo epäilys kohdistuu venttiileihin tai muuten koneen yläkertaan.

Kiitos vastauksista!

Vielä yksi kysymys.  
thumbs-up.gif
Uskallanko kokeilla laittaa vielä käyntiin, saati kokeilla löydänkö sen kadonneen väännön???  
withstupid.gif
Ethän nyt vaan trollaa? Ja kun uskon että et en itse ainakaaan enään kokeilisi, vaan odottelisin perjantaita ja olisin myyjään yhteydessä.
Jos sinä nyt tahallaan rullaat sen koneen paskaksi ja se myyjä sattuu lukemaan tätä foorumia niin? Ja muutenkin kun kuulostaa siltä että jotain vikaa on, ei varmaankaan kannata ajaa niitä viimeisä metrejä, ne ovat monesti niintä kalleimpia.

Korjatkaa mikäli muistan väärin, mutta eikös tuossa Hyosungissa ollut ongelmana venttiilien katkeaminen? Hämärä muistikuva jostain netin syövereistä.
nixweiss.gif
Ei varmaan kande enää starttailla...

Jep, käyntiin en enää laita ja pyörälähtee käymään turkusessa ens viikolla... En vaan ollu suunnitellu ulkomaan matkaa ihan lähi tulevaisuuteen
cool.gif
. Toivotaan et vika löytyy eikä tuu kalliiks mulle.. Kiitos vielä kerran avuista
bowdown.gif
.

Mul semmonen käsitys et ne venttiiliviat korjattiin takuuna kaikkiin ja -05 olis jo tehtaalla laitettu vahvemmat palikat

Back