• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Veripalvelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ikävä kyl, minulta sitä ei saa......
Verta missään muodossa.

Antaisin jos vaan ottaisivat...

Olen käynyt jo muutaman vuoden ajan luovuttamassa aina kun saa (eli kolmen kk:n välein), mutta olin jokin aika sitten pienessä kirurgisessa operaatiossa ja siitähän napsahti heti puolen vuoden penaltti :-(

No täytyy vaan odottaa ja jatkaa harrastusta heti kun saa...

Tuli tossa duunin jälkeen pyörähdettyä Kivihaassa antamassa pussillinen B+, vaikka ei ollu etsintäkuulutettujen listalla
smile_org.gif

Mitä rajoituksia tuossa verenluovutuksessa on? Siis alkoholin vaikutus vko vai 2? Mites tuo? Voisin itse käydä veriryhmääni en muista tarkasti, mutta muistaakseni se oli o+.

Kävin heittämässä säkillisen verta.

tais mainokset tehota. kivihaassa oli porukkaa 2 aikaan jonki verran.

Säännöllisesti käyn verenluovutuksessa, olipa erityispula tai ei. Verta tarvitaan aina, joka päivä ympäri maata! Ja olipa veriryhmäsi yleisin A+ tai jokin harvinainen, niin yhtä tärkeää on jokaisen luovuttaminen - vaikka A+ -luovuttajia on eniten, niin myös kyseisen ryhmän potilaita on eniten jne.

Sen lisäksi, että verenluovutuksesta saa todella hyvän mielen, myös fyysinen olo on esimerkiksi itselläni loistava luovutksen jälkeen. Ja se luovutettu verihän korvautuu elimistössä nopeasti.

Noista rajoituksista (eivät ole tiukkoja) ja muusta kannattaa tosiaan lukea SPR:n sivuilta ja sitten vain reippaasti luovuttamaan! Ei koske!
thumbs-up.gif

Jep jep 2-3 päivä kiertävä veripalvelu täälpäin ja ilman muuta
menen luovuttamaan,perinteisesti.
biggrin.gif

Back