Elikkäs, oon tässä talvipäivien ratoksi katellut pyörän huoltoraportteja sun muuta ja huomasin edellisen omistajan tekemät muistiinpanot venttiilinvälyksistä ja palakoosta ennen ja jälkeen säädön.. Voisiko joku tietäväinen nyt valaista minua asian suhteen, eli pyörä on -94 zzr-600.. ja imupuolen välykseksi haynes antaan 0,15-0,24 ja pakopuolelle 0,22-0,31.. ja edellisen omistajan tekemän asennuksen jälkeen välykset on ollu imupuolella 0,20 ja pakopuolella 0,30... ja nyt kun olen yrittänyt järkeillä asiaa, niin eikö välyksen pitäisi kasvaa kun kilometrejä kertyy, eli pakopuoli olisi ollut ihan yläräjalla??? palojen vaihtojen jälkeen kilometrejä on kertynynt 9tkm.. pitäisikö käyttää koppa auki ja katsoa välykset? mp. korjaamolla kävin asiaa kysymässä ja mekaanikko sanoi että välys voi liikkua kumppaankin suuntaan, eli kasvaa tai pienetyä
? tosiaan, ennen välysten vaihtoa "pahimmat" välykset olivat olleet imupuolella 0,15 ja pakopuolella 0,10... eli niiden mukaan välys olis pienentynyt, jos sitä edellinen säätö on tehty suositusten mukaan???