• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Venttiilien säätöä Hämeenlinnan lähistöllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hawwi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjesta!

Osaako joku suositella edullista paikkaa Hämeenlinnan lähellä venttiilien välysten tarkastukseen/säätöön. Mitä kyseisestä lystistä kannattaa maksaa? Yamaha Center Vantaa ja Tampere ei ole taveoitettavissa puhelimella tai sähköpostilla ja paikallinen Yamanahuolto pyytää hommasta yli 400€!!!
omg.gif
Pyörä siis Yamaha YZF 600R ja 40000km huollon aajattelin tehdä venttiilien säätöä vaille itse.

Niin ja RM Heino ei sesonkina koske kuin omiin merkkeihinsä.

Miksipä et sen venttiilien säädönkin opettelisi tekemään itse? Tuohonkin varmaan netistä korjausopas löytyy, jossa on toimenpide vaihe vaiheelta kerrottu. Jos sellanen perus tekninen tietämys on, niin ei tuo mikään mahdoton operaatio ole kun rauhassa ja ajatuksen kanssa tekee.

Itse tuossa jokunen viikko sitten cebariin imuventtiilit säädin, ja kaikkinensa "tehokasta työaikaa" tuohon ensimmäistä kertaa ihmetellessä meni varmaan joku 6-7h. Seuraavalla kerralla varmaan puolet nopeammin sitten, kun ei tarvitse joka välissä päätä raapia.
tounge.gif

Välysten tarkastus nyt ainakin luulisi onnistuvan, jos koskaan on hylsyavainta käsissä pitäny. Näkisi sitten, että onko siellä edes mitään säätötarvetta.

Tietty jos ei tiloja ja työkaluja ole, niin sitten vähän nihkeempää.

Back