• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Venojen säätö mitä maksaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
On tuolla Suiza foorumissa kysely, mutta avarretaan vähän.

Missä haarukassa venojen säätö liikkuu "merkki" korjaamoilla ?

Olis 4 venaa / sylinteri ja 2 sylinteriä ja hieman katteenpurkua ??

Onko kenelläkään haarukkaa missä pyöritään ?

Hui helvetti mitä hintoja!!!
Melkein 2t mummonmarkoissa ja jos puhutaan ihan vaan välyksien tarkistuksesta ja pienestä säädöstä, tosin joutuuhan sitä katteet ja tankit irroittaa ja siitä se hinta varmaan muodostuukin kun eihän sitä osaa ku ammattimies
smile_org.gif

Mulla säätö ruuveilla ollu yleensä alle tunnin... kovat on tuntiliksat kyllä, vai raksuttaako mittari samalla ku odotetaan 5tuntia että kone jäähtyy kunnolla
biggrin.gif

Haynesin manuaali 20-30e ja rakotulkki biltemasta 2e.
Ei se vaikeaa ole jos vähänkin pysyy meisseli kädessä enempi jaksamisesta ja viitsimisestä ainakin mun kohdalla kiinni ku ei viittis alkaa tossa parkkipaikalla ku kaikki urpot tulee kyselee että onko mopo rikki
smile_org.gif

ps. ku ois sama säätö edessä...   no mut jos ois ylimäärästä tilillä ni en mäkään käsiäni likaisi
062802jumpie_prv.gif

Anteeksi en lukenut kunnolla mutta tulipahan vuodatettua kuitenkin
062802moto_prv.gif

Joo on karmeet hinnat, mutta kun ei oo tossa mun mopossa ruuvilla vaan kupilla... Ja arvaan jo mitä "kuppisarjat" (tai miksi niitä prikkoja virallisesti sanotaan) maksaa ;)

Kun olisj oku tuttu guru edes - pystyshän ton purkuhomman tekeen helposti ittekkin, mutta katteetonta mopoa ei oikein kehtaa ajaa ;)

Itellä makso "iso" huolto (venansäätö hankalin kohta) kokonaisuudessaan 580€ sisältäen tosin myös keulahuollon. Huoltojampan mukaan isoin aika menee siihen että pyörä pitää purkaa melkistä kokonaan ennen kuin saa kannen pois. Onneksi ei tarvinnut säätää. Itse mittaushan on nopea ja helppo toimenpide riippumatta millä niitä säädetään.

Riippunee täysin pyörästä. Edellisessä (GSX750F) olisin voinut tehdä mittaukset ja säädöt itse kun oli ruuvisäätöinen ja helpommin päästävissä. Nyt (ZX-6R) tuo homma tosiaan vaatii katteiden, tankin, ilmanputsarin, kaasareiden ja syylarin irrotuksen ja on silti ahdasta. Ja jos pitää säätää, niin  sitten nokkaketju pois ja nokat pois, vaihdetaan palat, nokat kiinni ja mitataan ja tarvittaessa sama uudestaan. Siinä ei paljoa tarvia ryssiä, niin ajaessa käy kovasti hassusti.

Maksaahan tuo. Muun huollon olisin voinut vielä tehdä itse, mutta kun nuo kerran joutu purkaan, niin  jotkut tulppien vaihdot ei tuossa kauaa aikaa vie ohessa.

Ainiin, riippuen paikasta olen nähnyt venansäätöpalojen maksava 7-15€/kpl.

Hui helvetti mitä hintoja!!!
Melkein 2t mummonmarkoissa ja jos puhutaan ihan vaan välyksien tarkistuksesta ja pienestä säädöstä, tosin joutuuhan sitä katteet ja tankit irroittaa ja siitä se hinta varmaan muodostuukin kun eihän sitä osaa ku ammattimies
smile_org.gif
Ei siinä ammattimiestä tarvi jos katteet purkaa pyörästä mutta kun ei ole tiloja eikä välillä oikein aikaakaan. 600rr pitää purkaa kyllä aika pitkälle ennen kuin sen kannen saa sieltä esiin.

Tuusmotorista tilasin sitten ajan.
Arvelivat aikaa tohon palavan 2h (55€/h)
Samalla pyysin kaasareiden synkkauksen kun kerran joutuu tankin nostaan ja vähän purkaan sen arvio oli 0,5h

Osat sitten vielä päälle...

Eli ei toi ihan halpaa kuitenkaan ole.
Niin sylinteritähän mulla on vain kaksi ja venttiilejä 4 / sylinteri ja kupeilla säädetään.

Ei ole aikaisempia kokemuksia ko. huollosta, mutta ainakin myymälän toiminta on Yes ja keväällä huoltomies suostui vielä 5min ennen lauantai sulkemista rengastöihin mikä oli musta tietty hieno juttu. Tikkurilna rengas ei 15min aikaisemmin enää viitsinyt.

Tuusmotorista tilasin sitten ajan.
Arvelivat aikaa tohon palavan 2h (55€/h)
Samalla pyysin kaasareiden synkkauksen kun kerran joutuu tankin nostaan ja vähän purkaan sen arvio oli 0,5h
Ihan kohtuullinen hinta venojen säädölle,varsikin jos todella pitää paloja vaihtaa.Siinä tapauksessa olisi ihan hyvä saada kaikkien palojen paksuudet eli tehdä kartta muistiin.Helpottaa myöhemmin huomattavasti hommaa kun mittaa välykset.
Kaasareiden synkkaus taas vois käydä nopeemminkin,mut kai se puoli tuntia on minimi aika laskutuksessa.
Säätöpalat on siellä "kuppien" alla.
Toivotaan vielä että toteuttavat tehtaan toleransseja,on joskus jossain merkkihuollossa oltu säätävinäänkin.

Ainiin, riippuen paikasta olen nähnyt venansäätöpalojen maksava 7-15€/kpl.
Ei kai ne noin paljon voi maksaa jos palat vaihdetaan. Eihän ne mitään kertakäyttö kamaa ole.

Kannattaa sitten ainakin pyytää vanhat palat itselleen jos täyden hinnan niistä laskutttavat.
Jos asiallinen paikka, niin ainahan käytetään jo pyörässä olevat palat säätöihin ja sitten aletaan tottakai vasta ottamaan hyllystä uusia. Vanhat palat kun ei kuitenkaan ihan kaikkialle riitä..

Itse säädätin venttiilit, niin kustansi 250€. Säätöä oli jonkin verran, paperilla ne arvot olisi kyllä. Pyörä ZX12R.

Meet jonnekin pyöräliikkeeseen puhut vähän paskaa jonkun mukavan tuntusen asentajan kanssa ja aikas puhuttuasi kysäset kiinnostaako firabeli hommat. Näin toimin aikoinaan Delta-autossa asioidessani.

Ensin tiskillä kysyin hintoja ja pyörittelin päätäni, siitä sitten suoraan korjaamon puolelle pyörimään ja aikani kierreltyäni löytyi hyvä hemmo joka laitto auton kuntoon yhdellä kymmenesosalla vrt. Deltan hintaan.

Back