• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

varusteiden koko merkinnät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Pirkanmaa
Ei hyvää päivää!!

Uudet lämpimät tumput ostoslistalla ja pieni visiitti paikkakunnan liikeisiin. Minulla ei ole mitenkään isot kädet, tällainen konttorirotta kun olen mutta silti XL on pienin mitä voi edes ajatella.
Suojakäsineissä (asennustumput jne) sopiva koko minulle on M tai L riippuen merkistä. Usein L on vähän väljä.

Dainesessa olisi pitänyt varmaan olla XXXL jotta olisi samaa kokoa kuin Oriman XL. Luonnollisesti tuon kokoisia Daineseja ei ollut hyllyssä, olisko edes saatavilla.

Onko Italiaanot tai muut moottoripyöräkansat niin pieniä poikasia ja heikolla itsetunnolla, että heitin pitää tuntea olevansa extra largeja asusteita hankkiessa. Mitään muuta syytä siihen, että mopovermeissä ilmoitetut koot on puolet todellisista en näe.

Joopa. Välimeren kääpiöiden mukaan nuo koot tosiaan suurin osa menee.

Paitsi jenkkiläisissä varusteissa joissa taas XXXL tarkoittaa erikoisen lihavaa, mutta asusteen pituus ei juurikaan kasva muualta kuin vyötärön ympäriltä.

Nahkatakkien kanssa huomasin saman viimeksi viikonloppuna.
033102ass_1_prv.gif

Koot on suunniteltu jonkun Iorgoksen, Giuseppen tai Sergion mittojen mukaan. Ja eihän niihin nyt perkele tälläinen pohjolan hurja mahdu.

Valitettavan useaan takkiin sai kuulla kommentin, "Ei tuota ole enää isompaa!"
mad.gif

Ei hyvää päivää!!

Uudet lämpimät tumput ostoslistalla ja pieni visiitti paikkakunnan liikeisiin. Minulla ei ole mitenkään isot kädet, tällainen konttorirotta kun olen mutta silti XL on pienin mitä voi edes ajatella.
Suojakäsineissä (asennustumput jne)  sopiva koko minulle on M tai L riippuen merkistä. Usein L on vähän väljä.

Dainesessa olisi pitänyt varmaan olla XXXL jotta olisi samaa kokoa kuin Oriman XL. Luonnollisesti tuon kokoisia Daineseja ei ollut hyllyssä, olisko edes saatavilla.

Onko Italiaanot tai muut moottoripyöräkansat niin pieniä poikasia ja heikolla itsetunnolla, että heitin pitää tuntea olevansa extra largeja asusteita hankkiessa. Mitään muuta syytä siihen, että mopovermeissä ilmoitetut koot on puolet todellisista en näe.
Kandee kokeilla ja sovittaa noita halvarssonin kintaita..niissä mitoitus suht järkevä..
-KLIK-

Halvarssoneita voin minäkin suositella. Ainakin ratahanskat istuvat todella hyvin räpylään. Tietty lämpimiä hanskoja hakiessa kannattaa varmaan myös katsoa Rukan tarjonta. Luulisi olevan tarpeeksi iso kokoista ja myös lämpimää.
Itsellä kylmälle kelille vanhat Yokon Core-Tex hanskat. Toki mulla ei iso käsi olekaan, joten kokoja löytyy muutenkin melkein kaikilta merkeiltä.

Huomasimpa juuri että uudessa Bikessa on lämpöhanskojen vertailu. Itsekin liikkeessä totesin Oriman tumput hintaansa nähden hyviksi ja Dainesen just testin voittaneet kankeiksi ja hiton pieniksi.
Pitänee käydä kokeilemassa ja tinkaamassa Buimurin omia tumppujakin kun pärjäsivät vertailussa. Nehän osaa assimiloitua Gessuun ihan luonnostaan.
tounge.gif

Itselläni lukuarvoina kämmenen leveys 11 cm ja keskisormen pituus n.9,5 cm. Hivenen meinaa olla hankaluuksia löytää riittävän isoja hanskoja. Yleensä kinnistävät siten, että sormet jäävät lyhyiksi tai sitten pitkäsormiset hanskat sisältävät niin ohkoiset sormet, ettei omat nakit niihin mahdu. Viimeistään ajolenkillä huomaa, miten verenkierto huononee näpeissä.
itselläni onkin läjä Hanxin hanskoja, juurikin siksi, että mitoitus on suomalainen. Kokoja tuntuu löytyvän.

Back