• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Värivisiirien läpinäkyvyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grannis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shoeissani olen harrastanut vain kirkasta visiiriä, kaupassa nuo tummennetut visiirit laskivat valotehoa siinämäärin, että hämärässä jo ehkä olisivatriski näkemiselle.

Noita peili ja gold malleja katsoessa, kun en ole testannut, mietityttää että näkeekö niistä mitään ulos?? Eli miten niiden kanssa pärjää yöllä ja hämärissä?

Shoei visiirejä

Iltahämärissä, yöllä ja vesisateessa noista värillisistä ei nää paskan vertaa läpi. Itellä päiväsaikaan Shoein sininen iridium, illaksi/reissuun/sateella on sitten aina se kirkas. Muutaman kerran on loppukesän ajoreissu venähtänyt hämärän maille ja visiiri auki on ollu pakko ajella.

Pari vuotta olen ajanut tummalla visiirillä ongelmitta valoisassa Suomen kesässä, toukokuussa ajoin rautaperseen Tukholma-Koblenz-Cochem: viimeiset neljä tuntia pimeässä. Voi v***u mutta oli karmaiseva kokemus, jotenkin vaan unohtui eteläisemmän Euroopan pimeät kesäyöt. Huh huh!

Joo - o, kirkkaassa taidan pitäytyä.

Ei taida olla sellaista peili/gold visiiriä jossa ulos näkisi 'kuin kirkkaasta'.

ne on ihan paskoja jos joudut illal tai yöllä ajaan ni ei nää mitään en suosittele

Jeps, ei niillä kyllä iltasin ja pimeellä näe mitään, ittelläni suomyn kypärässä peilivisiiri. aurinkoisina päivinä taas toimivat loistavasti,ei pahemmin arska häikäse, tosin näkyvyys ympäriinsä ei ole se paras mahdollinen sillonkaan.

schuuberttiä vaan
062802moto_prv.gif

Ei mun peilillä ainakaan näe paskaakaan illalla/yöllä. Onneksi toi perusvisiirin vaihto ainakin Araissa on helppoa. Reissussa se onkin aina mukana varuiks.

Hämäräajonautinto on kyllä kaukana noilla tummilla visiireillä...itte tein sen virhhen, että vaihoin savunvärishen ja nyt kun tännään ajan Oulhun ja huomisen päivän siellä niin käyn kokouspäivän jälkhen Hirvoselta ostamassa uuen. Ja tällä kerralla kirkhan. Kypäräpussissa kulkee nätisti sitten "vaihtovara" kun satelee, aurinko paistaa matalalta tai on hämärää/pimiää.

Aamuauringossa häirittee kans tuo tumma, kun soppelin matalalta paistaa, niin tien vierustan puitten varjot ovat aivan "mustana" eli ei erota yhthän poroja ja muita luontasia säikähyttäjiä
veryangry.gif
Mutta tulipa tuoki ostettua ja koettua. Oppia ikä kaikki.

Shoeissani olen harrastanut vain kirkasta visiiriä, kaupassa nuo tummennetut visiirit laskivat valotehoa siinämäärin, että hämärässä jo ehkä olisivatriski näkemiselle.
Itsellä Shoeissa käytössä kirkas visiiri mutta savu-pinlock ja kyllä sillä kelpaa ajella vähän hämärimmilläkin keleillä, toimii mainiosti kirkaalla säällä mutta pystyy kotia ajamaan vaikka matka venyisikin iltamyöhään...

Käyttämätön Shoein tumma visiiri on kaapissa. Saa halvalla jos jotakuta kiinnostaa (laita privapostia). Kuvittelin että sillä olisi käyttöä mutta pidänkin kirkasta arskojen kanssa enkä jaksa vaihdella visiiriä kelin mukaan.

Mulla on Shoein peili kiinni aina valoisaan aikaan ja kirkas mukana varalta. Vaihto käy aika näppärästi, imo paljon helpompaa kuin vekslata kaksien silmälasien kanssa.

Kerran on jäänyt kirkas pleksi kotiin ja juuri sillä kertaa reissu venähti hämärän puolelle ja sattui vielä yksi harvoista sateisista illoista. Ei meinannut mitään nähdä ei. Pleksi aukikaan ei voinu paljoo ajaa kun sitten taas silmälasit kastui, vaikka pienempi paha se on.

Jees, kylhän toi tumma on tarkoitettu vain valoisaan aikaan.
Itellä tummin mahdollinen savu.Ja aina takapoksis kirkas varalla.Säilytys pussina tennisukka.Vaiho(Shoei)parin sekunnin luokkaa.
Ite olen tykkännyt ja ohan totta et tummat varjot näyttävät entistä tummemmilta, mut väittäsin et havainnointi on vähintään yhtä tarkkaa kuin kirkkaalla, kun jää se ikävä siristely poies.Tietysti arskat yx ratkaisu, mut olen kokenu ton tumman visiirin paremmaksi.
Onko muuten kellekkään ryppyilty tosta savu visiiristä?Mulle siitä mainittiin, mut hommasta ei kummempaa. Sanoin perustelux,et onhan autoilijoillakin aurinkolaseja joissa ei oo E-hyväksyntää.
062802moto_prv.gif

Onkos muuten visiirin yläosan tummentamiseen mitään fiksua ratkaisua.Muuta kuin sähköteippi yms tarrat.Vasta-aurinkoon ajettaessa olisi ehdoton.
Ja kypärää en vaihda
033102bebe_1_prv.gif

ite oo pärjänny aivan mainiosti yölläkin shoein iridiumilla... kirkasta en oo käyttäny ollenkaan...

Kirkkasta on tullut perinteisesti käytettyä.  
wink.gif

Kunnon naamavärkin myötäiset arskat sitten valoisia päiviä varten, itellä on sen verran hyvät lasit ettei tarvi visiiriä laskea kun sadan kahdenkympin jälkeen (laskeutuu siinä vauhdissa jo miltei itsestään)

95% ajasta iridium kiinni. Hyvin sillä öylläkin näkee, kun tottuu. Eipä ole vaaratilanteita tullut. Pimeällä tosin joutuu tarkkana olemaa, eikä tee mieli kaahata..

Back