• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu pyörä tai osia siitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkä vaikka "Yleistä keskustelua" otsakkeen alle voisi laittaa "Varastettu"  osion, jossa voisi kertoa jos pyörästä on pöllitty esim slipari tai vaikka kypärä. Pahimmassa tapauksessa koko pyörä!  

Orggilaisia on levinnyt niin laajalle alueelle, että varmasti pöllityn tavaran kauppiaat jäisi pian kiinni.

Pahoittelen, jos tästä on jo keskusteltu tai jos tällainen on jo olemassa, mutta en vaan sitä löytänyt  
lookaround_orig.gif

smile_org.gif
olis varmaan asiallinen kun tuntuu voroille nuo vekottimet kelpaavan
mad.gif
kuten myös mulla kävi nyt kyllä jo voiton puolella sen asian suhteen
sport05.gif
kun vaan kelit paranis
crazy.gif

Orggilaisia on levinnyt niin laajalle alueelle, että varmasti pöllityn tavaran kauppiaat jäisi pian kiinni.
Mitenkään ottamatta kantaa varsinaiseen ideaasi: alkuperäisen kuitin pyytäminen nähtäväksi muilta kuin tutuilta myyjiltä on aika tehokas tapa estää omalta kohdalta varastettuun tavaraan sekaantumista...
... näin niin kuin yleisvinkkinä rehellisille kansalaisille.

Ystävällisin terveisin Antti

Mites jos tavara on kyllä ihan omistajan,mutta kuitti on jossain vaiheessa hukkunut? onko sillon rikollinen? minä harvemmin löydän kaikkia kuitteja ostoksistani,eli minä en siis voi myydä mitään tarpeetonta omaisuuttani pois kun minulla ei ole kuittia enää talella??

Mites jos tavara on kyllä ihan omistajan,mutta kuitti on jossain vaiheessa hukkunut? onko sillon rikollinen? minä harvemmin löydän kaikkia kuitteja ostoksistani,eli minä en siis voi myydä mitään tarpeetonta omaisuuttani pois kun minulla ei ole kuittia enää talella??
Niin, jos myyjällä ei ole kuittia tallella, niin sitä voisi pitää ikään kuin arvonalennuksena. Vähän sama juttu kuin takuutodistuksen kanssa: jos sitä ei ole antaa mukaan, tavaran arvo on tietty alempi.

Tuo hinnanmääräytymismekanismi toimii ainakin meikäläisen kohdalla sikäli markkinahintaa alentavasti, että koska minä en osta ilman kuittia, niin myyjän pitää löytää joku toinen, joka ostaa.

En minä syyllistä kuitittomia myyjiä. Minä en vain osta niiltä.

Ystävällisin terveisin Antti

Back