Tänään (su 3.6.) 8 päivää varkauden, vai pitäisikö sanoa "luvattoman käyttöönoton" jälkeen, Lahden poliisilta tuli puhelu, että pyörä on löytynyt.
Olin hieman sekavissa tunnelmissa, sillä en osannut todellakaan odottaa moista puhelua. Luulin Hondani olevan jo vähintään Venäjällä. Ja sitäpaitsi, olin jo hieman katsellut tulevaa uutta pyörää, mutta se jäänee nyt toiseen kertaan.
Niin, mopo löytyi Hartwallin tehtaiden liepeiltä n.4km katoamispaikasta. Kaikki 3 laukkua murrettu + naarmuilla, oikea peili paskana, ilmeisesti kaaduttu oikealle kyljelle = jonkinverran naarmuja, virtalukko rikki, tankin korkkia yritetty murtaa.. Ja tässä `hauskin` kohta:
Poliisi ei maininnut sanallakaan pakoputkesta, mutta hinausyhtiön kaveri, joka vei pyörän turvaan, soitti minulle ja kysyi ensimmäiseksi, että oliko pyörässä tehoputket? Vastasin `kyllä`,
ja hän sanoi siihen, että `ei ole enää`!!!!
Siis perkele! Ei niiden puuttumista nyt VOI_OLLA huomaamatta
Huomenissa varmaankin saa tietää korjaamon kustannusarvion. Pieni toivonkipinä heräsi, että se voisi sittenkin mennä lunnaiksi, koska pelkät vaimentajat maksavat jo 450€/kpl (MIVV) ja 3 kpl Givin laukkuakin maksanee luokkaa 600€..? ja lisäksi nyt ainakin virtalukko, joitain katteita ym. ym.
Sääli etten pääse katsomaan itse sen kuntoa.
Mutta jos joku Lahtelainen digikameran omistaja voisi........