Juu, tällanen se tarina vähän tiivistettynä..
Eli tiistai alkuillasta nainen soittaa että onnistuisiko vuokrata pyörä (mulla on netissä ollut ilmoitus, ja ihan hyviä kokemuksiakin jo läjä.. ja hyvin on ihmiset pitänny sitä
. Sanon että toki onnistuu, että perjantai iltana on yksi varannut pyörän että siihen asti käy..
Sovittiin että joko hän, tai avopuoliso tulee hakemaan parin tunnin päästä mopon ja palauttavat perjantai aamupäivästä sen.
Siinä tietty olin vielä enempi innoissaan että oikein naismotoristi, että uskaltaakohan antaa

(ei millään pahalla. Varmaan naikkoset, -ne ketkä ajaa, niin tosiaan osaa ajaa! Ja nyt puhuu sellanen kellä on ajokokemusta vain tältä kesältä n. 5000 km. Sitä ennen 20 vuotta sitten piikkiajoilta... eli ei varaa arvostella naista 'satulassa'
)
Sitten ne tuli molemmat. Ja se nainen oli enempi äänessä. Sille miehelle näytin nuo jutut, mitä olen yrittänyt tällä kokemuksella noille hurjapäille varoitella, ja haistella samalla että mikä on pohjatietämys, etten nyt turhaan hölise turhaa asiaa. esim. että ilman kytkintä ei lähe käyntiin tms... Ukko näytti paperit, ja oikein painotti että laita vaan nimi siitä ylös. Kyllä siinä paperissa sen pärstä oli. Ja ihan kunnossa muutenkin.
Nyt tulee kohta, mikä hävettää mua itteäkin
.Siinä kun olin paperit kattonut, niin toki meidän muksut kiipeili pyörän päälle, ja meuhkas siinä muutenkin. Niin unohin tietty sen äijän nimen
(saa nauraa ja pyörittää päätä...)
Äijä löi rahat kouraan ja hyppäs pyörän päälle, löi oikein kättäpäälle, muija hyppäs takaritsalle ja sanoin niille vielä että soittelen sitten perjantaina perään, kun tuo toinen heppu lähtee kattomaan ralleja pyörällä Jyskälään neljän maissa !!!! sitten ei muuta kun perävalot näky. bye bye
Huh tuleepa pitkä tarina...
Perjantaina aamupäivällä laitoin muistutusviestiä näille, mistä mulla on siis tiedossa vain se että muijan nimi oli 'Katja S' ja asuu vissiin Järvenpäässä "Terve pyörä pelannut hyvin? -Sopisko palautus siinä 11-12 maissa?". Mitään ei kuulu.. puhelin on poies päältä.. Tarkistan netistä että kenenkäs toi numero nyt oikein on, sehän on John Doe from Prepaid...
Kahdelta soitan tuolle toiselle miehelle, että sori nyt et pääse pyörällä sinne ralleihin..
-Oli ymmärtäväinen...
Seuraavaksi marssin poliisiasemalle tekeen rikosilmoituksen, siinä puoli kolmen maissa. Kun oli sellanen fiilis että toi olis nyt hyvä tehdä heti.
Illalla seitsemältä tulee viesti toisesta prepaid numerosta: "Hei, suurimmat pahoittelut viivästymisestä. Kävi pieni väärinymmärrus moottoripyörääsi koskien. Veljeni lainasi sitä ja palautusajan suhteen sattui erehdys, oletimme että hän olisi sen jo teille palauttanut. Olemme itse mökillä mutta lähdemme nyt takaisin helsinkiin. Onko ok, että lähdemme piakkoin helsingistä tuomaan pyöräsi teille? Korvaammee tämän kyllä ja pahoittelut vielä! Toivottavasti ei suurempaa vahinkoa tapahtunut! Yst. terv. Katja S"
Siinä sitten viesteilyä ja soittelua, mutta vastauksena jotain selittelyä aina vaan...
yhdeltä yöllä tuli viesti "Sopiiko että menet nukkumaan ja saat pyöräsi aamulla hyvissä ajoin korvausta vastaan?"
Kahdelta kun olin laittanut viestin että tein jo päivällä rikosilmoituksen, niin se soitti. Sitte mä huusin siinä yhtä jos toista sille, kun alko käämi jo palaa..
Vielä se aina yhen/ kaks viestiä laittaa päivässä.. tai tänään ei oo tullu, enkä nyt jaksa sillekkään enempiä kirjoitella, vissiin aika turhaa, kun ei noi viestit taas tunnu menevän sinne perillekkään (puhelin pois päältä).
Ens mopossa on gps. ja noi muutkin neuvot on kyllä silloin jo huomioitu, ja sitten siinä on kanssa se petosvakuutus. Poliisilta tänään kyselin että miten olisi tuon telepaikannuksen kanssa, mutta sanoi ettei hätäkeskus taida suostua tällaisessa... Olis pitänyt mainita että meidän pienin muksu oli piilossa takalaukussa (laukku ei tosin ollut siinä kiinni, minkä unohdin mainita). niin pyörä löytyis puolessa tunnissa, mutta se nyt on tietysti aivan oikein. Resurssikysymyshän tuo vain on. Ja jotenkin ne on priorisoitava. prkl.
Pääsinpä avautumaan
-kiitos