No eihän nollaa puhaltaessa tartte mittaria.... eikun siis... kun ei juo niin ei tartte puhaltaa ... vai miten se nyt oli...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuitenkinhan tuo alkometri pitäisi olla samaa luokkaa kuin poliiseilla jos oikein olen ymmärtänyt? Eli luotettavuutta pitäisi olla.. Yleensähän ne näyttää liian paljon kuin liian vähän..en ala maksamaan sellaisesta pillistä, jonka aiemmasta käytöstä eli/ja toimivuudesta en tiedä yhtään mitään.
Kyllä Jassun mittari ihan pätevä laiten on (vaikken olekaan siihen _vielä_ puhaltanutKuitenkinhan tuo alkometri pitäisi olla samaa luokkaa kuin poliiseilla jos oikein olen ymmärtänyt? Eli luotettavuutta pitäisi olla.. Yleensähän ne näyttää liian paljon kuin liian vähän..en ala maksamaan sellaisesta pillistä, jonka aiemmasta käytöstä eli/ja toimivuudesta en tiedä yhtään mitään.
V*ttu tää mikään pelastusarmeija ole...Tartteeks, joka asiasta rahastaa?!
Mä veikkaan, että saisit aika suoraan kuulla monelta krapulaiselta motoristilta suorat sanat, että kehtaatkin vielä ottaa rahaa sen lainaamisesta...Motoristikokoontumisissa yleisenä ongelmana olen huomannut lähtöaamuina luotettavan alkometrin puutteen, porukka kiertää mökeissä arpomassa kenenkö mittari näyttää oikein vai näyttääkö mikään -> monesti ajamaan lähdetään "pelko persiissä".
Olen tässä miettinyt että olisiko porukka valmis maksamaan siitä että saisivat puhaltaa ennen ajoonlähtöä kalibroituun, Poliisinkin käyttämään, "ammattilaismittariin". Nyt ei siis puhuta markettien muutamankympin leluista vaan samanlaisista laitteista mitä poliisi käyttää omissa seulonnoissaan.
<s>Olen tässä harkinnut tuollaisen mittarin ostoa</s> Olen ostanut tuollaisen mittarin, mutta sen "yleiskäyttöön" laittaminen ilman mitään korvausta ei ole kovin järkevää. Mittari itsessään maksaa hieman alle tonnin ja se pitää aika-ajoin kalibroida. Kalibrointi kustantaa 70-100e ja jossain vaiheessa vaihtoon mennee myös anturi. Mittarin hoitokustannusten kohtuullistamiseksi olenkin miettinyt jos sitä kantaisi mukana muidenkin käytettävänä.
Tässä ei siis kyse ole tienaamisesta, mutta jokainen varmaan ymmärtää että ilmaiseksi ei tuollaista viitsisi käyttöön antaa. Pieni maksu vähentää myös "hupipuhaltajia", sanomattakin lienee selvää että mittaria ei muutenkaan olisi tarkoitettu kuin oikeasti ajoonlähteville (ei näille et "saanko kolme promillea vielä aamulla rikki?").
Yhdistyksellekin jossain vaiheessa moista laitetta harkittiin, mutta tultiin tulokseen että tuollainen on liian herkkä laite "yhteishyväksi" - eli se ei todennäköisesti pysyisi kunnossa jos se seilaisi missä sattuu ja kenellä sattuu.
Eli siis olisitko valmis maksamaan tällaisen mittarin käytöstä vai et?
edit: harkinta lopetettu ja laite ostettu