• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valinnan vaikeus : XX vai VFR 800FI vai CBR600 PC35

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Versuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi

Elikkäs ongelmana on suuri valinnan vaikeus ylläolevista pyöristä. Tarkoituksena on hankkia pyörä jolla voi mukavasti ajaa työmatkat sekä rouvan kanssa kerran tai kaksi kesässä käydä pitempi reissu (~700km/suunta). Varmasti VFR:llä ja XX:llä tuon matkan taittaa myös matkustajan kanssa, mutta entäpä tuo 600F ? Minulle ei ole väliä kulkeeko 200 vai 300km/h, kunhan kiihtyisi nopeasti ainakin tuohon n.140km/h ( taitaa kyllä kaikki kiihtyä).

Onko näillä pyörillä paljon eroa kulutuksen suhteen perus seka-ajossa ?

Meillä on kotona sekä XX että VFR800 ja omiin ajokokemuksiin molemmilla pyörillä jättäisin pois myös VFR800:n

Pieni lisäys: Kulutukseen liittyen, VFR kulkee pelkällä bensan hajulla :grin:

Viimeksi muokattu:
Aikoinaan 750 f Suizza, oli hyvä opetella mutta kakspäällä matkassa aneeminen.
Nykyään kolmas koko kausi lähdössä XX:n kanssa ja ei huonoa sanottavaa ollenkaan. Mukava ajaa yksin, kaksin tai vaikka matkavarustuksessa täysien laukkujen kera. juu ja tuo 700 kilsaa menee päivässä tarvittaessa:grin:
XX taipuu radallakin ainaskin jotenkin:WAZAAP:

Eli noista ehdottomasti XX :respect:

Jaahas, tämäkö oliki näin selkeä äänestys, olisin kuvitellu edes joidenkin puoltavan noita pienempiäkin :)

Zidi sanoi:
.org :ssa? Oikeesti? :grin::grin:

Jep, jep. 70-luvulla Euroopan turneet tehtiin kolmepuokeilla ja viissatasilla, ökyrikkaat ajeli jopa seiskapuokeilla. Nyt ei edes snakarille pääse jos ei ole vähintään tonninen:grin:

Moi,

No saa kai niitä turneita edelleen tehdä vaikka pappatuntsalla jos haluaa, lapsena käytiin pitkin eurooppaa kuplavolkkarilla mutta en minä sitä kyllä kenellekkään suosittele jos samalla rahalla saa vähän isomman ja tilavamman auton.

Jos 2 päällä meinaa reissata niin tuo 600 cbr on kyllä vähän pieni.

Janne

Minä ajoin noin 70tkm XX:llä ja ainakin saman verran myös mun vanhalla -93 VFR750F:llä, joka on tuon 800Fi:n edelläkävijä. Olen myös koeajanut VFR800:stä jonkin verran. Tämä on hieman priorisointikysymys, arkiseen yleiskäyttöön tuo 800 olisi kyllä helpompi jo sen takia että XX on aika... iso ja raskas. Jos taas tulee enemmänkin 2-päällä ajoa tai hypertourinkia sinne jonnekkin niin XX on itsestäänselvä valinta, mutta ei se silti mielestäni ole yhtä hyvä yleispyörä kun VFR. Ja ne V4:sen äänet varsinkin mökäpöntöillä, harva asia vetää vertoja.

CBR600:sta olen myös koeajanut, ja on ehkä keveytenä ja pienuutensa takia eniten kaupunki- ja ratayhteensopiva (ja vähiten minäyhteensopiva) jos sellaista aikoo harrastaa. Mutta jos ajat VFR:ää ja 600:sta peräkkäin niin se V4:sen mylly kyllä ihastuttaa. Kuten toki XX:nkin jonka teholukemat ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna noihin pienempiin. Kulutukset näissä on paljolti kahvan asennosta kiinni, ylläpitokustannuksia ajatellen rivi-4:set ovat ehkä hieman helpommin huollettavia kun V4.

Tai sitten osta Hayabusa. Se on paras, nopein, kaunein ja eniten sopiva ihan kaikkeen käyttöön. Jopa enduroon :-p.

/MarcusB, Porvoo

Moni ns. ei moottoripyöräileva on kysynyt että miksi pitää olla iso, painava ja tehokas pyörä. Siihen olen antanut useinmiten vastaukseksi sen että: Pakkaa koko perheesi ja lomatavarasi siihen pikku 1.4 Volkkariin tai vaihtoehtoisesti vaikka Audi A6:een. Aja molemmilla reissu ja kysy sitten :) Eli yksinkertaisesti ajomukavuus, ei tarvi mennä vaijerit kireellä jne jne

VFR:llä tekee hyvin matkaa tavaroineen 1 päällä, mutta minä en ainakaan tykänny kaks päällä ajaa sillä... ja sit toiseks... se on vähän sellanen kierroskone, ei tapahdu alakierroksilla juurikaan mitään.

Noista kahdesta vaihtoehdosta XX on parempi tuollaseen käyttötarkoitukseen. Sellanen pyöräkin on kuin Hayabusa, joka on joka suhteessa paras. Honda on jotenkin turhan pehmosella alustalla ainakin minun makuuni. Jokaisella on omat mieltymykset. Kannattaa käydä koeajamassa niitä ennen kauppoja...:paikallatuulee:

Meinas vähän kerran vaan syletyttää ku laskurilla laskin busalle vakuutuksen hinnan: 2000e/vuosi... XX 400e/vuosi tuolla erotuksella jo saa parissa vuodessa pyörän :)

Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa aina kun pyörä vaihtuu. Suuria eroja eri vakuutusyhtiöissä vaikka sama pyörä kyseessä.

Kyllä mun täytyy tota 600f:ää puoltaa, itselläni se on kaikessa käytössä nyt yhdeksättä kautta ja keveys on siinä se suurin plussa. Mä olen pienikokoinen kaveri, niin ei ole isommassa nähnyt paljoa mieltä, onhan nuo muutkin Hondat kyllä erittäin hyviä vaihtoehtoja.

Matkathan menee vauhdillakin, kun pitää kierroksia yllä ja miksei pitäisi, singsing vaan ja kyllä kulkee. Halvalla näyttää saavan vähän ajettuja, vakuutukset saattaa olla vähän halvemmat ja kulutus on pientä. Jos pääset kokeilemaan kaikkia, niin aja ensin isoja ja sitten tätä pienintä, muuten isompien alavääntö tuntuu liiankin hyvältä...

Versuli sanoi:
Meinas vähän kerran vaan syletyttää ku laskurilla laskin busalle vakuutuksen hinnan: 2000e/vuosi... XX 400e/vuosi tuolla erotuksella jo saa parissa vuodessa pyörän :)

Moi,

Mistä saa XX:lle 400€/vuosi vakuutuksen?

Janne

Noista kolmesta valitessa ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa minkä niistä ottaa....TuplaX on ainoa todellinen valinta noista...:orgmp2::orgmp2:

Pari vuotta sitten arvoin itsekin noiden XX:n ja VFR:n välillä - ostin trumpan... Juurikin samanlaisen käyttötarkoitukseen.
Noista kahdesta vaihtoehdosta ennemmin XX.

Back