• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valinnan vaikeus: Honda Blackbird vs. Bandit 1250S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Danmeister
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjensta,

Heti alkuun
- Lopullinen totuus selviää vasta koeajamalla
- Pyörät ovat aivan erilaisia eikä suoraan verrattavissa toisiinsa

Kuitenkin haluaisin näkökulmia kumpi olisi parempi valinta ja samalla teen itseterapeuttisen session valintaprosessista
smile_org.gif

Budjettini on 10-12k ja todennäköisesti hieman käytettyä etsin. Olen kooltani 192,5 cm / 100 kg. Pyörä tulee pörräilykäyttöön PK-seudulle sekä Kesälle 2008 4500 kilsan reissulle Eurooppaan.

Mitä haluan:

A) Ulkonäöltä
Rehellisesti sanottuna: näyttävän, mielellään sporttisen pyörän, jonka selässä voi saada pieniä tohvelikatuhaukkasäväreitä. Tässä kategoriassa XX vie voiton, vaikka etenkin peräosio on omasta mielestä pyörästä hieman ajasta jäljessä (busa on nätti, ei voi mitään). Katettu Banditti ei tuota ihan samanlaisia säväreitä, maistuu kompromissilta.

B) Monipuolisuus / suorituskyky
Bandit lienee tässä suhteessa XX:ää parempi monipuolisemman ajettavuutensa ansiosta. Kysymys onkin lähinnä se, että kuinka kankea XX oikeastaan on? Onko pörräily pitkin Helsingin katuja vaivalloista. XX on arvatenkin maantiellä (eli matkaa ajatellen) mukavampi luotijuna. Molemmista tulee tarpeeksi meikäläiselle palautetta, kun vääntää tuppea.

C) Ergonomia
Pitkän ruhon kanssa tämä asia huolettaa. Olen molemmat kylmätyypittänyt ja sen pohjalta Banditti istuu kuin hansikas. XX tuntuu lievästi ahtaalta ja kyykymmältä tietenkin, mutta olen lukenut, että jalkatappeja tiputtamalla (hyvät vinkit tähän otetaan vastaan kullanarvoisina) ja esim. VFR:n tankoon vaihtamalla ergonomia paranee XX:ssäkin pitkiä matkoja ajatellen.

Aina voi jokin musta hevonen voi aina vielä nousta rinnalle ja viedä potin.

Kiitokset mahdollisille kommentoijille.

Terve!

Hyvät vaihtoehdot sulla on.

Tuo XX ei ole kyllä yhtään kankea, ainakaan minun mielestäni.
Ei myöskään kaupungissa ajellessa.

Bandit on kyllä mukavampi väljemmän ja pystymmän asennon takia.

Molemmat ovat erinomaisia matkapyöriä, myös lastattuina.
XX on maantievauhdissa kyllä selkeästi ketterämpi, Bandiittia saa hieman "komentaa" mutkiin.

Itselläni on siis Bandit1200S ja XX:lläkin olen ajellut varsin monesti.

Kuten itse sanoit, niin kunnon koeajo molemmilla selvittää tilannetta kummasti.

TH
Bandit1200S

Pitkän ruhon kanssa tämä asia huolettaa. Olen molemmat kylmätyypittänyt ja sen pohjalta Banditti istuu kuin hansikas. XX tuntuu lievästi ahtaalta ja kyykymmältä tietenkin, mutta olen lukenut, että jalkatappeja tiputtamalla (hyvät vinkit tähän otetaan vastaan kullanarvoisina) ja esim. VFR:n tankoon vaihtamalla ergonomia paranee XX:ssäkin pitkiä matkoja ajatellen.

Aina voi jokin musta hevonen voi aina vielä nousta rinnalle ja viedä potin.

Kiitokset mahdollisille kommentoijille.
Kokeileppa 12 ärrää, kun sulla on tuota pituuttakin...sopii kuin hanska käteen..

Meneekö FJR yli budjetin vai liian touringiksi ? Itsellä pelkästään positiivista sanottavaa XX.stä, varsinkin sarvien korotuksen ja tuplakupla pleksin vaihdon jälkeen.

Seuraava pyörä tulee tod.näk olemaan FJR

Ota ihmeessä XX. Tulet nauttimaan suuresti kesän Euroopan reissullasi ajamisesta. Sekä motarit, pikkutiet, että varsinkin alppitiet ovat XX:llä ajamisen nautintoa, ja kun tarpeeksi tuppea kääntää kyllä se menee sen minkä matka-ajossa tarviaa...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
..itse lähden ulkoiluttamaan XX:ää 1.7. Finnlinesilla Saksaan ja siitä Ranskan, Italian, Sveitsin ja Itävallan Alpeille..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

kokeile todellakin ajaa vähän pidempi koe ajo ettei käy niinku mulla aikanaan noi pleksien pyörteet tuli kaikki tohon kypärään 120kmh oli jotenkin ajettava vauhti itellä pituutta 193cm sen jälkeen ostin nakupyörän ei tuuli riepottele kypärää
smile_org.gif

Jos ajelet Eurooppaan niin parempi vaihtoehto on XX, siksi että nopeammilla maanteillä se antaa parempaa suojaa ja kulkee isommissa nopeuksissa vakaasti. 3 tuttua omistaa tuollaisen (2 näistä yli 185cm pitkiä) ja ovat olleet tyytyväsiä. Yksi teki Euroopanreissun ja se "tumppi" on kokeillut kyseistä fillaria radalla, joten se jotenkin taipuu tiukempiinkin mutkiin. Siis näistä kahdesta XX tai sitten joku ihan muu...

Niin no...autobaanalla saksassa ei tule suuria siivuja vedettyä (ainakin itse mielummin ajelen maanteitä ja tarkastelen pienempiä kaupunkeja esim römer strassen varrella joka vie etelään) ja maantiellä on 60-80-100 rajoitukset.

Mutta JOS suunnittelet tekeväsi paljon Autobaana reissua ja siirtymisiä kaupungista toiseen niin XX/busa/fjr yms on oikea vaihtoehto mutta jos nautit taasen maisemista niin naku jossa hieman rennompi ajoasento.

Ulkonäkö jokaisen oma mieltymys..ei pysty sanomaan mitään..kummatkin hienoja.
Nakuu säilyttää ehkä paremmin näyttävyytensä sillä aina reissatessa ja mutuenkin katteisiin tulee nirhaumia, naarmuja halkeamia ja joskus ehkä polvillaankin joutuu käymään.

Ergonomiasta sen verran että, kokeile!

Itse taitoin XX:llä ihan tarpeeksi kilomettrejä päivälle mutta kyllä tuolla nykyisellä GSX:llä niitä kerää vielä enemmän..ja ei tule niin paljoa houkutuksia nykästä tuppia nurin kuin XX:llä
-> säästää matkarahaa.

Nojuu...

Ite vaihdoin XX:n pois nimenomaan käyttötarkoituksen (kotimaan ajelua, 200 - 300 km kerrallaan + pari pidempää reissua/kesä) ja ajoasennon raskauden takia (isolle miehelle). Sun mitoilles XX jää auttamatta pieneksi, ei siihen ton kokonen äijä vaan kunnolla mahdu ilman modausta.

Mulla alle tuli Hondan CB1300SA, joka toimii meitsin ajossa huomattavasti paremmin, tänä keväänä on tuupattu jo reilu 4000 km, ja ainoo mitä XX:stä jäi "kaipaamaan" on kipeet kädet! Ajoasento on rennompi, teho ja vääntö riittää "normaalikuluttajalle" aivan varmasti.

Tää pyörä on isompi ja tehokkaampi kuim Bandit, joku vm. 2005 sopii hintahaarukkaasi, joten testaa ihmeessä!

Back