• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiö yrittää vakuutuspetosta?

Vakuutusyhtiö yrittää vakuutuspetosta? - Aina kun mahdollista

• Minulta on yritetty periä liikaa vakuutusmaksua

Ääniä: 0 0,0%
  • Vakuutusyhtiö on perinyt liian vähän maksua

• Laskut ovat aina olleet sopimuksen mukaisia

• Ääniä yhteensä
    0
Olen viime aikoina alkanut ihmetellä, miksi aina välillä vakuutusyhtiöltä tulee virheellinen lasku. Itselle niitä on sattunut 14 kpl vuodesta 85 lähtien. Kaikissa virhe on ollut sellainen, että vakuutusyhtiö yrittää periä liikaa rahaa, esimerkiksi pudottamalla vaivihkaa bonuksia.

Onko joku joskus saanut vakuutuslaskun, jossa on virheellisesti peritty liian vähän rahaa, vai onko virhe sellainen, että jos asiakas ei ole tarkkana niin rahat menee?

Pitää kyllä tunnustaa etten mitenkään tarkista noita laskuja sen ihmeellisemmin, ovat kyllä näyttäneet pitävän paikkansa ainakin tähän asti. Liian korkeita ovat vakuutusmaksut joka tapauksessa
tounge.gif

Itellä on n. kymmenen pyörän kohdalla ollut noin viidessä kerrassa huomautettavaa alaspäin. Niin on kerran ollut liian pienikin maksu, mutta silloin oli pyörän kotikunta edellisen omistajan mukaan, eli pakkohan se oli ilmoittaa kun huomasin vahvistuksessa vääräksi..
nixweiss.gif

Näistä virheistä neljä oli Espoolaisen kaupunginosan nimellä varustetussa yhtiössä... Autojen kanssa on saanut aikoinaan soitella Ifiin, mutta nyt ne on pysynyt kiitettävästi totuudessa.

Kyllä mulla on vakuutuslaskut ovat olleet jotakuinkin oikein sen 20 vuoden aikana, mitä itse on laskuja maksellut. Ei ole mitään huomauttamista ollut.
Yleisesti ottaen vakuutukset on aina liian kalliita.
veryangry.gif

Eli tulokset ovat saman suuntaisia: foorumin jäsenille on tullut 17 virheellistä laskua, kaikki siten, että vakuutusyhtiö yrittää kyniä ylimääräistä rahaa..
Tällaisen sattuman todennäköisyys on 0.0000076, joten vainoharhainen ihminen jo kuvittelisi, että kysymys on systemaattisesta "virheestä" vakuutusyhtiöiden laskutusjärjestelmässä
cool.gif

Joka tapauksessa merkittävä tilastollinen poikkeama, jonka perusteella yksityishenkilö joutuisi kiven sisään. Yhtiölle riittää, että korjaa virheen ilman kuluja ja korvauksia, jos sattuu jäämään kiinni.

Kun minulla oli useita pyöriä vakuutuksessa ja lisäksi auton vakuutus, joiden välillä veivaisin bonuksia, ostin ja myön pyöriä, niin maksut eivät menneet oikein. Seurasin maksuja vajaan vuoden ajan, minä aikana kuitenkin lopulta veloitukset ja palautukset tasaantuivat oikein.

Muistaakseni kolme, neljä kertaa vakuutusyhtiö koettanut kusta silmään. Täytyy kait alkaa tasoittamaan tilejä...

Joka kevät olen saanut korjata bonukset kuntoon, eli eivät ole nostaneet niitä tai jotain muuta häikkää!!Poikkeus oli tämä kevät jolloin oli kaikki kunnossa, varmaan joku suhari tullut töihin!

Kyllä tarkkana kannattaa olla. Ei sitä kovin usein virhettä tapahdu, mutta pari kertaa on jouduttu oikaisemaan.

Pohjolasta kolme vuotta sitten poistuttuani jäivät 8€ velkaa
(alle 10€ ei palauteta ) Sen jälkeen alko tulla 5€ karhuja : kuinkahan monta soittoo vaati , että siitä selvis ? Varmaan soittelu makso enemmän kuin tuo 8€ !
mad.gif

Meikäläisen kotilosta perittiin melkein vuosi liian vähän rahaa. Säästöä syntyi noin 100€. Huomasin itse että auton malli oli vakuutuspapereissa väärä, ja rehellisenä ihmisenä siitä ilmoitin.
Ilmoitin vain ja ainoastaan sen takia ettei jotain sattuessa kaikki kusisi.

Tästä minua palkittiin sitten huomattavasti suuremmalla vuosittaisella vakuutusmaksulla
mad.gif

Minulta on vakuutusyhtiö onnistunut jopa myymään auton tietämättäni.
tounge.gif

Ihmettelin kun oli tullut palautuksia ja kun kysyin miksi niin ilmoittivat, että kun olet tämän autosi myynyt...

Useilta eri yhtiöiltä on tullut lukuisia vääriä laskuja yms. En tajua miten ovatkin niin sekaisin näissä asioissaan. Kolmas yhtiö nyt kokeilussa ja tarkkana saa olla. Puuttuvia sovittuja alennuksia jne. Kaiken on saanut lopulta oikein, mutta minusta niiden pitäisi olla niin ilman että joutuu itse kyttäämään.
veryangry.gif

Aina ne minusta koittaa kotiinpäin vetää. Tosin täytyy nostaa hattua sille, että motoristille on nyt useita eri vaihtoehtoja vakuuttaa mopedinsa.

Justiinsa taistelin yhtiön kanssa kun eivät olleet siirtäneet vakuutuksen mukana vahinkohistoriaa... olin sit maksanut 10% liikaa vak.maksuja. Sain ne kyllä takaisin ja nyt on bonuksetkin kohdallaan.

Ei ne vakuutusyhtiön ihmiset mitään lääkäreitä ole ja sattuu niitä virheitä lääkäreillekin
cool.gif
Se ratkaisee kuinka asia siittä eteenpäin hoidetaan. Itsellä hyvät kokemukset, parit virheet ollu ja molemmista saanut ylimääräisen bonus hyvityksen, kun asia on selvitetty
cool.gif

Kyllähän niitä virheitä aina sattuu, mutta jos ne ovat aina sellaisia, että asiakas häviää, on se vähintäänkin epäilyttävää. Jos kyseessä olisi "rehellinen" virhe, pitäisi virheitä olla molempiin suuntiin yhtä paljon.

Itsellä IF päätti itse kumpi oli syyllinen (minä) vaikka oikeus totesi vastapuolen olevan yksiselitteisesti syyllinen.
Päätöksen tehnyt virkailia puolusteli päätöstään sillä että motoristi on vaan yleisesti syyllinen
033102ass_1_prv.gif

Jo poliisi lausunnossa vastapuoli todettiin syylliseksi.
Oikeuteen mentiin vaan koska vastapuolella ei ollut mitään vakuutusta ja vanhus ei uskonut vahinkotarkastajan laskua.

Back