• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaikuttiko Smoton kannanotto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa, ainakin joku taho on ymmärtänyt mitä ovat tekemässä (valiokunta). Toivon mukaan järki voittaa mutta aika "hyvin" katsastusala tätä taitaa lobata EU:n puolella (Dekra yms.). Viimeistään ministeri Kyllönen "viisaudessaan" kääntyy hankkeen puolelle.

Smotolle ISO :jippikaijee:

On hienoa että jotkuta ajaa meidän etuja ja näkee vaivaa meidän eteen.....Erittäin isot kiitokset ja hatun nostot, niille jotka näkivät tähän asiaan vaivaa:jippikaijee::jippikaijee:

On tämä hieno tunne....Vaikka en hirveesti tehnyt tämän eteen kuin muutaman kommentin ja olin mukana eduskuntatalon edustalla osottamassa mieltä:WAZAAP::WAZAAP:

Hienoa, välierävoitto saavutettu:peukutpystyyn:

(herää väkisinkin kysymys mieleen; kuinka paljon olisi eduskunnassa päätettäviä asioita, joihin kansalaiset pystyisivät vastaavanlaisella aktiivisuudellaan ja faktoihin perustuvalla tutkimustiedolla vaikuttamaan).

Olen itseasiassa hyvinkin ylpeä SMOTON ja kaikkien asianomaisten toiminnasta.

Tämä on pieni askel kansalle, mutta suuri motoristeille:WAZAAP:

en olis ikinä uskonut että suomessa voidaan tehdä jossain valiokunnassa kerrankin järkevä päätös,ilmeisesti smoto on tehnyt todella hyvän ja faktoihin perustuvan järkeenkäyvän vetoomuksen,mutta eiköhän eu määrää jä suomi toteuttaa etulinjassa tänkin direktiivin :bisseä:

W-P sanoi:
...herää väkisinkin kysymys mieleen; kuinka paljon olisi eduskunnassa päätettäviä asioita, joihin kansalaiset pystyisivät vastaavanlaisella aktiivisuudellaan ja faktoihin perustuvalla tutkimustiedolla vaikuttamaan...

Paljon. Mutta se ei ole helppoa se. Vaatii mm. uskottavan etujärjestön, joka edustaa laajasti viiteryhmäänsä. Jo sellaisen aikaansaaminen on vuosikausien työn takana.

Vielä enemmän työtunteja menee sitten itse asioiden tutkimiseen ja tiedon tuottamiseen. Tutkimukset eivät synny tyhjästä eivätkä itsestään.

mcmies sanoi:
Paljon. Mutta se ei ole helppoa se. Vaatii mm. uskottavan etujärjestön, joka edustaa laajasti viiteryhmäänsä. Jo sellaisen aikaansaaminen on vuosikausien työn takana.

Vielä enemmän työtunteja menee sitten itse asioiden tutkimiseen ja tiedon tuottamiseen. Tutkimukset eivät synny tyhjästä eivätkä itsestään.

Näin on. No, tässähän on hyvä esimerkki....toivottavasti nuoret aloittavat nyt niin 15 vuoden päästä olis vähän isompi oppositio kyseenalaistamassa/valamassa tervettä järkeä päätöksentekoon...:banned:

Mutta nyt :bisseä:

Pelottavintahan koko touhussa on se, että siellä päättämässä näyttää olevan sakkia joka ei tajua tällaisia perus asioita ilman että joku käy vääntämässä sen niille rautalangasta. Ymmärän sen, että verotuksen vaikutukset koko yhteiskuntaan ovat vaikeita tajuta ja hallita, mutta mopojen ja jarruttomien peräkärryjen katsastuspakon tarve ja hyödyt pitäisi pystyä päättelemään ihan itse.

Back