• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

vaikea huomata pyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliola
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On se kumma kun, autoiliat eivät osaa peruttaa ja katsoa peiliin. Nyt on sit pyörä noin kuukauden korjaamolla,alko sit kausi hyvin ai että v.......
bawling.gif

Miten muuten tommosissa tapauksissa eikös vakuutusyhtiö pitäisi kustantaa vuokrapyörää silt ajalta mitä pyörä on korjaamolla? Käsittääkseni näin tapahtuu ainakin jos autoaan kolaroi?
nixweiss.gif

Ihanko kokonaan päältä ajoi, vai mikäs siitä nyt niin pahasti rikki meni, jotta kuukauden joutuu telakalla olemaan? Autojen nurin tölväisemät pyörät saa kyllä yleensä parsittua ajokuntoiseksi, vaikka uusien osien saamisessa kestäisikin.

Ihanko kokonaan päältä ajoi, vai mikäs siitä nyt niin pahasti rikki meni, jotta kuukauden joutuu telakalla olemaan? Autojen nurin tölväisemät pyörät saa kyllä yleensä parsittua ajokuntoiseksi, vaikka uusien osien saamisessa kestäisikin.
Niissä osien tilaamisessa menee kauan, aikoinaan kun piikkini kaadettiin niin vakuutusyhtiö mietti viikon, että korvataanko vai ei (kaataja jäi mysteeriksi) ja kun osat laitettiin päätöksen jälkeen tilaukseen niin siinä meni melkein 3 viikkoa, eikä sieltä tullut yhtä katetta, tuli sitten viikon perästä...

Niissä osien tilaamisessa menee kauan
Tämä riippuu kyllä ihan merkistä ja mallista. Ja jos peli on suhtkoht uusi ja yleistä sorttia, niin joka valmistajalla löytyy tänä päivänä osat joko Suomesta tai Euroopasta, eli niiden saamisessa menee maksimissaan 2-3 päivää. Jotkut vanhat pyörät ja harvinaisemmat mallit voi sitten olla asia erikseen.

Ja tosiaan harvempi paikaltaan kaato oikeasti estää ajamista, jos ei parit väliaikaiset naarmut ja jeesusteipit haittaa.

Miten muuten tommosissa tapauksissa eikös vakuutusyhtiö pitäisi kustantaa vuokrapyörää silt ajalta mitä pyörä on korjaamolla? Käsittääkseni näin tapahtuu ainakin jos autoaan kolaroi?  
nixweiss.gif
En tiedä täytyy ottaa selvää on niin tuore tapaus että, v....... vielä
syyllinen löytyi omalta työpaikalta naishenkilö oikean puolen katteet, kylki,peili,vilkku ja jalkatappi/jarru kiinnikekohta murtui ym.

nixweiss.gif
En tiedä täytyy ottaa selvää on niin tuore tapaus että, v....... vielä
syyllinen löytyi omalta työpaikalta naishenkilö oikean puolen katteet, kylki,peili,vilkku ja jalka/jarru kiinnikekohta murtui ym.
korjaamon jono on jo kuukauden pituinen minimissään

Näkymättömyydestä parkkipaikoilla on minullakin kokemusta. Kerran tulin postin ovesta pihalle ja katoin kun täti peruuttaa "tyhjään" ruutuun, mun pyörähän siinä oli. Juoksuksi pistin, mutta kerkes osumaan sen verran että rekisterikilpi vääntyi mutta pysyi kumminkin onneksi pystyssä.

Kerran olin lorottelemassa bensaa tankkiin ja olin ilmeisesti pumpun takana näkymättömissä kun naisihminen kurvaa vauhdilla "tyhjälle" pumppupaikalle. Kumit vingahtaen pysähtyi parin metrin päähän. Tankkaan jatkossakin kypärä päässä.

Kannattaa kysellä, jos saa peilin ja jalkatappisysteemin heti, niin mopon saa ajoon nopeasti. Laittelee nuo muut sitten, kun tulee ja aikaa on.

On se kumma kun, autoiliat eivät osaa peruttaa ja katsoa peiliin. Nyt on sit pyörä noin kuukauden korjaamolla,alko sit kausi hyvin ai että v.......
bawling.gif
Joo
sad_orig.gif

Ex-pärrää päin peruutti kanssa joku nainen. Olin just pankkiautomaatilla ja katselin kun auto alkoi valua taaksepäin ja kops. Ei kaatunut pyörä kun niin hitaasti meni. Juoksin vaan hakkaamaan ikkunaa ja tsekattiin mitä pyörälle kävi. Tällä kertaa ei mitään, kun sattui nappaamaan otollisista kohdista kiinni.

Arvaan kyllä vitutuksen
crazy.gif

kiitti vaan, toivottavasti tuli kevään sateet
biggrin.gif
Ei noinkaan, käyt hommaamassa pyörään ajon kannalta välttämättömimmät osat vaikkapa heti huomenna, ja korjautat kosmeettiset vauriot myöhemmin.

Itse toimin muutama kesä takaperin juuri näin, ja lopputulos oli se ettei tarvinnut edes korjauttaa mopoa, kun joku neiti keksi loppusyksystä peruuttaa land-roverilla (mutterin edessä) parkissa olleen mopon päälle, lopputulos mopo lunariin, ja seuraavaksi kaudeksi uusi mopo kehiin.

Ihan yhtä huomaamaton näytti olevan kirkkaankeltainen henkilöauto, moisen parkkeerasin pari viikkoa takaperin talon edessä olleeseen parkkiruutuun, niin eikös siihenkin joku keksinyt peruuttaa päin
sad_orig.gif

No olihan se auto jo vanhakin, kun oli mittariin saatu sahattua jo toista sataa kilometriä.

Briteissä meinas ajokaverille käydä köpelösti. Pysähdyttiin tein reunaan vinoparkin taakse ripeästi tökkimään Tom tomia ja vierestä meinas setä peruuttaa meitin päälle. Peruuttamaan kun lähtee, niin esteet saattaa kummasti olla takanapäin. Oltiin vielä kaikenlisäksi puoliksi naapuriauton kohdalla, joten sekä taustapeilistä, että oikeasta sivupeilistä näkyi erittäin selvästi parit mopoilijat.

Onneksi jätin virrat päälle ja sammutin koneen vaan tappokatkaisijasta. Ehdin sitten juuri ajoissa painaa torvea. Siinä olisi ollut farkkuastran alla monsteri, buell ja kaksi epäonnista motoristia.

Perkele, en ees muistanu viis minuuttia sitten koko asiaa ja nyt jo kiukuttaa...  
mad.gif

Leirintäalueella Norjassa viime kesänä: jätettiin pyörät parkkiin jonkun kotilon taakse jonoon ja mentiin koppiin ilmoittautumaan. Kohta koppiin tulee vaikean näköinen turisti ja selittää "mä törmäsin teidän pyöriin". Nielaistiin tyhjää ja singahdettiin pihalle. Pyörät olivat pystyssä (pankku oli etummaisena eikä 320 kg niin vaan kaadu) mutta kypärä oli tipahtanut maahan kun kosla oli pakittanut eturenkaaseen. Kaverin selitys oli "kun ei ne pyörät olleet siinä kun mä tulin tähän".  
eek.gif

Kaveri maksoi nikottelematta mitä pyydettiin, olisi vaan pitänyt pyytää enemmän...

nixweiss.gif
Ei kustanna, itse pitää maksaa.
sijaisauton saa ainakin yhtiön piikkiin,tai olikohan 5% hinnasta mitä joutui itse maksamaan eli ei juuri mitään,2 kertaa omalle kohdalle sattunut.
joutui tietenkin perustelemaan miksi sijaisauton tarvii.
kyllä mä ainakin huutaisin kuin hyeena että laina mopo tilalle ja äkkiä.
ei muutakuin kysymään.

Back