• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihto V-Strom:sta Bandit 1200 S:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja v-strom
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vastauksia please!

Olen aikeissa vaihtaa 1200 S Bandiittiin vielä tänä syksynä.
Nykyinen pyörä 650 V-Strom.

Minkälainen pyörä 2 päällä matka-ajossa?
Tuuliherkkyys?
Mutkatiellä ajo, kääntyvyys mutkaan?

Olisin tyytyväinen tiedoista ja kokemuksista.

Kiitos etukäteen
smile_org.gif

Kokemusta 11700 kilometrin verran tämänvuotisesta Bandiitista.
Ihan kelpo ajettava 2-päällä, lähes kaikki kilometrit kertyneet 2-päällä ajellessa. Pari tuhatta kilsaa tuli kolmen laukun varustuksella reissattua. Kantavuus ja tehot on riittäneet ihan mainiosti.
Satula tuntuisi tässä viimeisessä mallissa lyhyemmältä kuin edellisessä, (hataria muistikuvia, joskus ajoin edellistäkin mallia) luulisimpa että isommilla ihmisillä tulee pikkusen ahdasta, me vielä mahdutaan hyvin (minä 175 cm ja eukko 161 cm). Kannattaa todellakin kokeilla kahdestaan ettei tule ahdasta.
Tuuliherkkyys tai pikemminkin tunteettomuus tuulille ihan eri luokkaa kuin edellisessä mopossa 750F:ssä. Tänä kesänä ajeltu sellaisissa tuulissa että seiskapuolikas ei olis tiellä pysynyt. Kyllähän kunnon myrskyllä saa Bantiittiakin kallistella, vaan ihan hyvä pyörä tuuliajolla ollessakin.
Ajoltaa hyvätapainen peli, suorastaan helppo ja jo noilla vakiotehoillakin tarpeeksi tehokas.
Taipuu mutkiinkin ihan nöyrästi, ainakin normaaliajossa. Ratapuolelta ja isommalla kiireellä ajettaessa ei kokemusta.
Bensaa kuluu 4,5-6 litraa satasella, riippuen suoraan kaasukädestä.
Toiset renkaat menossa, alkuperäiset Dunlopit meni vaihtoon 6 tuhannen huollossa, nyt alla Metzelerin Z6:t.
Pelannut hyvin ilman mitään murheita, edes ketjuja ei tarttenut kiristellä nyt viimeisellä huoltovälillä, viime keskiviikkona oli 12 tuhannen huollossa.
Tyytyväinen olen Bandiittiin ollut, nyt saa varmaakin mopo olla vaihtamatta jonkin aikaa.
Tällaisia kokemuksia sekavasti esittäen bandiitista.
Jokos katoit tuon Bandiitti-ketjun läpi, paljon asiaa Bandiiteista.

edit:satulakohtaa motifioin

Minkäslainen peli tuo 650 V-Ström on? Yksi mun kaveri harkitsee sitä seuraavaksi pyöräksi ja olisi hyvä tietää hieman käyttäjien omakohtaisia kokemuksia.
smile_org.gif

Onko mitä "heikkoja kohtia"? Millainen on matka-ajossa lastattuna, kuinka teho riittää, jne.

Minkäslainen peli tuo 650 V-Ström on? Yksi mun kaveri harkitsee sitä seuraavaksi pyöräksi ja olisi hyvä tietää hieman käyttäjien omakohtaisia kokemuksia.
smile_org.gif

Onko mitä "heikkoja kohtia"? Millainen on matka-ajossa lastattuna, kuinka teho riittää, jne.
Olen ajanut V-Stromilla nyt toista kesää ja kilometrejä kertynyt 43000km ja mitää vikoja ei ole ilmennyt.Omasta mielestä kokoisekseen ihan pirteä ja vielä ihan hyvä ajella,ei paljoa tärinät tunnu ja ei tarvitse kaksipäälläkään joka mäkeen pykältää pienemmälle vaikka tavaraa kolme laukkua täynnä.Voin kyllä suositella jos haluaa ajaa muullakin kun asfalttiteillä.Kulutus minun ajossa 4,5-6 litraa riippuu vauhdista ja miten vedättelee.Ainut minkä olen huomannut soralla ajaessa on etupään keveys,eli eturengas ei ole tukevasti tiessä kiinni mutta yksin ajaessa takajousi kireälle niin kyllä sillä pärjää.

Kiitos vastauksista, myös priva-viestistä. Kaverilla jo vääntöä kauppiastahon kanssa ko. laitteesta
smile_org.gif

Vähän ajettu 650 Strömmi vm -06 kiikarissa.

Tyytyväinen "Rosmo" löytyy täältäkin. Hieno peli ja hinta/laatu kohdallaan. Suosittelen. Toimii myös emännän kanssa...
062802jumpie_prv.gif

Ajatuksen tyrkytys jos bandit tuntuu ahtaalta ni kandee koeajaa myös gsx1400 tilaa on yllin kyllin vakaa ja herkkä mielestäni ja jos jollekkin tuntuu ohjaus raskaalta ni pienel säädöl taakse korotuspalat ja etupään säätöjä ja korkeutta hieman muunnettua paranee..itse en ole säädellyt muuta kun jousien jäykkyyttä mut mitä lukenut ni helposti herkkenee jos sen nyt ni herkkä tarvii olla ja herkkyyshän on kii ...ja lopulta ei niil paljoa oo hinnas eroa käteisel saa esim moto focuksesta suomen halvimmal gsx 1400 mallin tosin katteeton mut eipäs toi paljoa lisä sijoitusta tuo jos luisilt tai justbanditist tilaa katteen ja lyö kii ...

Ainut minkä olen huomannut soralla ajaessa on etupään keveys,eli eturengas ei ole tukevasti tiessä kiinni mutta yksin ajaessa takajousi kireälle niin kyllä sillä pärjää.
Etupäätä voi laskea max 20mm etuputkia nostamalla. Itsellä 15mm tällä hetkellä. Tulee vähän enemmän painoa eturenkaalle ja ohjauksen tunnokkuus paranee.
Soralla rengastus vaikuttaa aika paljon, omasta mielestä alkuperäiset "siltakivet" ei oikein toimineet soralla.

Etupäätä voi laskea max 20mm etuputkia nostamalla. Itsellä 15mm tällä hetkellä. Tulee vähän enemmän painoa eturenkaalle ja ohjauksen tunnokkuus paranee.
Soralla rengastus vaikuttaa aika paljon, omasta mielestä alkuperäiset "siltakivet" ei oikein toimineet soralla.
Laskin tänään stromin etupäätä 15mm ja kävin koeajulla soralla niin kyllä on nyt kun toinen pyörä.Nyt saa etupäähän jonkinlaista tuntumaa ja on tosi mukava ajaa jopa irtosoralla ja pyörän saa kääntymään mutkissa.Nyt on tosi hyvä.

Back