• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihdenäyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
On ollut jo harkinnassa pitkään. Ylitin itseni ja tilasin tuon vaihdenäytön.-klik-
Samaan nippuun otin tuon johtosarjan. Muuten olisi joutunut katkomaan ja juottelemaan johtoja. Helpommalla pääsee nyt, mut maksaa enemmän...Hintaa tuli n. 96puntaa~n.145€.
Toinen paikka mistä meinasin jo tilata saman tuotteen oli tämä -klik-
Molemmat firmat sijaitsee Englannissa ja tän BikeHPS:n kautta jos olisin tilannut, olisi hinta ollut n. 190€
eek.gif
Lähetyskulut olis ollut jotain 30puntaa. Tuolta mistä tilasin, oli lähetyskulut 5puntaa. Aika hyvä ero...

Kyllä tuo sen paikan täyttää mitä haenkin. Niin usein tulee haeskeltua 7. vaihdetta, että kohta varmaan se sieltä laatikosta löytyisikin
tounge.gif
Ja muutenkin, yleishyödyllinen kapistus. Kesällä kun ajoin BMW:n uutta 1200 ja siinä kun oli vaihdenäyttö niin eipä tullut kertaakaan kokeiltua lisävaihteita. Sama juttu oli uudessa 1000 GSX-R:ssä
thumbs-up.gif

Kohta joku varmaan vastaa, että opettele vaihde kierrosluvun mukaan. Opeteltu on, mutta ei auta
lookaround_orig.gif

Tarvitaan vain sähköllä toimiva nopeusmittari tai kierroslukumittari. Mun käsityksen mukaan laite kalibroidaan tietyllä kierrosluvulla ja kaikki vaihteet käyttäen läpi. Signaalin se ottaa ennen nopeus/kiekka mittaria. Näytti tuolla sivuilla olevan myös laite, millä toi saadaan pelaamaan myös "vanhoissa" vaijeri käyttöisissä mittaristoissa. Eli kaiken järjen mukaan tuon vaihdenäytön saa kaikkiin moottoripyöriin
nixweiss.gif
Mukana pitäis tulla selkeät asennusohjeet.

JOVAIN ON...

Vaihenäyttö hyvä olla, käyntiäänet tai tärinät ku ei aina kerro jotta milläs sitä kiihytellään ja laskea ei aina ennätä....

th_IMG_1526.jpg

sport05.gif

Mä en ymmärä mitä vaihde-näytöllä edes tekee,ainahan ne loppuu kesken oli näyttö tai ei.Voisiko joku valaista mitä konkreettista hyötyä tuosta vaihteen näytöstä on?

Voisiko joku valaista mitä konkreettista hyötyä tuosta vaihteen näytöstä on?
Enpä taida vaivautua. Jos et ymmärtänyt mitä hyötyä tuosta on, niin antaa olla
wink.gif
Mitä hyötyä on minivilkuista? Mitä hyötyä on tehdä pyörään kokonaan uusi kilpiteline? Mitä hyötyä on nopeusmittarista tai kierroslukumittarista?
smile_org.gif

Mä en ymmärä mitä vaihde-näytöllä edes tekee,ainahan ne loppuu kesken oli näyttö tai ei.Voisiko joku valaista mitä konkreettista hyötyä tuosta vaihteen näytöstä on?
itsekkään en kaivannu vaihdenäyttöä aikasemmilla pyörillä. Nyt kun mopo vaihtu ja siin on vaihdenäyttö niin on se vaan kätevä peli, esim. ei tartte miettiä mikä vaihde on pesässä ku lähtee ohittamaan, vilkasee vaan mittaristoa ni tietää varmasti vaihteen. Mutta onko tosta konkreettistä hyötyä ni se on jokaisen oma asia päättää
mä pidän moisesta laitteesta, joku toinen ei...
baaa.gif

PS. ei ne vaihteet aina kesken lopu
033102bebe_1_prv.gif

Minä olen kaivannut jokaiseen pyörääni vaihdenäyttöä. Ja kun ymmärrän, mitä sillä tekee, todennäköisesti laitankin tuollaisen ensi kesäksi.

Back