• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uutta kypärää ens kesäksi SHOEI GT AIR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uutta kypärää ens kesäksi SHOEI GT AIR

Moikka onko kokemuksia kyseisestä kypärästä tourin käytössä?
Miten melu?
Aika hyvä "omaan päähän" tietysti tärkein seikka.
Hintakin siedettävä. Tupla D puuttuu johon oon tottunut.
Mielestäni myös aika hyvän näköinenkin, koska suht siro, tän hetkiseen Shuberttiin verrattuna.
Tuli myös testattua uusi Shubert. Oli kyll muuttunut sisämuoto huomattavasti. (ei enää sopiva itelle):orgmp:

Rengas sanoi:
Tuli myös testattua uusi Shubert. Oli kyll muuttunut sisämuoto huomattavasti. (ei enää sopiva itelle):orgmp:

Mikä S:n malli? Uusi S2 oli suunnitelmissa, mutta jos malli muuttuu niin menee vaikeaksi. Pää kun ei ole ns standardi-malli...

briteistä ku tilaa niin saa tupla deellä jos hankita siitä kiikastaa. helmet cityssä ainakin sanottiin et on tupla d

Mä ostin tänä keväänä GT Airin ja alla parit kommentit:
- (mielestäni) tyylikäs
- En enää tupla-D:hen vaihtaisi, kun tuon lukon saa hanskatkin kädessä kiinni/auki.
- Kypärä ei ole mitenkään erityisen hiljainen, mutta ei taatusti meluisimmastakaan päästä.
- Aurinkolippa on :WAZAAP: ja sama juttu, että enpä osta enää kypärää ilman moista
- Visiiri on helppo irroittaa ja laittaa takaisin.
- Ilmastointi toimii hyvin. Jos ajaa aukot auki, niin ilmavirran oikeasti tuntee liikkuvan päälaella.
- Kypäräpuhelimen kuulokkeille löytyy paikat (sieltä saa näppärästi pienet pehmustepalat irti tätä varten)

Kaikin puolin olen tyytyväinen kypärään.

Allekirjoitan koko villhon tekstin. Samat tuntemukset itelläkin. Olen itsekin vannonut tupla d:n nimeen, mutta tuo gt-airin pikalukko on aivan yhtä mainio ellei jopa mainiompi. Visiiri ja pinlock varmistavat, että näkyvyys pysyy hyvänä joka tuo lisää turvallisuutta. Sena smh5-fm kypäräpuhelin sopi kypärään johtoineen helposti. Kypärä melua on hankala arvioida. Motarilla ne kaikki potat pitää melua ja tämänkin kypärän kanssa pidän yleensä tulppia päässä ainakin pitempään ajaessa. Halvempiin kypäriin verrattuna vaimennusta kyllä löytyy, mutta ei se autuaaksi tee.

Vaikka ajan suurimman osan ajoistani mutkateilla kurvaillen en vaihtaisi gt-airia pois. Todella tyytyväinen olen ollut.. ja kyllä tolla hinnalla pitääkin olla..
Yksi ainoista merkeistä, joka sopii tähän mun hauskan muotoiseen nuppiin. :)

SHOEIN GT-AIR tuli hankittua, koska Shubertin sisustan muoto oli muuttunut epäsopivaksi omaan päähän.
Edellinen Shubert (edelleen käytössä) PRO 1 on ollut paras kypärä mitä olen käyttänyt. Hiljainen ja hyvin päähän istuva malli. Nyt kuitenkin useita kypäriä testaamalla Shoein GT-Air tuntui yhtä hyvältä, kuin Shubertin Pro 1.
Metriäkään en ole maantiellä koittanut, mutta mielestäni sporttisen hyvän näköinen (valkoinen), päähän tosi hyvin istuva malli, helposti laitettavissa Senan kypäräpuhelin setti paikoilleen. Kuulokkeille hyvät montut, ei paina mistään. Aurinkovisiiri vastaava kuin Shubertissa. Myös visiirin vaihto/irroitus helppo. Pikalukko ainoastaan opeteltava käyttään. Tähän asti aina ollut Tupla D lukolla. Ens kesää ja testiä odotellen.:)

Rengas sanoi:
Pikalukko ainoastaan opeteltava käyttään. Tähän asti aina ollut Tupla D lukolla. Ens kesää ja testiä odotellen.:)

Tuota pikalukkoa itsekkin vähän vierastin alussa vähän aikaa.

Viime kesänä hihna unohtui auki kaksi kertaa ja kummallakin kerralla sen huomasi heti alkumatkasta, kun pitempi hihna alkoi kolkutella kypärän kylkeä ilmavirran pyörteissä. Loppuen lopuksi olen yhtä tyytyväinen tuohon lukkoon, kuin tupla D:hen. Kireys on helppo säätää juuri sopivaksi eikä se ole kertaakaan antanut merkkejä löystymisestä, tai että avautuisi itsestään. Kypärän pukeminen ja riisuminenkin on vähän helpompaa, kun saa hihnoista otteen ja enemmän tilaa päälle.

Rengas sanoi:
...useita kypäriä testaamalla Shoein GT-Air tuntui yhtä hyvältä, kuin Shubertin Pro 1

Eli jos ensi kesäksi meinaa uutta ja raikkaampaa mallia hakea, niin tässä lienee vahva vaihtoehto Schuberthille. JA noi tulevalle kaudelle tulevat värimallit (esim Inertia TC-2 ja Regalia TC-2) sopis itselle, kuin nenä päähän...:thumbup: Täytyy käydä messuilla mallailemassa. Toisaalta sitten siellä voipi olla jo näytillä Shoein NXR ja valinta vain vaikeutuu :kääk:

Olen kanssa ollut kovin tyytyväinen GT-airiin. Ilman pinlockkia tosin visiiri huurtuu sisäpuolelta tosi helposti.

marza sanoi:
Olen kanssa ollut kovin tyytyväinen GT-airiin. Ilman pinlockkia tosin visiiri huurtuu sisäpuolelta tosi helposti.

Mulla alko loppukaudesta huurtumaan aurinkovisiiri todella helposti. Onkos kellään vinkkiä miten ton sais taas "huurtumattomaksi".

peitsamo sanoi:
Mistäs (suomalaisesta) kaupasta tota kypärää kannattas kysellä näin talvisaikaan?

Ostin kevaalla gt airin rm heinolta. Liekohan heilla viela varastossa? Otin pinlockin myos ja huurtuminen ei ole vaivannut yhtaan. tosi tyytyvainen olen ollut, voin suositella. pyora suzuki dl650.

ja kun katsoo .orgin jäsen etuyrityksiä, niin saattaa kyseisen kypäränostajan mielessä käydä että nyt sais yhdistyksen jäsenyydelle katetta. Vai saiko noista potista aletta? Eikös. :dunno:

Orgin jäsenenä ensisijaisesti itse suosittelisin Eurobikeriä, koska sieltä saa 20pinnaa alennusta jäsenkorttia vilauttamalla. Jostain tosin pulpahti mieleen, että joku jossain olisi maininnut ettei alennuksia enää tipu Shoein kypäristä ensi vuonna. Saatana olla hyvinkin väärässä, mutta mainitsimpa silti.

McStadey sanoi:
Mulla alko loppukaudesta huurtumaan aurinkovisiiri todella helposti. Onkos kellään vinkkiä miten ton sais taas "huurtumattomaksi".

Mulla harvoin meni huuruun ja silloinkin seisoin jossain liikennevaloissa ja visiirin avatessa huuru hävisi. Auttaiskohan se vanha kunnon fairy-käsittely tai joku silmälaseille tarkoitettu huurtumisen esto esim. Optifog (ei kokemusta).

Omani ostin viime keväänä Superbikersilta - lieköhän heillä olisi pottaa hyllyssä.

Aurinkovisiirille voi laittaa tätä. Testattu ja toimii mainiosti. Visiirin pitää olla ainetta lisätessä ehdottoman puhdas ja aine tulee levittää yhdellä pyyhkäisyllä pintaan. Jos visiiri on vähänkään likainen tai/ja ainetta ryhtyy "hieromaan" pintaan, niin saa aikaiseksi rantuja ja homma pitää melkein aloittaa alusta.

Pitkiss sanoi:
Orgin jäsenenä ensisijaisesti itse suosittelisin Eurobikeriä, koska sieltä saa 20pinnaa alennusta jäsenkorttia vilauttamalla. Jostain tosin pulpahti mieleen, että joku jossain olisi maininnut ettei alennuksia enää tipu Shoein kypäristä ensi vuonna. Saatana olla hyvinkin väärässä, mutta mainitsimpa.

Eilen kävin Eurobikerissa ihmettelemässä GT Airia ja kysyin alennuksista. Sama vanha -20% kaikesta normihintaisesta kamasta paitsi Shoein kypäristä -14%.

Semyorka sanoi:
Onko tästä kypärästä jo lisää kokemuksia kertynyt? Aika moni näyttää hommanneen.

Kuhan kelit tästä lämpenee, niin saadaan... :orgmp:

Mulla myös olis uusi potta hakusessa ja juuri tätä mallia olen katsellut lähinnä sen hyvän ulkonäön perusteella (mikä onkin ainoa järkevä ostoperuste:;):). Hyvänä kakkosena tulee integroitu aurinkovisiiri, jota nykyisessä potassa ei ole (HJC PRHA-10), lisäksi tunnustaisin tuon pikalukon nimeen jos näinkin arvostettu kypärävalmistaja on sen tuotteeseensa laittanut.

Hinta on tietysti aika suolainen, mutta mitäpä sitä ilman saa. Täytyy käydä sovittelemassa päähän paikallisessa kivijalkakaupassa ja sitten tilata sama tuote halvimmasta nettikaupasta. Näinhän sitä paikallisuutta kannatetaan.

Back