• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusien Kawasakien venttiilinsäätövälit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä on yleensä uusien Kawasakien venttiiliensäätöväli? ER-6 sukuisissa se on 42000 onko muissa sama vai lyhyempi. Aikoinaanhan tuo oli venttiilienvaihtoväli joissakin Kawan malleissa.
Ed. Siis tarkoitin tietysti venttilivälysten tarkastuksen väliä.

monissa uusissa kawoissa näkyy olevan venttiilien TARKISTUSväli tuo 42 000 km.
Eli suunnilleen sama kuin WAHNOJEN Kawojen venttiiliremonttiväli...
biggrin.gif
Tai sanotaan keski-ikäisten, sillä wanhat visiin kestivätkin.

sanotaan 80-luvun nestejäähdytteisten 16-venttiilisten remonttiväli, niin ollaan alueella. vuosimallit 1984 - 1989 ovat herkimpiä seeteiltään.

Ainakin vanhemman mallin (-06 asti) Z750 venttiilien säätöväli oli 24tkm.

Muistelen että 10R:ssä olis eka tarkastus 24tkm:n huollossa (no totta v***ssa ne säädetäänkin mikäli tarvis on), mut voi olla että muistelen omiani.
withstupid.gif
Jotenkin mulla kummittelee mielessä myös lukema 48000km...?

Vähän sellanen kutina on että nimenomaan eka tarkastus olis 24tkm:ssä, seuraava sit 48tkm:ssä, ja siitä etiäpäin 48tkm:n välein. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

ZX-6R 2005-2006 service manualissa:
USA&Canada-malli 24 000km
Muissa malleissa 42 000 km välein

Mun 10r -04 kävi juuri 24tkm kohdalla tarkistuksessa eikä tarvinnut säätää, oli kuulemma kuin tehtaalta tullessaan arvot!
062802jumpie_prv.gif

sanotaan 80-luvun nestejäähdytteisten 16-venttiilisten remonttiväli, niin ollaan alueella. vuosimallit 1984 - 1989 ovat herkimpiä seeteiltään.
Mun -87 16v nestekavassa on sitten varmaan joku valmistevika kun sillä on ajettu 230000km eikä venttiileissä mitään vikaa.

Tai sitte mä en vaan osaa.
juu, jotain siinä täytyy olla, hehiö. no eihän kaikki ole nuista 16-venttiilisistä nestekawoistakaan venttiiliviallisia alkuunkaan. se riittää em. maineeseen kun muutama on viallinen, niin sanonnan mukaan pahakello kauas kaikuu, hyväkulkunen ei mihinkään. siis vaikka kawa on kuinka hyväkulkunen, kulukee hyvin, ei siitä repostella. sitten kun on yksikin viallinen, niin siitä kerrotaan kaikille joka paikassa.

mullakin on ollut vm. 1988 zx10 kawa, eikä siinäkään ollut kansivikaa reilusti yli 110 000 km ajettuna. ei ollut muuta vikaa kuin, että se varastettiin ja ajettiin paskax mettänpuolele.

onko sulla gpz1000rx "räxä"? saattaisin tietää sun pyöräsi ja sinut, jos on. noilla kilometreillä on vähemmän kuitenkin prätkiä.

Back