• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

UUdet kilokyykyt GSXR1000 vs. R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja okvp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fireblade ehdottomasti, paras pyörä ikinä!
062802moto_prv.gif

... Liikeessä oli myös uusia Hondia ja itseasiassa tuo uusi Honda punaisena mustilla teipeillä oli ihan mukiinmenevän näköinen.
Mutta koska kyseesssä on aivan uusi ja kevennetty malli en sitä tällä lyhyellä takuuajalla uskaltanut harkita. ...
Kiesus se RR tavataan H - O - N - D - A - moottoripyörien tojota - ei se kai mihinkään hajoo!

Oli muuten punanen vähän ve-du hiano kuski päällä tuossa Hämeenlinnan motarilla eilen auringon paisteessa (onnee vaan kuskille) - meinas oma -06 lähtee saman tien vaihtoon kun noita täällä saa heti kaupasta johonkin 17.500€ - kai? Niin se vaan silmä tottunna tuohonkin rumilukseen.

.. eihän tässä enää uskalla mennä tota uusinta bleidiä vielä kahteen vuoteen koe-ajamaankaan... ( koeistuessakin pitää mielessä hokea että täähän on vaan kusiainen ettei tarvii ruveta heti kuvetta kaivamaan )

Eikö tullut tällä taalan kurssilla mieleen ottaa 1098? Mitähän se voi siellä maksaa kun kerran japskien hinnan erot on nauretavat satasen luokkaa?
Vaikket rahapulastas heti sitä täällä olis myynytkään niin ainahan sillä enemmän respektiä olis herunut sielläkin puolen suolavettä?

Edit: tulipa näköjään tällä nolla viestillä 100 täyteen ja alleviivattua omia arvostuksia pyörämerkkien suhteen?

... Liikeessä oli myös uusia Hondia ja itseasiassa tuo uusi Honda punaisena mustilla teipeillä oli ihan mukiinmenevän näköinen.
Mutta koska kyseesssä on aivan uusi ja kevennetty malli en sitä tällä lyhyellä takuuajalla uskaltanut harkita. ...
Kiesus se RR tavataan H - O - N - D - A - moottoripyörien tojota - ei se kai mihinkään hajoo!

Oli muuten punanen vähän ve-du hiano kuski päällä tuossa Hämeenlinnan motarilla eilen auringon paisteessa (onnee vaan kuskille) - meinas oma -06 lähtee saman tien vaihtoon kun noita täällä saa heti kaupasta johonkin 17.500€ - kai? Niin se vaan silmä tottunna tuohonkin rumilukseen.

.. eihän tässä enää uskalla mennä tota uusinta bleidiä vielä kahteen vuoteen koe-ajamaankaan... ( koeistuessakin pitää mielessä hokea että täähän on vaan kusiainen ettei tarvii ruveta heti kuvetta kaivamaan )

Eikö tullut tällä taalan kurssilla mieleen ottaa 1098? Mitähän se voi siellä maksaa kun kerran japskien hinnan erot on nauretavat satasen luokkaa?
Vaikket rahapulastas heti sitä täällä olis myynytkään niin ainahan sillä enemmän respektiä olis herunut sielläkin puolen suolavettä?

Edit: tulipa näköjään tällä nolla viestillä 100 täyteen ja alleviivattua omia arvostuksia pyörämerkkien suhteen?
Hmm.. kun muistelee wanhoja niin mm. 900 bladessa taisi olla alkuun joitakin ikäviä lastentauteja... Mopolla en ehdi täällä ollessa kovin paljon ajelemaan ja Michiganissa on vielä talvikin.

Cycletraderissa 1098 dukun hinta ilman Michiganin veroja (6%) on $15,995 ja s-mallin $20995 joten kyllä se euron vahvuus puree ja siihen vielä sitten ensi vuonna päälle Suomen verot.

Eipä tuo R1 huonompi alavääntö juuri tunnu näin ainakaan alkukesästä haittaavan, vaihteisto on sitä varten että sitä käytetään. Enemmän haittaa on etukenosta ajoasennosta puutuvat kädet, mutta sekin lienee vain ohimenevää, kunhan saa enemmän kilsoja alle. Putken puoleinen nilkka lämpenee kyllä selvästi, mutta tuonkin voi kai korjata vaihtamalla katit suoraan putkeen.

Niin katit taitaa eniten lämmittää uudessa. Nehän voi luokitella jopa vaarallisiksi kun häiritsevät kuskia
tounge.gif
suoraa putkea kehiin siis

olipa vain 2 vaihtoehtoa ja silti meni pieleen...
sad_orig.gif
Joo ihan turha edes miettiä muita kuin Gikseriä, on todistetusti ja kaikkien mielestä paras
biggrin.gif

Kannattaa koeajaa ja katsoa niistä paras. Koeajettu 07-malleista
Fireblade, kiksutin, R1 ja ranking (huom. perustuu omakohtaisiin kokemuksiin
smile_org.gif
)

1. R1 (parhaat jarrut, parhaan näköinen, paras suorituskyky)
2. FireBlade (paras alusta, paras ajettavuus)
3. GSXR1000 (kovin fanitus, ei herneitä, tasaisen hyvä)

Jos vielä ZX10-R:n testais jossain vaiheessa.

Onko mikään muuttunut? Vähän saman ja vanhan aiheen jauhamistahan tää on, mutta onko teidän mielipiteet muuttuneet aikojen saatossa. Mutta mitäpä jos antaisin tiedän arvon orggilaisten päättää, kumman kaa mä alkasin. vähän speksejä: olen tälläinen vanabee ikinuori (-47v.) 186cm pitkä ja radalle en meinaa mennä. Pyörä tulee mutkateiden räppäilyyn. Olen päättänyt nyt vielä hommata kunnon kyykyn kun vielä pääsen sen selkään. :grin: Sitten pyöristä: Suzukissa -06 kaikki muuten ok, mutta etujarrut ravistaa kovemmista (200+km/h) vauhdeista jarrutettaessa. Eli levyt kierot. Miten vielä nykyäänkin noi maksaa törkeitä.. siis jotai 200€/kpl!?!? https://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/2341798
Ja sitten Yamahassa R1 -07 ei tiedossaolevia vikoja. https://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/2326528
Molemmista on trafin historiatiedot katsottu ja ne ok. Hintaa molemmilla 4500€.

panu.. sanoi:
Onko mikään muuttunut? Vähän saman ja vanhan aiheen jauhamistahan tää on, mutta onko teidän mielipiteet muuttuneet aikojen saatossa. Mutta mitäpä jos antaisin tiedän arvon orggilaisten päättää, kumman kaa mä alkasin. vähän speksejä: olen tälläinen vanabee ikinuori (-47v.) 186cm pitkä ja radalle en meinaa mennä. Pyörä tulee mutkateiden räppäilyyn. Olen päättänyt nyt vielä hommata kunnon kyykyn kun vielä pääsen sen selkään. :grin: Sitten pyöristä: Suzukissa -06 kaikki muuten ok, mutta etujarrut ravistaa kovemmista (200+km/h) vauhdeista jarrutettaessa. Eli levyt kierot. Miten vielä nykyäänkin noi maksaa törkeitä.. siis jotai 200€/kpl!?!? https://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/2341798
Ja sitten Yamahassa R1 -07 ei tiedossaolevia vikoja. https://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/2326528

Jampissa todella hyvät jarrut, Suzukissa juuri ja juuri jarruiksi kutsuttavat hidastimet. Suzukin moottori alaväännökkäämpi ja vetää läpi alueen kakomatta, yamaha vähän ylävireisempi. Siinäpä ne isoimmat erot katukäyttöön. Ja toi jarrujen ravistus ei välttämättä johdu levyjen kieroudesta, voi olla, että kitkamatskua paloista on tarttunu levyn pintaan tahi niitit on jumissa.

panu.. sanoi:

Jaahas onpas tutun näköinen keskustelu, ostin siis jenkeistä tuon punaisen R1:n, se varastettiin Suomessa heti parin viikon jälkeen paluusta, sen jälkeen välissä oli KTM SMC 690. Pidin rytkösestä sen verran että ostin kotarin jälkeen 2008 R1:n (sinisen), joka on minulla edelleenkin.

En usko että normi katukuski huomaa ajettavuudessa noissa kovinkaan paljoa eroa, mutta radalla erot tulevat selkeämmin esille ja juurikin gxsr:n orkkis jarruja haukutaan, nämähän voi tietysti korjata Bremboilla. R1:stä taitaa muutenkin olla radalle enemmän osaa ja tietotaitoa (Suomessa) esim. shimmauksista yms. radalle.
Itse en viitsi edes juurikaan enää kadulla ajella, nopeus joissa ajaminen on hauskaa käy aivan liian paljon kortin päälle ja on lisäksi vaarallisiakin. Radalla tulee pyörähdettyä n. kymmenkunta kertaa kesässä. Suosittelen kyllä ehdottomasti radalle menoa, se on aika koukuttava (ja kallis) harrastus...

Nuo 10v vanhat katukyykyt on sen verran hyviä pyöriä, että parhaiten saa rahalle vastinetta ostamalla vaikka molemmat. Noista kahdesta jotenkin Suzuki viehättää enemmän... mitään järkiperustetta en keksi, että miksi.
Kummassakin on voimaa vähintäänkin riittävästi ja kohtuu hyviä ajaa.

Käy ajamassa molempia, sillä se selviää.

Back