• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uuden pyörän huollot, takuun säilyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KMSwallower
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tätä aihetta on varmasti käsitelty aiemminkin.
Pitkään on jo mielessä kytenyt tuliterän +1000 cc pyörän hankinta(ZRX, XJR, GSF tai vastaava).
Tarkoitus olisi tehdä kaikki huollot itse. Miten pystyy käytännössä osoittamaan, että huolto-ohjelman mukaiset huollot on tehty, jos ne on tehnyt itse? Siis kaikki nesteiden vaihdot, venavälysten tarkastukset, jarrupalojen vaihdot ja kaikki mitä kuvitella saattaa. Riittääkö, että kirjaa huoltovihkoon?
Kun ei vaan huvittaisi päästää poropeukaloita pyörän kimppuun...
nixweiss.gif

Tarpeeksi tuttu holtokorjaamo on aika kova sana ja myyjä. Kun vaan saa leimat kirjaan niin ei mitään ongelmia.

tuo toimii jos on tuttuja alalla, niin teet ite huollot ja käyt leimaamassa kaverin pajalla...

jos ei ole niin sitten hankalampi juttu..

Tätä aihetta on varmasti käsitelty aiemminkin.
Pitkään on jo mielessä kytenyt tuliterän +1000 cc pyörän hankinta(ZRX, XJR, GSF tai vastaava).
Tarkoitus olisi tehdä kaikki huollot itse. Miten pystyy käytännössä osoittamaan, että huolto-ohjelman mukaiset huollot on tehty, jos ne on tehnyt itse? Siis kaikki nesteiden vaihdot, venavälysten tarkastukset, jarrupalojen vaihdot ja kaikki mitä kuvitella saattaa. Riittääkö, että kirjaa huoltovihkoon?
Kun ei vaan huvittaisi päästää poropeukaloita pyörän kimppuun...
nixweiss.gif
Kuluttajansuojalaki sanoo muistaakseni että 2v takuuta pitää saada uudelle ajoneuvolle. Siihen ei muistaakseni sisälly huoltopaikan valintaa myyjän mieltymysten mukaan, kunhan huoltoohjelmaa noudatetaan niin kaikki on bueno.

Jos probleemia syntyy takuuaikana niin on myyjän/maahantuojan vastuulla osoittaa että käyttäjä on käytöllään/laiminlyönnillään aikaansaanut vian jos meinaa takuista luistella.

Kuluvia osia ei tietenkään takuu koske.

Itse en ole pariinkymmeneen vuoteen ajoneuvojani ulkopuolisilla huollellu, ainoastaan kiire ja työkalujen puute ovat pakottaneet turvautumaan ulkopuoliseen apuun.

-J-

Back