• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Upouusi pyörä talliin kesken talven

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hoi uusista pyöristä tietäjät!

Tähän asti käytössä on ollut vain käytettyä pyörää, mutta nyt talliin paukahti siis uusi Kawasaki ER-6n.

Mitenköhän tuo uutuus pitäisi nesteyttää ja hoitaa vielä näille parille talvi kuukaudelle? Eli bensaa tankki täyteen (olen tätä koulukuntaa, ei tyhjäksi) ja syylärinesteet pitäis olla ok, samoin öljyt. Akku pois. Mut pitäiskö jotenkin vielä extra-varautua kun kyseessä on uusi silmäterä ja halua tarjota mahd. hellää hoitoa..?

Eiköhän se mee ihan sillä että käyttelet sitä aina välillä ja fiilistelet
biggrin.gif

Parin kuukauden vuoksi ei kannata stressata. Eihän tätä talvea enää pitkään kestä. Kirjoittaa nimimerkki "optimisti".

Onnea vaan uudelle pyörälle!

Onnea vaan uuden omistajalle. Ei tarvitse tehdä mitään erikoista, kunhan ajattelet vain lämmöllä uutukaista. Kevättä odotellen ja sitten  
062802moto_prv.gif

Kannattaa tarkistaa jäähdytysnesteen pakkaskestävyys mikäli pidät paikassa missä saattaa tulla kylmä, ei välttämättä tehtaan/jälleenmyyjän nesteiden pakkaskestävyys ole huippuluokkaa. Onnea uudelle pyörälle
wink.gif

Eipä sille tarvitse mitään tehdä ennen ajokauden alkua. Tai kun nyt et turhanpäiten käyttele sitä talvella, siitä ei saa muuta kuin kondensiovettä koneeseen ja putkiin.

JOVAIN ONNEA !

..UUVELLE mutterpyörälle ! Mut kylä siun kannattas nyt tarkistaa jotta ainaskin seuraavat tykötarpeet löytyy myös:

-DIN 5 Hitsauslasit tai hitsausmaski, on nimittäin vaara että silmät tulehtuu liiallisesta mutterpyörän kahtomisesta....

-Silkkihansikkaat ja varo jäljitelmiä, keväällä tallin ovia aukoessas pian huomaat että koko mutterpyöräs on kauttaaltaan puuvillapölyn peitossa. Osta kerralla koko nippu ja vaihto tietysti aina uusiin jokaisen käyttökerran jälkeen...

-Jonotusnumerolaite niin, näitä käyttävät yleisesti mm pankkiloissa ja tällä varmistat sen että kaveris ja muutkin naapurporukat pääsevat kukin vuorollaan tuota kahtelemaan..
niin ja varaa niitä numerolappuvyyhtejä sit runsaasti kans....

-Silkkihuppu kaveris tietää milloin ensiesittely päättyy kun hupun mäsäytät paikoilleen, eikä tällöin tarvii pitää suojalaseja....

-Petauspatja (petari) kova on tuo betonilattia pitemmänpäälle polvistella tai istua kun paikoillaan sitä mutterpyörää tarkkailet, nyt on paljon ollut tarjouksia mm Sotkassa. Sitten joskus voit tehdä niitä välttämättömiä, pieniä huoltojakin sen päällä, ite oon joskus nukahtanutkin kesken kaiken....
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Onnea vain uuden  
062802moto_prv.gif
johdosta!! Talvi on pitkä kun on uusi pyörä tallissa.. Mä olen ainakin käynyt välillä käynnistelemässä ja ajelemassa uudella  mopedilla, liukasta..  
sport05.gif

Back