• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ulkomitoiltaan pieni kypärä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja liam
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
stadi
Elikkä, olisikohan kellään tietoa mikä merkki tekee ulkomitoiltaan pienimpiä kypäriä? Tuntuu että oma kypärä on ihan älyttömän kokoinen varsinkin kun en ole leveä hartioista.

MAX oli -80 luvulla ainaskin koko ohkanen, se päässä tuli mopolla ajeltua, suojaavuus tais olla vähän niin ja näin...ootko niitä joiden levein kohta on korvat? Eikun salille hartioita kasvattamaan
biggrin.gif
biggrin.gif
Tai sit toppaat hartiat reilusti sunnuntaihesarilla...

Shoei tekee avokypärää (uusi malli rj platinium-r), joka on ainakin mun mielestä paljon pienempi kun muut puolikkaat.

No pitääkin sitte varmaan käydä katselemassa noita arain kypäriä, että onko jotenkin slimmimpiä verattuna tohon Marushin kypärään. Tai sitten vaan vuoden salikuuri niin ei näytä kypärät hölmöltä päässä :-)

Tuskin kyse on kuoren paksuudesta, vaan ennemminkin muotoilusta...

Pallo näyttää pallolta, soikeampi kapea paremmalta. Merkistä riippumatta.

Arai ei ole ratkaisu.

No pitääkin sitte varmaan käydä katselemassa noita arain kypäriä
No arailla on se, että se valmistaa 4 eri kuorikokoa eli S kokoisen pään kypärä on kuoreltaan "huomattavasti" pienempi kun XL, aika monella kypärävalmistajalla on vain 2 kokoa..tosin tämä jeesaa vain "pikkunuppeja" ja jos se oma pää on XXL niin tämä ei ole ratkaisu...

Mä ihastuin tuoreeseen testivoittajaan HJC R-PHA malliin (etenkin joku Ben Spies Replica), joka näytti huomattavasti pienemmältä päässä kuin mikään muu aiemmin.

DSC06363.jpg

No itse ostin Marushin kypärän kokoa S, eli luulisi että se olisi jo kapean näköinen suoraan edestä katsottuna. Eli muotoilulla tietysti on paljon vaikutusta näyttääkö se pallolta vai ei, mutta hainkin tässä sellaista valmistajaa joka tekee suhteellisen kapeita kypäriä. Kuitenkin näissä varmasti on eroja vaikka oltaisikin koossa S? Ja tiedän että kootkin vaihtelevat valmistajittain.

Back