• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ulkomailta hankittujen varusteiden takuu? (EU)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 75Finn
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve!

Löytyiskö tietämystä teiltä jotka ulkomailta ovat hankkineet ajovarusteita, esim. briteistä hankitun kypärän (Shoei tms.) osalta, miten takuu pelaa suomessa?

Arvaus ettei takuuta suomessa, vaan joutuisi lähettelemään muille maille, vai?

Thänks!

EU:n alueella ostetulla pitäisi toimia Suomessa tuon takuun, mutta tietenkin täytyy olla yhteydessä valmistajan kautta. Normaalisti Suomessa ostetussa toimitaan myyntiliikkeen kautta.

Kun kiikutat itse tuotteen tiskille maahantuoja hoitaa takuuasiat.
Ulkomailta tilaamani tuotteet olen joutunut postittamaan omaan piikkiin maahantuojalle ja takaisin, mikäli en pääse itse viemään paikalle.
Sinällään tuo on selkeä ja reilu peli kaikille.
Tästä esimerkkinä Schuberthin kypärä saksasta ja entinen maahantuoja Tokimoto joka hoisi hommat hienosti.

Mieluummin kyllä hoidan asiani suoraan ulkomaille myyjän tai valmistajan kautta, kun se on vaan niin että esim germaaniassa hommat hoituu joutuisammin.  
bowdown.gif

Back