• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuuliohjain - tekeekö mitään ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hmm... tota.. mulla on tähän asti ollu uskomuksessa että tuuliohjaimia (eli tuuliperäsimiä?) käytetään yleensä veneissä noin pääsääntöisesti..
mopottimella kun ohjaus menee muistaakseni jotenkin näin: t-risteyksessä tiukasti tyyrpuuriin ja seuraavissa valoissa paapuurin puolelta liikenteenjakajaa..
äh - meniköhän toikaan oikein..
biggrin.gif

mutta kyllä se sujuu
buttrock.gif

hmm... tota.. mulla on tähän asti ollu uskomuksessa että tuuliohjaimia (eli tuuliperäsimiä?) käytetään yleensä veneissä noin pääsääntöisesti..
mopottimella kun ohjaus menee muistaakseni jotenkin näin: t-risteyksessä tiukasti tyyrpuuriin ja seuraavissa valoissa paapuurin puolelta liikenteenjakajaa..
äh - meniköhän toikaan oikein..
biggrin.gif

mutta kyllä se sujuu
buttrock.gif
Tähän asti olet ollut väärässä...

Juu eipä ole kokemusta ja toivottavasti ei tule sullekkaan....On nimittäin sen verran ruman näkösiä lirputtimia  
omg.gif
Ruma
confused_orig.gif

se on varmaan katsojan silmissä ja eipä sillä nyt oikeastaan mulle ole edes mitään merkitystä onko se ruma vai ei - käytettävyys kyllä ratkaisee hiukka enempi kun mun mopo ei tuolla kylillä parkissa pyöri
biggrin.gif

Nyt vain on ongelma kun kellään ei taida olla laitteesta kokemuksia eli joutunee metsästämään kokemuksia netistä...

Mika, osta se ja kokeile, kerro sitten muille kokemuksistasi.

Ei mullakaan ole kokemuksia tollaisesta, mutta lomareissulla jutustelin yhden XJ-jammukuskin kanssa, jolla oli pyörässä Vetterin varttikate, ja siihen pleksin reunaan itse viriteltynä jotain tollaista lisäohjainta.
Oli kuulemma erilaisia paloja ja muotoja kokeillut (ilmastointiteipillä kiinnitettynä), kunnes alkoi ajossa virtaukset sujua sukkelaan pään ja hartioiden ohi.
Sillä tais olla jotain aerodynamiikan peruskursseja käytynä, kun puhuttiin turbulensseista ja virtauksen irtoamisesta jättöreunassa jne. "pro-talk" -tyyppistä juttua.

Kyllähän tuollainen matkamopoilussa vois hyvä olla ja helpompi heittää paikalle kuin koko pleksi..

Eiköhän aikoinaan mopoissa kypärään liitetty jonkinmoinen "töttörö" jossa ylipaineen vaikutuksesta sai viiman pois
nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif
baaa.gif

Isäukolla on tommonen uuden mallinen Hondan pan european, ja se oli hommannut tuo lunarlipin siihen. Kovasti kehui sitä. Heittää kuulemma ihan hyvin kypärän yli ilmavirran.

Ja ennenkuin joku alkaa viisastelemaan: Tiedän kyllä, panukassa saa nappia painamalla pleksin nousemaan niin pystyyn, että pystyis vaikka kännykkään puhumaan ajaessa eikä olisi mitään ongelmia metelin taikka ilmanpyörteiden kanssa. Homma nyt vain on niin, että vesisateella ajaessa pleksiä ei voi pitää ylhäällä, koska sen läpi ei märkänä näe kunnolla. Ja nyt kun sateella ajelee pleksi alhaalla, niin ennen tuota ilma ja vesi lappoi suoraan päin.. ei kuulemma lennä enää.

Itekin vois tuommosen rosmoon laittaa silloin kun ajaa matkaa. Itellä ainakin 80% ajosta on matka-ajoa ja kyllä silloin käytännöllisyys ja mukavuus menee tuon ulkonäön ohi.

Sitäpaitsi ainakin panukassa tuo on semmoisilla jollain super hyper mega tehokkailla karva tarroilla kiinni, eli voi näpätä helposti pois, jos siltä tuntuu.

Jos joku tuon laittaa, niin kokemuksia saa kertoa.. varsinkin rosmosta
smile_org.gif

Isäukolla on tommonen uuden mallinen Hondan pan european, ja se oli hommannut tuo lunarlipin siihen. Kovasti kehui sitä. Heittää kuulemma ihan hyvin kypärän yli ilmavirran.

Ja ennenkuin joku alkaa viisastelemaan: Tiedän kyllä, panukassa saa nappia painamalla pleksin nousemaan niin pystyyn, että pystyis vaikka kännykkään puhumaan ajaessa eikä olisi mitään ongelmia metelin taikka ilmanpyörteiden kanssa. Homma nyt vain on niin, että vesisateella ajaessa pleksiä ei voi pitää ylhäällä, koska sen läpi ei märkänä näe kunnolla. Ja nyt kun sateella ajelee pleksi alhaalla, niin ennen tuota ilma ja vesi lappoi suoraan päin.. ei kuulemma lennä enää.

Itekin vois tuommosen rosmoon laittaa silloin kun ajaa matkaa. Itellä ainakin 80% ajosta on matka-ajoa ja kyllä silloin käytännöllisyys ja mukavuus menee tuon ulkonäön ohi.

Sitäpaitsi ainakin panukassa tuo on semmoisilla jollain super hyper mega tehokkailla karva tarroilla kiinni, eli voi näpätä helposti pois, jos siltä tuntuu.

Jos joku tuon laittaa, niin kokemuksia saa kertoa.. varsinkin rosmosta
smile_org.gif

Eikö sitten samaan syssyyn mene tämäkin  takakatteen päälle?
biggrin.gif
Nyt tämä menee taas tämmöseksi...
sad_orig.gif

Laitetaas kolehti pystyyn niin minä tilaan tommosen ja kokeilen. Vapaaehtoisia lahjoittajia?
mä voin lahjoittaa 1 euron mut jos et osta niin haluun sen takas että saan vähän bensaa mun mopoon
biggrin.gif
JEEEEEES!!!!
Enää puuttuu joku 170 lahjoittajaa...
Noh, onhan tässä pitkä talvi edessä.

jaa , montako meinaat laittaa pyörääs kun ne maksaa alle satasen kpl ? Käväsin viikonloppuna Raja-Joosepissa ( aika ylhäällä) siellä oli aika monella ja kaikki kehuivat.
tounge.gif

Back