• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tutka-auto Vihdintiellä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Vihdintiellä juuri hetki sitten seisoi hylätyn näköinen auto, kummasti vain välähteli aina kun joku ajoi ohi hieman vauhdikkaammin. Varo siis tämännäköistä tien varressa seisovaa koppiautoa.

Tutka-auto

Valkoinen Ford Tourneo Contact? Tuollainen "saadaan" tanpesteriinkin lähiaikoina, ellei ole jo..

Nyt seisoo Malminkartanon mäen kohdalla, kaupunkiin tulevien puolella...ja on hopea, ei valkoinen

Nyt seisoo Malminkartanon mäen kohdalla, kaupunkiin tulevien puolella...ja on hopea, ei valkoinen
Tuttu auto. Siinä se on jököttänyt samalla paikalla monena aamuna kun olen ajanut siitä ohi töihin mennessä.

Ohi ajaessa olen muutaman kerran hieman ihmetellyt autoilijoiden järjenjuoksua. Jo kaukaa näkee kun auton perässä räpsähtää salamavalo, mutta silti nämä valopäät eivät älyä hidastaa vaan jatkavat samaa vauhtia auton ohi ja saavat itsensäkin kuvatuksi. Ei voi ymmärtää.

Näin tuon saman auton 99% varmasti pari päivää sitten kehä kolmosella. Täytyypä jatkossa varoa...

Toimiiko ton auton nop.valvonta automaattisesti (vrt. tolpat) vai onko joku setätutkaviritelmä?

nimim. "tullako vaiko eikö tulla postia lauantailta"

Tuo samainen kärry otti meikäläisestä kuvan, 81@80 kun katselin mittaria paljon ennen kameraa ja justiin välähdyksen jälkeen. Todellista ehkä 75.

Hyvä Köpi ! Oli minulle ainakin ihan uusi tuttavuus, pitääkin pitää taas silmät auki tuollaistenkin varalta...

Onko tietoa kuvaako tuo auto myös ajoneuvon takaapäin, vai napsiiko ainoastaan kuvia edestä ?

Tuo samainen kärry otti meikäläisestä kuvan, 81@80 kun katselin mittaria paljon ennen kameraa ja justiin välähdyksen jälkeen. Todellista ehkä 75.
Jos toi tapahtui Vihdintiellä Köpin näyttämässä paikassa niin siinä on 70 rajoitus.
Ellen ihan väärin muista niin siinä on jotain tietyöhässäkkää ollut jonkin aikaa ja ainakin pohjoiseen menevällä kaistalla on juuri tuossa kohtaa ollut 50 km/h .

Ellen ihan väärin muista niin siinä on jotain tietyöhässäkkää ollut jonkin aikaa ja ainakin pohjoiseen menevällä kaistalla on juuri tuossa kohtaa ollut 50 km/h .
Sekin vielä. Liikennevalot eivät taida olla käytössä tällä hetkellä mutta voin olla väärässäkin.

Itse olen onnistunut saamaan salaman välähtämään motarilla rakennustyömaan kohdalla. Silloin ei tullut sanktioita, olin siis mopolla liikenteessä.

Hyvä Köpi ! Oli minulle ainakin ihan uusi tuttavuus, pitääkin pitää taas silmät auki tuollaistenkin varalta...

Onko tietoa kuvaako tuo auto myös ajoneuvon takaapäin, vai napsiiko ainoastaan kuvia edestä ?
Ainakin jossain uutisissa oli juttua tollasesta "automaattiautosta" eli ottaa kuvan takaikkunasta ja edessä vielä videokamera täydentämässä tulosta... Ärsyttävä vehje!  
mad.gif

Ainakin jossain uutisissa oli juttua tollasesta "automaattiautosta" eli ottaa kuvan takaikkunasta ja edessä vielä videokamera täydentämässä tulosta... Ärsyttävä vehje!
mad.gif
Tässä kyseisessä kotilossa voisi hyvinkin olla tuollainen etukamera koska tekniikka on ihan uusinta uutta. On tullut nähtyä läheltä kun on jököttänyt Vihdintiellä ja madellut siitä ohi.

Ja tuolla kohtaa on todellakin viidenkympin rajoitus edelleen vaikka valot ovat toimineet jo hetken aikaa ja homma näyttää muutenkin valmiilta. Kovin harva sitä rajoitusta kuitenkaan noudattaa mikä selittääkin miksi kyseinen kamera-auto ottaa kuvan juuri vähän ennen kuin viidenkympin rajoitus päättyy.

Jos toi tapahtui Vihdintiellä Köpin näyttämässä paikassa niin siinä on 70 rajoitus.
Risteyksen kohdalla rajoitus on 50km/h, tuo bussipysäkki missä tutka-auto seisoi, on noin 60 metriä sen jälkeen, kun rajoitus on jo noussut 70km/h. Mielenkiintoista olisi tietää, pystyykö tuo mittaamaan sinne n. 60 metrin päähän, jossa "kukaan" ei aja 50km/h ?

Risteyksen kohdalla rajoitus on 50km/h, tuo bussipysäkki missä tutka-auto seisoi, on noin 60 metriä sen jälkeen, kun rajoitus on jo noussut 70km/h. Mielenkiintoista olisi tietää, pystyykö tuo mittaamaan sinne n. 60 metrin päähän, jossa "kukaan" ei aja 50km/h ?
Voisinpa väittää, että pystyy. Kerran ajoin siitä ohi siten, että mun edelläni oli kaksi autoa ja toisella kaistalla ei ketään. Ensimmäisenä ajanut kotilo ajoi varmasti rajoitusten mukaan, ellei hiljempaakin, ja takana tullut saavutti sitä hurjalla vauhdilla. Salama välähti kun tämä ensimmäinen kotilo oli normaalilla kuvausetäisyydellä ja toinen oli juuri tulossa 70 km/h-kyltin kohdalle.

Minä ajoin huomattavasti hiljempaa kuin toisena tullut kotilo, mutta ensimmäisenä ajanut tuli silti perä edellä vastaan välittömästi kuvaspaikan jälkeen, joten ei se kamera oikein sitäkään voinut kuvata. Ja jos olisi kuvannut niin miksi ihmeessä takana tulleet kaksi paljon kovempaa ajanutta kotiloa olisi jäänyt kuvaamatta? Liian nopeasta saapumisesta paikalle edellisen kuvan jälkeen ei ole kyse koska kyseisen auton kalusto kykenee sangen sujuvaan sarjakuvaukseen. Sen olen ihan omin silmin nähnyt.

Toisaalta voisi kysyä, että miksi ihmeessä se ei voisi mitata 60 metrin päähän? Tutkatekniikkaa en tunne, mutta eiköhän se nyt sinne asti kanna ja valokuvan ottaminen onnistuu ihan harrastelijakamerallakin paljon pidemmänkin matkan päästä. Salaman teho ei tietenkään riitä, mutta mitäs väliä sillä on valoisan aikaan.

Kuva välähti vasta koppiauton kohdalla, eli pakostakin otti kuvia siltä alueelta, missä se 70 rajoitus...

Edit. tämä siis jälkiviisaana todeten, eli sillä ei ollut mitään väliä, kuinka kovaa kukin ajoi siellä 60 metrin päässä...

Tai siis ainakin oma oikeustajuni ei käsitä, että joku kertoisi minulle, että tässä kuvassa oleva auto ajaa kuvanotto hetkellä sallittua nopeutta, mutta hetkeä aiemmin ylinopeutta...

Back