• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turvasta Pohjolaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tässä esimerkki oman pyöräni vakuutuksista:
-pyörä Varadero XL 1000 vm. 2000, Tampereella
-kuski jo seniori, vm. -54

Nykyisessä yhtiössä Turvassa 7:n kuukauden vakuutukset (liikennebonus 25, isokaskon bonus 150 eken omavastuulla 40) 851 ekee.
Vakuutukset samoilla ehdoilla Pohjolassa (tosin liikenne 25 ja kasko 60 !) 715 ekee. Sen saa maksaa suoraveloituksena 12:ssa erässä !!!
Tosiasiassahan ajokausi jää ainakin mulla varmasti alle tuon 7:n kuukauden but so what. Pohjola on joka tapauksessa selkeästi edullisempi.
Meni firma vaihtoon !

Nykyisessä yhtiössä Turvassa 7:n kuukauden vakuutukset (liikennebonus 25, isokaskon bonus  150 eken omavastuulla 40) 851 ekee.
Vakuutukset samoilla ehdoilla Pohjolassa (tosin liikenne 25 ja kasko 60 !) 715 ekee. Sen saa maksaa suoraveloituksena 12:ssa erässä !!!
Tosiasiassahan ajokausi jää ainakin mulla varmasti alle tuon 7:n kuukauden but so what. Pohjola on joka tapauksessa selkeästi edullisempi.
Meni firma vaihtoon !
Siiis täh? Saa maksettua suoravelotuksella 12 erässä? Sehän on jo imasta
biggrin.gif

Joo, tosi on. Suoraveloituksella 12:ssa erässä ! Ei rasita muutenkin tyhjää lompsaa.

jos maksaa köntissä niin muistaakseni saa vielä 5% alennusta tjsp. tuntuu jo tommosessa määrässä rahaa..
tounge.gif

no ei paljoa. tankin saa bensaa.

Nykyisessä yhtiössä Turvassa 7:n kuukauden vakuutukset (liikennebonus 25, isokaskon bonus 150 eken omavastuulla 40) 851 ekee.
Meni firma vaihtoon !
Mulle tuli kans tänään darran vakuutuslasku. Kirosin ensin, kun vuosihinta oli 685e, mutta tutkin lappuja ja lippuja vähän tarkemmin. Yhdessä lapussa kerrottiin Turvan siirtymisestä teho-paino perusteiseen hinnoitteluun. Voi valita vakioajokauden (7Kk) jossa ei ole seisontaa, tai vähemmän ajaville seisonta-ajallisen. Lopussa kerrottiin, että vakuutus muutetaan uudeksi asiakkaan pyynnöstä. Täytyy huomenna soitella turvaan ja kysyä, onko tämä hinta sama molemmissa systeemeissä ja jos on, taitaa tulla eteen yhtiön vaihto. Pohjola tarjosi liikennevakuutusta 280e/ vuosi ja osakaskoa n.73e/ vuosi.
veryangry.gif

edit. Jaa niin, siis turvassa osakasko n 40e

Ku nyt muhun verrattuna oot tommonen pojanhupakko, ni varmaan häpeet tota analyysia ensi viikolla, ku Turvalta tulee uusi laskentaperuste
biggrin.gif
Toivonmukaan teit kumminki oikean valinnan!
lookaround_orig.gif

Hämmästyttävä hinta Turvasta kaskolle? Taidat olla riskiryhmää
crazy.gif

Tapiolan liikennevakuutus on tällä hetkellä 534,12 euroa koko vuosi kun on 30% bonusta.

Pohjolassa sama 409,61.

Jos pidän Tapiolassa, ajan 7kk ja seisotan 5kk, laskua tulee karkeesti laskien 444 euroa vuodelle 30% bonuksin.

Säästöä saisi siis noin 34 euroa näin menetellen, täytyy alkaa kilpailuttaan Tapiolaa jos niiltä saisi vastaavaa koko vuosi tarjousta, tiettävästi huhtikuussa on tulossa heille jotain muutoksia, joten odottelen vielä hetken vaihtamista..
smile_org.gif

Muutama täsmennys:
En tiedä olenko riskiryhmää pelkästään sen perusteella, että olen joutunut kaskoa kerran käyttämään, mutta mun kaskobonukseni on tosiaan tällä hetkellä Turvassa 40.

Turvan on siirtynyt teho-painoperusteiseen hinnoitteluun. Tämä Turvan mulle tänään tarjoama 851 ekee on jo uusi laskentaperuste mulle ja pyörälle 7:n ajokuukauden mukaan.

Oli miten oli, Pohjolan tarjoamat 12:n kuukauden vakuutusmaksut on yhteensä 715 ekee. Bonukset kulkevat jne.

Summa summarum: 851-715= 136

Soitin tänään Tapiolaan, jossa tän hetkiset vakuutukset kertoakseni etten aio vielä lauantaina 1.4 lähteä ajoon (räntää sataa )

Säiffi joka vastas puhelimeen otti ilömoituksen vastaan ja kerto samalla, että heillä vakuutukset muuttu 1.4 lähtien saman tyylisiksi kuin pohjolassakin ja suurimmalla osalla vakuutusmaksut tulevat pienenemään. Lupasi tehdä tarjouksen ja lähettää mullen ensiviikolla joten katellaan !

Joo se mun täti puhelimessa kertoi siis, että vakuutus muutetaan uudeksi asiakkaan pyynnöstä ja tulee voimaan sitten kun haluan.
Eli jos oikein ymmärsi, niin Tapiolan mulle tänään ilmoittama summa on jo sen 'uuden systeemin' mukainen.

Soitin tänään Tapiolaan, jossa tän hetkiset vakuutukset kertoakseni etten aio vielä lauantaina 1.4 lähteä ajoon (räntää sataa )

Säiffi joka vastas puhelimeen otti ilömoituksen vastaan ja kerto samalla, että heillä vakuutukset muuttu 1.4 lähtien saman tyylisiksi kuin pohjolassakin ja suurimmalla osalla vakuutusmaksut tulevat pienenemään. Lupasi tehdä tarjouksen ja lähettää mullen ensiviikolla joten katellaan !
Mielenkiintoista, täytynee kysellä Tapiolasta...

Tehoton ja painava lussu xv 750 Virago: Liikennevakuutuksen bonus 70%, vuosimaksu 179,58€. Isokasko 70% bonuksilla 166,42€/v. Tämä Pohjolasta. Kasko kyllä jää ottamatta vanhaan romuun. Kuski 42v, pyörä Espoossa.
Pohjantähden edustaja ihmetteli noin alhaista tarjousta, ei kuulemma katetta jää. Mietti , että korotuksia on jatkossa tulossa reippaasti. Mut sithän taas kilpailutetaan...

No voihan elämän kevät! Eivät osanneet vieläkään kertoa uusista hinnoistaan Turvan Turun konttorissa, vaan pyysivät soittelemaan ensi viikolla uudestaan. Siellä kuulemma väsäillään taulukoita oikein kiireellä, että homma saatais käyttöön toukokuun alusta. Mielenkiintoisena juttuna pidän sitä, että tähän uuteen ympäri vuoden voimassa olevaan vakuutukseen on mahdollisuus tarpeen vaatiessa ottaa seisonta-aika, mikä taas jää kokonaan pois Pohjolalta. Siis tämä tieto Turvan vakuutus"tätiltä" joka ei vielä osannut kertoa uudesta systeemistä!?
nixweiss.gif
Taidan vielä laittaa jäitä hattuun ja odotella vähän aikaa.
062802moto_prv.gif

Minä soitin eilen Turvaan, siellä täti ei vielä osannut kertoa uusia hintoja. Loppuviikosta tai viimeistään ensi viikolla pitäisi olla kaavat valmiina kuulemma.

Nykyiset vakuutukset turvassa myös, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

Nyt se sitten tuli se tarjous ja tältä näyttää

Pyöräni on 1200 cm3 mutta painaa 280 kg.

Liikennevakuutus , jossa bonus 20%, omistaja alennus 10% ja maksutapa-alennus 2,5%
429,55 /koko vuosi

Bonuksellinen täyskasko, omavastuu 151 eur. Bonus 70%
omistaja-alennus 10% ja maksutapa alennus 2,5%
252,00 /vuosi

Siis yhteensä 681.55 eur.
Ei seisonta-aikoja, pyörällä voi ajaa milloin haluaa.

Soitin vielä Tapiolaan varmiistaakseni muutamia asioita jolloin totesimme pyörässä olevan ABS-jarrut ja täten lisäale vielä 5%
jää 647,55 eur

Seisonta-aika hyvitystä saa ainoastaan jos pyörä seisoo 1.4 - 31.10 välisenä aikana.

Vanhan vakuutukseni hinta tapiolassa oli 958.51, joten vakuutus vaihtui juuri.

Back