• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turku- Oulu väli pikkuteitä ajellen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K@zzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Matkalla pohjois Norjaan olis tarkoitus ajaa 4/7 Tällaista reittiä Ouluun. Onko kellään kokemuksia noista teistä tältä kesältä? Millaisessa kunnossa mahtavat olla? Lähinnä kiinnostaa väli Pöytyä-Seinäjoki. Tku on ajanut sen loppu pätkän eikä moittinut tien kuntoa.
Etukäteen kiittäen K@zzu  
sport05.gif

Tuo Seinäjoki - Oulu -väli on tosiaan ihan mainiossa kunnossa ja riittävän mutkainen, sitä on mukava ajaa. Limingasta Ouluun pääsee moottoritien lisäksi myös "vanhaa nelostietä" eli tietä 847, mutta siinä on suurimmalta osaltaan 60 km/h nopeusrajoitus. On kuitenkin kivempi reitti kuin moottoritie, eli sitä suosittelen, jos ei ole kiirettä perille (niinkuin kyllä loppusuoralla taitaa usein olla). Samaten Oulusta Iihin voisi olla leppoisampaa ajella samaa 847:aa, E75:ää jää kyllä riittävästi ajettavaksi sen jälkeenkin
smile_org.gif

Ei tuo Seinäjoelta etelään oleva osakaan muistaakseni mitenkään huonossa kunnossa ole, talvella tosin tuli ajettua...

Oikein sopivaa mutka- ja vähän suorempaa tietä, jolla on suurelta osin hyvä pinta ja vähän liikennettä.  Olen ajanut tänä keväänä noin puolet tuosta reitistä, ja parina aikaisempana kautena loput.

062802moto_prv.gif

PS. Kulkuneuvoja on monenlaisia, mutta uskoisin tämän sopivan paljon peremmin maxiskootterille kuin VT8, jota tylsempää tietä ei taida löytyä Suomesta.

Pohjanmaantie eli tie 44 oikein hyvässä kunnossa aina Honkajoelle asti. Sitten tuleekin vähän huonompaa tietä Kauhajoelle saakka.

Tuo Seinäjoki - Oulu -väli on tosiaan ihan mainiossa kunnossa ja riittävän mutkainen, sitä on mukava ajaa. Limingasta Ouluun pääsee moottoritien lisäksi myös "vanhaa nelostietä" eli tietä 847, mutta siinä on suurimmalta osaltaan 60 km/h nopeusrajoitus. On kuitenkin kivempi reitti kuin moottoritie, eli sitä suosittelen, jos ei ole kiirettä perille (niinkuin kyllä loppusuoralla taitaa usein olla). Samaten Oulusta Iihin voisi olla leppoisampaa ajella samaa 847:aa, E75:ää jää kyllä riittävästi ajettavaksi sen jälkeenkin
smile_org.gif
Tarkoitus onkin ajaa tuota 847:aa haaransillalta Ouluun en vain viitsinyt muuttaa tuota Googlen tekemää reittiä kun ovat nuo tiet aika tuttuja ennestään. Seuraavan päivän pätkä on tämän näköinen. Mutta tosiaan voisihan sen ajaa niinkuin ehdotit tuota 847:aa Iihin ja siitä Yli-iihin jne.jne. Onkohan nuo tiet millaisessa kunnossa? Siinähän voisi piipahtaa Haukiputaallakin pikku mutkan  
062802jumpie_prv.gif
. Jää tuota E75 tietä vieläkin ajettavaksi vaikka sille nousisikin vasta Rovaniemellä. Nämä reitithän eivät ole ehdottomia vaan ajelen ihan mielen ja kelin ehdoilla. Viikon päästä sunnuntaina 11/7 pitäis olla jossain Lofoottien seutuvilla kun minulla on treffit siellä yhden työkaverin kanssa
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
.
Kiitos vinkeistä kaikille. Se kasitie on kyllä varmaan Suomen tylsin tie ajaa. Ja tuo Honkajoki-Kauhajoki välikään ei ole kuin 55 km pitkä, eiköhän senkin kestä jos se ei ole ihan tietyötä koko väli.
K@zzu  
sport05.gif

Oulusta Kiiminkiin turhankin hyvää ja suoraa tietä
tounge.gif

Tuo Kiimingistä Yli-Iihin taas oikein mukavaa, mäkistä ja suht mutkaista pikkutietä.

Pöytyän ja Kankaanpään väli on ainakin omasta mielestäni todella suoraa ja puuduttavaa tietä, enkä noita miksikään pikkuteiksi sanoisi. Tämän takia tuli itse otettua roimat sakot ennen Kankaanpäätä. Tien pinta on tosin hyvässä kunnossa.

Pöytyän ja Kankaanpään väli on ainakin omasta mielestäni todella suoraa ja puuduttavaa tietä, enkä noita miksikään pikkuteiksi sanoisi. Tämän takia tuli itse otettua roimat sakot ennen Kankaanpäätä. Tien pinta on tosin hyvässä kunnossa.
Tuohon minun reissuun tulee vielä monta mutkaakin kun lähden Kirkkoniemestä ajamaan kohti Lillehammeria
062802jumpie_prv.gif
. Nordkapp, Lofootit ja Vesterålen:kin pitää käydä katsastamassa. Ja minä ajan aina "rajotusten" mukaan jos joku on näkemässä
confused_orig.gif
???
withstupid.gif

K@zzu  
sport05.gif

Tässä vielä ehdotus Oulusta lähdön jälkeiseksi reitiksi.

Iijoen vartta on tosi kiva ajella. Sinne on myös taltioitu ainoa jäljellä oleva palanen Iijoen voimalaitosten rakentamisen aikaan käytetystä isosta Marion -kaivinkoneesta.

Tuohon minun reissuun tulee vielä monta mutkaakin kun lähden Kirkkoniemestä ajamaan kohti Lillehammeria
062802jumpie_prv.gif
. Nordkapp, Lofootit ja Vesterålen:kin pitää käydä katsastamassa. Ja minä ajan aina "rajotusten" mukaan jos joku on näkemässä
confused_orig.gif
???
withstupid.gif

K@zzu  
sport05.gif
Nopeaan siirtymiseen tuo on ihan mukiinmenevää tietä, eikä kuitenkaan ihan yhtä tylsää, kuin valtatiellä ajaminen. Joten loistovalinta tarkoitukseesi. Ihmettelin vain tuota "pikkutietä".

Back