• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tulipa oikeen paha mieli...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taas on kevät alkanut ja pyörä saatu ajoon. En yleensä kirjoittele tänne, mutta tällä kertaa jopa oma naururajani ylitettiin!
tounge.gif

Työskentelen päivittäin semmosessa työssä jossa näkee kaikenlaisia yhteiskunnanelättejä, narkkareita, liiman-haistelijoita, vaimonhakkaajia ja muita pellejä. Joita muuten paapotaan tässä yhteiskunnassa aivan liikaa! Niitä kun päivässä 8 tuntia katselee tekee mieli lähteä tuulettumaan maaseudulle. Mikäs sen parempaa kuin ottaa oma prätkä esille ja päräyttää tuulettamaan pääkoppaansa.

Lähdinpä sitten ajamaan tietämättä mitä kaikkea oli edessä. Olen jo edelliskesän kokemuksien mukaan varautunut siihen, että kun ajan tonnisella kyykyllä, voin arvata useimpien poliisien asenteen jo etukäteen. No tätäpä en arvannut: Minut pysäytetään kolme kertaa 50km aikana! Eihän siinä mitään sinänsä... kiva kun pitävät huolta!
biggrin.gif

Ensimmäisen kerran hyökkää vihreä kawasaki siviilipyörä hillostaen ja tivaa rekisterikilven kulmaa; mitataan: 28astetta! Poliisisedällä on alusta loppuun vittuileva asenne vaikka vastailen aivan neutraalisti kysymyksiin. Ajokorttia, rekisteriotetta ei kysytä eikä renkaita katsota, vain kilpi kiinnostaa!

Kerkiän ajaa seuraavat 15km jolloin kaksi moottoripyörä poliisia ja kamera-auto pysäyttää. Pysäytyksen syy: Joku autoilija soittanut, että moottoripyörä ohittanut auton. Juuri näin! Kerron ajaneeni rajoitusten mukaisesti (kuten ajoin) enkä ohittaneeni yhtään autoa. Taaskaan ei muuta asiaa tunnu olevan poliiseilla!

Käyn määränpäässä ja palaan takaisin. Matkalla ihka oikea poliisiauto (skoda) pysäyttää. Ensimmäinen kysymys: oletko bomber? Repeän! Poliisi kysyy jotta mikä naurattaa? Imen hymyäni ja vastaan että en ole bomber! Setä katsoo vielä rekisteriotteen todeten että "noissa" on liikaa tehoa!

Reissun ajan allani oli musta Yamaha R1, sininen alpine starin nahkapuku ja musta shoein kypärä peilivisiirillä. Ilmeisesti rikollisen näköistä!
tounge.gif

Mitäpä tästä taas opimme? Kannattaa ihmeessä olla joku idiootti joka haistelee liimaa ja hakkaa mummoja! Jos moottoripyörällä ajat olet heti paljon kiinnostavampi ihminen poliisin silmässä! Joku tässä yhtälössä mättää...!?!
biggrin.gif

Ei muuta kuin hyvää kesää kaikille ja toivottavasti yhtä hauskoja hetkiä sinivuokkojen kanssa!
wink.gif

Joopa joo... On menny aika kummaliseksi touhuiluksi toi poliisien suhtautuminen motoristeihin.. kaikenmaailman epäolennaisuuksiin puututaan liikaa pilkkua viilamalla!

Ompa kyllä aika vainoharhaista porukkaa kieltämättä. Itelle ei ole onneksi sattunut vielä vi.... maisia poliiseita kohdalle mutta pitää varmaan koputtaa puuta *kop kop* Jäi mietityttämään että oiskohan sinut viety heti teloitus kompanjan eteen jos oisin sanonut olevasi bomber
biggrin.gif
taitaa olla laki muuttunut jos se on jotenkin rikollista sinällään.

kannattaisi jätkien pysäytellä ja puhalluttaa rattijuoppoja , voisi liikenneturva parantua enemmän.

joo, se olis hauska nähdä kun olis sanonut, että 'olen'. varmaan teloitus välittömästi.

Käyn määränpäässä ja palaan takaisin. Matkalla ihka oikea poliisiauto (skoda) pysäyttää. Ensimmäinen kysymys: oletko bomber? Repeän! Poliisi kysyy jotta mikä naurattaa? Imen hymyäni ja vastaan että en ole bomber! Setä katsoo vielä rekisteriotteen todeten että "noissa" on liikaa tehoa!
Hahhha! Epäilemättä on ollut hymyssä imemistä, varmaan monella muullakin!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Oliskohan ollu pollarien parveiluun syynä radalle.com porukan tapahtuma Artukaisissa.. Mua eivät häirinneet kun ajelin mynämäki-yläne-kyrö lenkkiä.. vaikka autoja tulikin ohitettua
tounge.gif

harkkis> Mainitsemasi yhtälö kyllä laittaa mulla nesteet kiehumaan
veryangry.gif
Mikä v...u siinä on kun "tavallinen", perheellinen ja aina leipänsä ansainnut, saa sen liejun niskaan mikä osuis ehkä paremmin muualle.

Muutaman kerran olen sanonutkin, että poliisi se luo hyvää
yhteishenkeä ja goodwilliä ihan iki omalla käyttäytymisellään.
Mikäli tuo alkuperäinen txti on ihan noin, niin eipä tämäkään
sitten ollut poikkeus. Minun mielestäni tuommoinen käytös on
jotenkin poliisia itseään nakertavaa ja miten heillä on niin sanotusti
varaa tuollaiseen. Sitä en kummana pidä, että pysäytellään, mutta
se kaikki mitä sitten suusta ulos lasketaan pitäisi olla harkittua ja
sellaista, että se ei provosoi.

Minutkin on pysäytetty ja siinä alussa kaikki sujui rehvakkaaseen
tyyliin ja sitten, kun otin kypärän pois ja olisin voinut olla
kummankin jepen isä ja jopa vanhempikin - ja muuttui aivan
totaalisesti ääni kellossa. Loppui kukkoilutyyli heti siihen paikkaan.
Tarkistivat paperit ja kyselivät keskuksesta rikollisen taustani,
jota ei valitettavasti ollut eikä ole milloinkaan ollutkaa, niin
toivoivat sitten, että ajaisin varovaisesti. Ihan sitä samaa
toivottelin heillekin.

Minulle vaan on jäänyt aivan kokonaan mysteeriksi, että
kannattaneekohan pullistelu pitkän päälle. Muistaakseni heillä
on aikojen saatossa ollut sellaisia "kurinpidollisia" toimiakin, että
heidän oli aivan pakko olla kohteliaita ja ainakin näennäisen
ystävällisiä ja tuolla kampanjalla he tavoittelivat parempaa
mainetta. Olikohan jossain mottona, että "Poliisi on ystävä."
On lisäksi todettava, että kun tulee vanhemmaksi (huh) niin
sitä on elämänsä aikana ehtinyt nähdä ja kokea monen moista
kampanjaa ja lehtiotsikkoa. Virkavallan kannalta se ei aina
ole niinkään mairittelevaa ollut - valitettavasti.

Ja nyt käsi sydämelle -
ei se niin paljon maksaisi vaikka olisi ystävällinenkin
ja sen voisi aloittaa vaikka heti - rahaa siihen ei tarvita yhtään.
smile_org.gif

Olen joskus kuullut poliisin kysyttäessä sanovan, että niiden
renttujen kanssa ei aina jaksa olla ystävällinen. Minä sanoisin,
että se on ammatinvalintakysymys. Poliisin homma on
palveluammatti. Turha machoilu ei siihen hommaan sovi.
Itse asiassa en nyt juurikaan pysty keksimään mihinkä se
ylipäätään sopisi.
wink.gif

eipä ole outoa tollanen toiminta salon seudullakaan. Edellisellä ajolenkillä (n.30km) poliisit seuras "varmuuden vuoksi" ainakin 20km. Oikein piti uukkari tehdä ku tulivat vastaan...

Täytyy vissiin alkaa kuljettaan sellasta varttikilon Costa Rica pussia varoiks mukana?

Oletko Bomber ?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

mahtavaa !
Ois pitänyt vastata jotain tyyliin: "kyllä, olen pelottava karvainen pollareita ahmiva bomberi" Sitten olisitte voinut leikkiä hippaa
wink.gif

Back