Moro!
Ei näyttäny olevan tuolla merkkikohtaisella puolella sivareille omaa osastoa, niin huutelempas sitten täällä.
Olen tosiaan hankkimassa ensi kesäksi sivuvaunullista vehjettä, haluan saada pikkumiehen mukaan reissuille. Onko tällä palstalla ketään, joka on reissannu lullan ja muksun kanssa? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten harrastus lähti käyntiin ja oliko vaikea "kouluttaa" lasta kyytiin.
Olen yhtä FJ:tä menossa katsomaan/koeajamaan, saas nähdä miten koeajo sujuu. Olen kyllä netistä lueskellu vähän sivuvaunullisen maailmaa, saas nähdä miltä koeajo sitten tuntuu.
Yritin poliisilta kysyä tuosta kypäräpakosta lapselle. Noin pienille kun ei ole motskarikypäriä olemassa, niin kysyin, että tuleeko sakot, jos lapsella ei ole kypärää päässä. Mitä olen tavannu sivari-ihmisiä, niin ei heillä ole kellään ollut vauvalla kypärää päässä. Omani on nyt vähän yli vuoden. Eiköhän sitä turvakaukalo sitten viritellä penkkiin.
Tällaisia ajatuksia tulevasta harrastuksesta pyörii mielessä.
Ei näyttäny olevan tuolla merkkikohtaisella puolella sivareille omaa osastoa, niin huutelempas sitten täällä.
Olen tosiaan hankkimassa ensi kesäksi sivuvaunullista vehjettä, haluan saada pikkumiehen mukaan reissuille. Onko tällä palstalla ketään, joka on reissannu lullan ja muksun kanssa? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten harrastus lähti käyntiin ja oliko vaikea "kouluttaa" lasta kyytiin.
Olen yhtä FJ:tä menossa katsomaan/koeajamaan, saas nähdä miten koeajo sujuu. Olen kyllä netistä lueskellu vähän sivuvaunullisen maailmaa, saas nähdä miltä koeajo sitten tuntuu.
Yritin poliisilta kysyä tuosta kypäräpakosta lapselle. Noin pienille kun ei ole motskarikypäriä olemassa, niin kysyin, että tuleeko sakot, jos lapsella ei ole kypärää päässä. Mitä olen tavannu sivari-ihmisiä, niin ei heillä ole kellään ollut vauvalla kypärää päässä. Omani on nyt vähän yli vuoden. Eiköhän sitä turvakaukalo sitten viritellä penkkiin.
Tällaisia ajatuksia tulevasta harrastuksesta pyörii mielessä.

. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa, sivuvaunun paras puoli on, että perhe pääsee mukaan reissuun.
Koeajon suoritin ajamalla ensin keskustassa hitaalla vauhdilla ja sitten kun tuntui jo sujuvan, kävin kokeilemassa sitten maantienopeuksissakin. Kysymyksessä on Yamaha FJ 1200:nen jossa on EZS:n sivuvaunu, keula rakennettu uudelleen ja auton renkaat. Sen verran sinuiksi tultiin yhdistelmän kanssa, että kaupat tehtiin ja ajoin sitten lullan kotiin. 200 km tuli mittariin ja ihan hyvin ajo sujui. Täytyy nyt sitten ensi kesänä käydä harjoittelemassa vielä tuota hallintaa ja miten pyörä käyttäytyy eri vauhdeissa/kaarteissa. Mutta enköhän tuon kanssa pärjää.
) Siksi näihin mun juttuihin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella; kun juuri ja juuri pysyy kaksipyöräisellä pystyssä, tuo sivuvaunun tiellä pysyminen isommassa vauhdissa tuntuu utopistiselta.