• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Triumphien vaatimuksenmukaisuustodistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teuvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuontipyöriltähän vaaditaan yleensä tuo vaatimustenmukaisuustodistus rekisteröintikatsastuksen yhteydessä.

Olikos se niin, että todistusta ei vaadita mikäli kyseisen kulkineen valmistaja on EY-tyyppihyväksyttänyt ajoneuvon?? vai miten se nyt oli.

Kuinka tämä on Triumphien kanssa? tarvitaanko tuota vaiko ei?

Mitäs jos tarvitaan.. valmistajalla ei ole suomessa maahantuojaa, vaan tavallaan jokainen valtuutettu jälleenmyyjä maahantuo myymänsä laitteet itse. Tuon todistuksen saa maahantuojalta, mutta miten tässä tapauksessa? Onko jälleenmyyjiltä näitä lappuja saanut? jos on niin keneltä ja mihin hintaan?

Vai täytyykö se tilata kenties Englannista?

Triumph Scandinavia on tehtaan vinkkelistä Suomen "maahantuoja". Tuonne pirauttamalla olen saanut ihan asiallista palvelua - samoin kuin sieltä Englannin puolen puhelimesta myös.

Todistusten tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta minulla ei ole hajua sen kummemmin.

Mites tuo nyt oli....

Jos tyyppikilvestä käy ilmi kaikki tyyppihyväksynnät niin et tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta. Omassa Sprintissä tuota ei ollut joten sen paprun sain Saksan Triumphilta ihan ilmatteks. Tosin, myyjä hoiti tuon puolestani yhdellä puhelinsoitolla.

Tuon lapuskan tuleminen kesti hetken mutta faksattu kopio riitti alkuseremonioihin suomessa. Originaalin paperin näytin sitten kun kilvet hain.

Back