• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Triumph vs. Honda

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen nykyinen Hondamies ja seuraavaksikin olin kaavaillut XX blackbirdiä.

Kuviot meni nyt jotakuinkin uusiksi.
nixweiss.gif

Messuilla ihastuin Triumph Sprint ST 1050 ulkonäöltä.
Hondan hyvät/huonot puolet tiedän mutta voitteko kertoa Trumpasta lisää?
Tuo kiinnostaa vain -05 mallista eteenpäin.

Triumph on minulle tuntematon merkki ja brittien autot ja sähköosat on mitä on. Poikkeaako tuo yhtään niistä?

Triumph merkkihuoltoa ei taida olla Kuopiossa ollenkaan?
Kuinka pitkä tehdastakuu on ja mitä tyyppivikoja noissa on?
Pärjääkö luotettavuudessa Hondalle?

Malli ei ole tuttu mutta trumpalla paljon ajaneena sanon että se on pyörä. No tämähän on tietysti fiilisjuttu. Mutta kun ajat trumpalla se on ihan eri asia kun olla Honda mies. Hyviä kaikki mutta tunteet ratkaisee.

Terve AimoP! Itse tuskailin tuon saman asian kanssa pari vuotta. XX:llä tuli ajettua muutama kesä ja 45tkm. Vaihtoon lähtiessä XX:llä oli ajettu reilu 72tkm ja vikoja ei ollut mystistä maadoitus ongelmaa lukuunottamatta.
Ensin poltteli vanhempi ST 955 ja sen jälkeen uudempi ST 1050. Laadullisesti tuo uudempi tuntui huomattavasti viimeistellymmältä. ST 1050:ssa tykkäsin ajamisen herkkyydestä ja mukavasta moottorista. Eihän tuossa ST:ssä ole yläkierroksilla sellaista voimaa, kuin XX:ssä, mutta riittävästi ainakin minun tarpeisiin.
Usean koeajon jälkeen päädyin kuitenkin tigeriin. 10tkm ajon jälkeen olen tyytyväinen triumphin laatuun ja muutenkin valintaani.
Ei muuta, kun keväällä koeajolle, jos uskallat. Voi olla ihastut enemmän tai sitten et!?!

brittien autot ja sähköosat on mitä on. Poikkeaako tuo yhtään niistä?
Lyhyellä vuoden kokemuksella Triumph ei todellakaan poikkea yhtään noista brittien autoista. Nykyiset britiautot kun ovat esim. Nissan Almera, Toyota Corolla, Honda Accord. Trumppa on tosiaan yhtä luotettava.
tounge.gif

Sähköosat ovat näköjään samoja kuin Hondassa Keihinin ruiskusta alkaen. Saku ja japsimerkkisiä tuotteita. Epävarmuus siis jatkuu tässäkin.

Jos Giksereissä ja B-Kingissä Nissinin tekemät jarrut ovat sairaan hyvät, niin kuinka samat osat ovat Triumphissa parantelulistalla?

Nokka-akselit teetetään RIDEn mukaan Saksassa paikassa jossa tehdään BMW:n nokkia. Paskaa tulee siis sieltäkin.

Vanteet laivataan Italiasta Brembo-nimisestä laitoksesta. Mitä lie nuokin...

1 kesä takana huoletonta nautiskelua. Jos pelkäät, että mitähän muut ajattelevat niin... Älä hanki Triumphia.

Viisi ja puoli kesää Triumph Sprint RS.llä ja 60.000 km. Ei mitään vikoja, pientä jarrujen nypytystä lukuunottamatta.
Tykkäsin niin kovasti pyörästä, että nykyinen Bemarini todennäköisesti tänä kesänä vaihtuu Trumpan Sprint ST:hen.

Vaimolla Honda (ei XX) enkä ole ollenkaan vakuuttunut pyörän hyvyydestä siihen hypetykseen verrattuna mitä Hondista yleensä kerrotaan. Tosin voihan vaimokkeen yksilö olla joku maanantaikappale.

Itselläni oli vastaava kuvio vuonna 2006. Alla oli Pläkkäri (vm. 00) ja alkoi pyörän vaihto kuume. Vaihtoehtoja oli kaksi Yamaha FS1 tai Trumpan Sprintti. No Trumppaan päädyttiin... Syy ei ollut välirahan suuruus (tai pienuus) vaan Trumpan moottori. Todella hyvät alaväännöt, suht hyvä ajaa rataa ja hyvä myös reissussa. Sprintti ehkä vähän lyhyempi kuin XX, mutta painoa on n. 30kg enemmän. Kaksi kesää ajettu nyt Trumpalla eikä ongelmia ole esiintynyt. Ainoa pieni ongelma on veden kerääntyminen tulpankoloihin.
thumbs-up.gif

Täällä oli sama mietintä viime keväänä. Ja Triumppiin päädyin, enkä tekisi nytkään toisin. XX:llä ajanut kuitenkin viime kesänä n 2000km ja omalla ST:llä reilut 13tkm.

Bläkkäri on korkeilla kierroksilla tehokkaampi, mut kai sitä tuollakin ehtii.

Kiitos perusteluista.
Matulalle: Aika yllättäviä asiota juttelet.  
omg.gif

biggrin.gif

Tietämätön eksyi oikeaan paikkaa kerrankin.

Noniin kukas antaan oman ST:n koeajoon?  
biggrin.gif

Mihin hintaa uutta saa? En siis tarkoita OVH:ta...
Kaikissa on tyyppivikansa joten mitä ST:ssä tutkittava jos käytettyä (05-->) harkitsee.

Ps: Tulin juuri Honda kaupasta kotiin.  
Ja hakua on kyllä käytetty kovasti googlen ohella muutama ilta.

Kolme kesää Trumpalla (955 Daytona -05) ajaneena ei voi kun kehua. Matkaa on taitettu n. 37000 ja ainuttakaan vikaa ei ole ollut. Tehoissa häviää xx:le, mutta on huomattavasti ketterämpi ajossa. Mikäli et halua että huoltoasemilla pysähtyessäsi pyöräsi on ihastelun kohteena, älä osta Trumppaa. ST 1050 on todennäköisesti seuraava peli, mikäli uutta Daytonaa ei ala kuulumaan.

Taas on ilta Googletettu ja tuo ST näyttää vaan paremmalle.
Monessa paikassa sitä oli verrattu VFR:ään mutta kehuttu vieläkin paremmaksi.

Nykyään siis on se VFR josta olen tykännyt.

Onko nuo kylkiteipit muuten lakan alla?
Tuli mieleen että kävisi enenmmän tyyliin jos kate olisi puhdas.

Taas on ilta Googletettu ja tuo ST näyttää vaan paremmalle.
Monessa paikassa sitä oli verrattu VFR:ään mutta kehuttu vieläkin paremmaksi.

Nykyään siis on se VFR josta olen tykännyt.

Onko nuo kylkiteipit muuten lakan alla?
Tuli mieleen että kävisi enenmmän tyyliin jos kate olisi puhdas.
Kyllä ne teipit on lakan alla... Itse suunnittelen jonkinlaista lisä teippausta, kun on niin paljaan näköinen
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Löytyykö netistä käyttäjän ohjekirjaa, huoltotaulukkoa, tai jopa Servicemanuaalia?
Kaikki nuo kiinnostaa.

Miten trumpat pitää hintaansa?
Paha vertailla kun noita ei ole myynnissä juurikaan.

No omistajat ei kai halua luopua niistä.
Pitää paikkansa ainakin mun kohdalla. Uusia ei enää tehdä ja
vastavaa ei löydy muilta merkeiltä...
Voisin harkita, jos Norton alkaisi tehdä jotain samankaltaista normaalin palkansaajan maksukykyyn suhteutettuna, mutta silloinkin vanhan seuraksi...  
wink.gif

No omistajat ei kai halua luopua niistä.
Itse olen ajellut japseilla ikäni ja katselin messuilla ja testeissä speed tripleä ajatellen:"ihan ok, mutta vähän omituisen näköinen". Sitten näin 1050 mallista ensimmäiset kuvat ja näytti aivan helvetin hyvältä. Kone oli kasvanut yli litran tilavuuteen ja teho alkoi olla alueella (pippeliefekti). Ostin koeajamatta ja edes livenä näkemättä lähes heräteostoksena ja en ole katunut päivääkään. Nyt olen vääntänyt 20tkm huoltoa ja rakenneratkaisut miellyttävät koneinssin silmää. Kertakaikkiaan asiallisesti suunniteltu ja koottu laite.

Tällä ajellaan kunnes parempi tulee myyntiin. Japseilla ei oikein ole kiinnostavia malleja ja italialaiset ovat vähän siinä ja siinä ja kalliita useimmat. Morinia voisi periaatteessa harkita, mutta sekään ei ole niin erikoinen, että väliä viitsisi maksaa. Joku 1098 Ducati olisi kiva, mutta kyykyn ajoasento ei iske.

Sprint St:stä oli parit koeajot Moto1:ssä, olikohan viime, vai toissa vuonna. Ulkomaisilla voorumeilla ovat kehuneet kovastikin sen matka- ja ajo-ominaisuuksia. Katselepa esimerkiksi TriumphRat:ista. En mäkään kyllä merkkiä kovin äkkiä vaihda. Ducatin voisin ottaa toiseksi pyöräksi
biggrin.gif
(mistä paalu??)

Back