• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Totta vai tarua? - Rekkakuskien antipatia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Parin viimeisen päivän aikana ajellessani olen huomannut, että rekkakuskit ohjaavat hiukan tien laitaan muutama sata metriä ennen kuin kohtaavat vastaan tulevan motoristin. Seurauksena näin keväällä on tietysti jumalaton hiekan pöllyäminen, mikä tietenkään ei ole kauhean miellyttävää. Aiemmin en ole asiaan pahemmin kiinnittänyt huomiota, mutta nyt näitä tapauksia on ollut useampikin. Ensin tietysti ajattelin, että kysymyksessä olisi puhdas vahinko tms. , mutta kun lähes jokaisen rekan kohdalla tapahtuu näin, täytyy rekkakuskien pöllyttää tietä tahallisesti.

Tänään keskustelin tiellä liikkumisesta pitkän motoristiuran tehneen henkilön kanssa, joka alkoi kertomaan samaa seikkaa ennen kuin ehdin omasta havainnostani kertoa. Mistäpä johtuu rekkakuskien antipatia motoristeja kohtaan? Varmaan joku moottoripyöräilyä harrastava rekkakuski voisi valaista asiaa. Tollainen toiminta on aivan lapsellista ja tarpeetonta.

En ole rekkakuski, mutta eräs motoristi ystäväni on.
Eivät ne kiusallaan pöllyytä hiekkaa, antavat vain samalla lailla teitä kaikille vastaantulijoille.
Tympeää tuo pöly on, mutta ei auta kuin kärsiä
confused_orig.gif

Parin viimeisen päivän aikana ajellessani olen huomannut, että rekkakuskit ohjaavat hiukan tien laitaan muutama sata metriä ennen kuin kohtaavat vastaan tulevan motoristin. Seurauksena näin keväällä on tietysti jumalaton hiekan pöllyäminen, mikä tietenkään ei ole kauhean miellyttävää.
Itse ajattelisin näin että vähän samaan tapaan kuin väistetään esim. pyöräilijää joka pyöräilee tien reunassa, rekkakuskit väistävät reunaan moottoripyörää. Tuommoinen iso auto kun vetää moottoripyöräilijän ohitse keskiviivan tuntumassa aiheuttaa varmaan jonkinmoista "turbulenssia" siinä kohtaa joka vaikeuttaa hallintaa. Vedin tän kyllä ihan hatusta, itselläni ei pyörää (eikä korttia) vielä ole mutta jotain tuollaista meinasin. Tuskinpa nyt ne kuskit piruuttaan tuollaista tekee
nixweiss.gif

Pelkkä veikkaus, kun ei ole tullut moista koettua:
Itse en usko että tahallaan pöllyttäisivät.
Kyllä rekkakuskikin tietää minkälaista ilmapatjaa edessään työntää ja tod.näk. antavat tilaa kohtaamiseen, mutta eivät sitten ymmärrä/huomaa/tiedä pölyn aiheuttamasta haitasta.

Tuskin tuo tahallista kiusaa on. Tarvittaisiin kunnon rankkasateet jotka huuhtelisivat enimmät pölyt pois teiden laidoilta.

Juu ne rekkakuskit varmaan ovatkin lähteneet ihan leikkimään sinne tienpäälle. Ja ihan tekemisen puutteen vuoksi pöllyttelevät tienvarsipölyjä motoristien kiusaksi.

Monta rekkaa tuli tänään vastaa eikä mitään vastaava tapahtunut.
Mutta "turbolenssi" jokaisen rekan kohdalla oli mahtava, moottoripyöräilyä parhaimmillaan.
biggrin.gif

Ja kyllähän se kärry seilaa muutenkin laidasta laitaan sivutuulella.
Näin keväisin tota hiekka pölyä on todella paljon heti siinä oikean kaistaviivan vieressä. Ei mitään uutta.

Parin viimeisen päivän aikana ajellessani olen huomannut, että rekkakuskit ohjaavat hiukan tien laitaan muutama sata metriä ennen kuin kohtaavat vastaan tulevan motoristin. Seurauksena näin keväällä on tietysti jumalaton hiekan pöllyäminen, mikä tietenkään ei ole kauhean miellyttävää. Aiemmin en ole asiaan pahemmin kiinnittänyt huomiota, mutta nyt näitä tapauksia on ollut useampikin. Ensin tietysti ajattelin, että kysymyksessä olisi puhdas vahinko tms. , mutta kun lähes jokaisen rekan kohdalla tapahtuu näin, täytyy rekkakuskien pöllyttää tietä tahallisesti.

Tänään keskustelin tiellä liikkumisesta pitkän motoristiuran tehneen henkilön kanssa, joka alkoi kertomaan samaa seikkaa ennen kuin ehdin omasta havainnostani kertoa. Mistäpä johtuu rekkakuskien antipatia motoristeja kohtaan? Varmaan joku moottoripyöräilyä harrastava rekkakuski voisi valaista asiaa. Tollainen toiminta on aivan lapsellista ja tarpeetonta.
Mä olen pari kertaa miettinyt samaa asiaa tässä tämän kauden alkaessa. Aikaisemmin olen käsitellyt rekkakuskeja aina ammattilaiskuskeina mutta jotenkin nykyään on käsitykset hieman muuttuneet aika erikoisia tempauksia on tullut nähtyä...Voin olla väärässä mutta viestiketjun kirjoittajan kanssa olen samantyyliseen juttuun törmännyt vaikka en uskokkaan mihinkään rekkakuskien salaliittoteoriaan.

Hetkinen, meinasit että he ovat pitäneet jonkun kevätkokouksen asian tiimoilta jonka jälkeen toimivat kaikki samalla kaavalla tieten tahtoen pöllytellen hiekat motoristejen naamaan
biggrin.gif
Suhtaudutpa itse erittäin suvaitsevaisesti rekkakuskeja kohtaan jos todella kuvittelet kaikkien vihaavan motoristeja ja oikein kiusaavan meitä tahallaan. Oikein pisti minut nauramaan mihin jotkut ovat valmiita uskomaan.

En ihan väittäisi, että on täysin tahallista, mutta ainahan sekin
vaihtoehto piipahtaa mielessä.

Yllättävän tavallista on asenne moottoripyöräilijöitä kohtaan
keväisin eikä pelkästään rekkapekkojen osalta vaan muidenkin ...
"Nyt ne kiusankappaleet taas tulevat. "

Jostain muistan lukeneeni, että ...
"Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan."

Ja vaikka miten harmittaisi, niin minkäs teet .. oikeasti ..
smile_org.gif

Joiltakin palaa pinna tietenkin herkemmin kuin joiltain toisilta.
Väittävät todeksi sellaistakin, kun katsastuksessa katsastaja
oli piikillä tökkinyt jotain vanhaa kulkupeliä ja piikki oli mennyt
jostain ruostekohdasta lävitse, niin kuski olisi hakenut ison
naskalin ja alkanut raivoissaan hakata yltä päältä koko auton
täyteen reikiä.
.., että ihan vaan maltilla .. jos vain suinkin voitte ...
biggrin.gif

Luulenpa että kyseessä on "karhunpalvelus".
Hyvää hyvyyttään väistävät sivuun, tietämättä nostattaneet hirmuisen pölypilven jälkeensä.

Suurin osa päinvastoin tuntuu olevan hyvinkin motoristimyönteistä porukkaa, antavat tietä ja vilkkuakin yleensä näyttävät jos edessä on tyhjää. Toki rekkakuskejakin on joka lähtöön..

Voisikohan noi rekkakuskit olla sen verran ajattelevaisia motoristia kohtaan, että väistävät tien reunaan, jotta perässä tuleva kiireinen henkilöautoilija huomaisi motoristin, eikä lähtisi ohitukseen suoraan motoristin eteen
nixweiss.gif
Mun kohdalle ei kyllä ole moisia pöllyttelijöitä osunut

Noh noh!!!
Kyllähän se niin on, jotta rekkakuskien kanssa pelittää aivan loistavasti liikenteessä-niin talvella kotilolla kun kesällä mopolla!
Ne ei todella pöllytä kenenkään silmille tahallaan hiekkaa!
Meitä on joka lähtöön, mutta muistappas itte liikentees kun oot mopon kans, ni piruako jäät sen rekan taa kyttää, kun varmasti pääset ohi (toisin kun kotilolla)..vai...-loppuuko kuutiot ja kantti
mad.gif

Mulle ainakin suurin osa rekoista on näyttäny vilkulla, et "anna mennä", kun niil on 25 metrii tavaraa ja en mopol voi nähdä koko sen "retelin" ohi..

Se vaan on niin, jotta jokaisen tielläliikkujan pitäis ajaa AINAKIN viikko rekkaa, hiekka-autoo, taksia, mopoa, skootteria, polkupyörää ja lopuks kävellä, niin kummasti muuttuu käsitys kaikesta!!!
Se tilanne on aina katsojan silmissä..

Meidän on kaikkien pakko mahtuu sinne tielle ja onkos tääl suames muka se joku ongelma...?
Kantsis käydä vähän maailmal kattoo
mad.gif

Mut "rahtareita" ette parjaa!!!!

Samanlaisia mulkkuja on myös rekkakuskeissa kuten kaikissa muissakin tielläliikkuvissa tai yleensäkin ihmisissä. Mutta tosiasiassa tuntuu kuin nuo mulkut liikenteessä olsivat lisääntyneet,siis kaikin puolin,ja rekkaliikenne on kasvanut viimevuosina räjähdysmäisesti,joten suhteessa mulkkujenkin määrä kasvaa. Ja toinen asia mikä vaikuttaa on yleinen vitutus/kiire/stressi jotka kasvavat myös talouden kehittyessä kuten kaikki muukin häslääminen,ja suomalaiseen luonteeseen kuuluu kuin korva ihmisen päähän,vittuilla muille tielläliikkuville,se on niin vitun helppoa sieltä metallikuorien sisältä osoittaa mieltään tuntemattomille ihmisille. Aamulla kun ei ole saanut pesää niin se kostetaan liikenteessä. Ja tämä on muuten aika lailla suomalainen ilmiö,kasvotusten ei puhuta mitään,mutistaan jotain ja katsellaan kengänkärkiä tai kuusenlatvoja,mutta jumalauta kun on 0,8mm panssari ympärillä niin avot,kyllä lähtee saatana
smile_org.gif

Niin,en ole törmännyt pölläyttelijöihin vielä,mutta kaikki muut konstit vittuilla rekan hytistä olen nähnyt.
smile_org.gif

Itse aikoinani rekkaa ajaneena sanon että se on nimenomaan sen takia että rekkakuskit tietävät kuinka paljon tuovat mukanaan ilmamassaa ja yrittävät siis tehdä palveluksen ajamalla tiensivuun. Varsinkin esim. tukkirekan epätasainen pinta pyörittää ilmaa niin paljon että läheltä ajaessa se saattaa vetäistä pyörän kumoon.

Joko siis pölyjen pyyhkiminen tai ittensä keräily tienvarresta. Itse valitsen pölyjen pyyhkimisen...

Back