• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TOSI paskasen pyörän putsaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petebandit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No ni tuli ostettua tommonen enska talveksi ja ei sitä ole hirveesti putsailtu. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa, kun vehkeet tarttis olla aika siistissä kunnossa ja nyt tarttis löytää jotain myrkkyä, jolla sais monen vuoden pinttyneet paskat liuotettua pois.
Milläs siis pitäis lähteä kokeilemaan ?

Vanhoi rättei kastelet kunnolla ja niillä peität pinttyneet kohdat. Ja seuraavana päivänä peset. Ja jos ei riitä, niin pistä rätit uudestaan, ja seuraavana päivänä...
Vesi on yllättävän tehokas liuotin kaikelle pinttyneelle lialle, jos vaan vaikutusaika on tarpeeksi pitkä.
Ja vesi on siit hyvä että ei tarvi juurikaan välittää mille pinnalle sitä pistää.

Pinelinen tehopesu?

Tuolla on omat lelut pesty.

Niihinhän on aina välillä päässyt lika hieman pinttymään
lookaround_orig.gif

Joskus on pahimpia pinttymiä avustettu crc:n kaasari/jarru sprayllä...

Moottoripesu -spraytä itse olen käyttänyt. Yhtäkään maalipintaa en ole sillä saanut rikottua. Hetken kun antaa vaikuttaa niin lähtee paska nätisti.

Moottorin osat puolestaan polttoöljyyn lillumaan ja puhdasta tulee.

Endurossa (en tarkoita mitään africa twiniä) voi napata koneen irti, laittaa kunnon myrkyt runkoon ja painepesurilla loput. Tosin nyt on vähän kehnot kelit sille hommalle.

Liotin pesuaine irrottaa tehokkaasti likaa, annat vaikuttaa hetken ennen kuin peset.

Tuolla videolla on myös tehokas pyörän pesutapa:
http://www.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA

Itse pesen pyöräni auton vahashampoolla(tällä hetkellä bilteman vahashampoo, mutta siirryn seuraavaksi turtlewaxiin). Työvälineinä ämpäri, harja ja puutarhaletku jossa säädettävä ruiskusuutin.

CRC:n Quick Clean toimii.
En ole saanut tuolla pilattua maali- tai muovipintojakaan (purkissa suositellaan testaamaan ensin varovasti ko. pinnoille). Hyvin lähtee kaikki piki, rasva yms.
Ainakin Würth:lta löytyy myös vastaava aine.

Jarrupuhdistusaineet toimii myös (CRC, Würth...). Niitä en ole kyllä käyttänyt kuin metalli pinnoille...Voi tosin olla että kyseessä on sama aine, eri etiketeillä varusteltuna...(?).

CRC tai WD-40 ja pystyy putsaamaan myös muovi osia.

Ruiskuta ja anna vaikuttaa hetken ja sitten letkulle tai painepesurilla vettä perään.

Minä toivoin ja sain joulupukilta höyrypesurin, semmosen pienen jossa letku... Luulempa että semmosella saan ensikesänä hankalatkin raot puhtaaksi.
cool.gif

Sitähän voipi tehostaa pikku liotuksella mut kyl pelkkis höyrykin on aika tehokasta.

Painepesuria, tehopesu-ainetta (esim korrek) reilusti, painepesuria ja sitten harjapesu. Kyllä lähtee...

Apteekista sitruunahappoa ja siitä sekoittelet vesiämpäriin. Romut uimaan ja paskat lähtee. Huolellisella huuhtelulla vaan lopuksi pysäytät prosessin. Koko pyörän pesuun tarvii sitten jo varmaan jokusen kilon happoa ja uima-altaan. :-)

ite olen ruiskutellut pesun yhteydessä turtle waxin liuotinpesuainetta ja puhtaaksi on lähtenyt.sit vanteisiin missä on ketjurasvaa ni bräkleeniä kylä lähtee!.

Liotin pesuaine irrottaa tehokkaasti likaa, annat vaikuttaa hetken ennen kuin peset.

Tuolla videolla on myös tehokas pyörän pesutapa:
http://www.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA

Itse pesen pyöräni auton vahashampoolla(tällä hetkellä bilteman vahashampoo, mutta siirryn seuraavaksi turtlewaxiin). Työvälineinä ämpäri, harja ja puutarhaletku jossa säädettävä ruiskusuutin.
Kunnon aineet. jarruspräy wyrth ollut tähän saakka paras, wd40 kevyempään paskaan.

Mutta kyllä se varsinaisen pesukonsti on ajan kanssa rapsuttelu ja puunaaminen. Niin kuin tossa videossa oli hyvin esitetty. sitä harrastustoimintaa..

Back