Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Katopa tätäOlen ensimmäistä kertaa laittamassa skootteriani talvisäilöön ja useissa ohjeissa on mainittu "bensiinin lisäaine", mutta mistään en löydä tarkkaa tietoa mitä tämä on??
Talvisäilytys paikkani isäntä myös tästä mainitsi, mutta ei sen enempää ja ajattelin selvittää tämän omatoimisesti.
Eli olisin tuhannesti kiitollinen jos joku voisi minulle muutamaa tuotemerkkiä vinkata ja saako näitä tavalliselta huoltikselta![]()
Paljonko sitä lorotetaan bensan joukkoon?
Ei taida löytyä nykyisin miltään huoltamoketjulta. Moottoripyöräliikkeet myyvät, mutta selvästi halvemmalla sitä saa pienkonekorjaamosta, jos sellainen paikkakunnaltasi löytyy. Samaa ainettä katsos käytetään esim. ruohonleikkureissa. Myös Rautia-ketju näkyy kaupaavan isoa bensakanisteria, johon stabilointiaine on sekoitettu valmiiksi.Olen ensimmäistä kertaa laittamassa skootteriani talvisäilöön ja useissa ohjeissa on mainittu "bensiinin lisäaine", mutta mistään en löydä tarkkaa tietoa mitä tämä on??
Talvisäilytys paikkani isäntä myös tästä mainitsi, mutta ei sen enempää ja ajattelin selvittää tämän omatoimisesti.
Eli olisin tuhannesti kiitollinen jos joku voisi minulle muutamaa tuotemerkkiä vinkata ja saako näitä tavalliselta huoltikselta![]()
Paljonko sitä lorotetaan bensan joukkoon?
Kyllä sitä saa ihan samasta paikasta kuin nykyisin lähes kaikkea, eli tavarataloista. Sieltä itsekin ostin, maksoi muuten 11,60 € / 250 ml eli litrahinnaksi tulee 46,40 €! Tosin riittää 200 litraan bensiiniä eli aika moneksi vuodeksi moottoripyörään ja ruohonleikkureihin. Merkki Liqui Moly. Samasta hyllystä olisi löytynyt mm. saman valmistajan kausisäilytysainetta, mutta siihen käytän itse ihan WD-40:stä kun kuulemma käy yhtä hyvin.Sellainen pieni pullo stabilointiainetta ei maksa kuin jotain 3-5€ ja
Ehkä sitten ei kannata ostaa tavaratalosta. Omasta samankokoisesta pullosta maksoin pienkonekorjaamossa muistaakseni 3,50€. Ja mp-liikkeissä olen nähnyt niissä jopa 17€:n hintalappuja.maksoi muuten 11,60 € / 250 ml eli litrahinnaksi tulee 46,40 €!