• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Terveiset poliisilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyörässä ei ole edessä rekisterikilpeä. Pystyykö tolppa valvomaan moottoripyöräilijöiden nopeuksia?

- Kiinteissä pisteissä tunnistettavaa yksityiskohtaa ei ole saatavilla, kun kamera kuvaa aina edestä.

- Poliisilla on myös siirrettäviä yksiköitä eli automaattovalvonta-autoja, joista voidaan kuvata ajoneuvoja myös takaa. Valvontakamerat ovat kuvanneet vähän ylinopeutta ajavia moottoripyöriä. Moottoripyörien vauhdit eivät ole mikään ongelma.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/153558.shtml

Noi kaks viimistä lausetta pitäs nyt saada isompiin otsikoihin.

Riepoo kyllä noi otsikot "motoristi sitä, motoristi tätä"

Jos esim on jokin juttu ylinopeudesta, niin otsikointi menee usein näin:

MP-kuski
"Motoristi ajoi törkeää ylinopeutta"

Autoilija
"Mies ajoi ylinopeutta"

Miksi molemmissa ei voi olla jälkimmäinen otsikko?

Ei oo kameroista tullut ikinä jälkiseuraamuksia mopolla ajaessa
lookaround_orig.gif
.

Olinkin jo pistämässä ketjua uutisesta pystyyn.

Hienoa, että virkavallan edustosta löytyy henkilöitä jotka pystyvät näkemään asiat kokonaisuutena.

Mielestäni..moottoripyörien nopeudet eivät  todella ole mikään ongelma.
Vaikka yksittäistapauksista olla yritetty luoda massahysteriaa niin median kuin valitettavasti poliisinkin toimesta.

Iso hanska ja rispektit, komisario Erkki Alanen  
bowdown.gif
buttrock.gif

Haha! Kerrankin joku virkavallan edustajista sanoo asian kuten se on. Olen itse tien päällä liikkuessani todennut tuon saman - kyllä motoristit ovat se pienempi joukko liikenteessä jotka ajavat reikäpäänä, vaikka ylinopeuksien ajajat suhteutettaisiin ajoneuvomääriinkin. Kesäloman aikana ajetulla pidemmällä reissulla en nähnyt kuin yhden mp:n joka ajoi selvästi rajoituksen yli. Autoja sen sijaan meni ohi koko ajan.
Valitettavasti Aamulehden, Hesarin, Iltiksen tmv. lehden keskusteluissa ei ole mahdollista keskustella järkevästi ja ilman hullua hurmoshenkeä moottoripyöristä ja siitä faktasta että niillä nyt ei oikeasti kaahata niin paljon kuin yleisesti luullaan.

Poliisille pointsit kotiin että uskalsi sanoa totuuden, kuten myös Aamulehdelle joka uskalsi painaa totuuden lehteen. Kommenteista on jo nyt luettavissa että poliisin väittämään ei uskota, selityksenä jopa se että kamera ei ota kuvaa ylinopeutta ajavasta pyörästä. Kyllä ottaa, itse kaahasin Hangontiellä ainakin 84 km/h 80 alueella ja hyvin räpsähti.

Luin äsken Aamulehden paperiversion läpi ja pisti silmään juuri tämä kohta sivun alakulmasta. Kerrankin joku jolla on uskallusta sanoa totuus ja perspektiiviä asioihin; tässä maassa on pahempiakin ongelmia kuin ajoneuvojen ylinopeudet.

Oottakaas.. hetkonen, mä kaivan pilkun tuohon hollille.
wink.gif

Siis, "Valvontakamerat ovat kuvanneet vähän ylinopeutta ajavia moottoripyöriä. Moottoripyörien vauhdit eivät ole mikään ongelma."

Eli, ovat kuvanneet mopoja, jotka ovat ajaneet vain vähän ylinopeutta..

Ja mopojen vauhdit ei ole ongelma kameroille, aina tarvittaessa räpsähtää..

Hmm..

tounge.gif

062802moto_prv.gif

Tainnut jäädä poliisisedältä huomaamatta, että kamerat eivät reagoi kovaan yksinajoon suunniteltuihin ns kyykkymallisiin kilpa-ajomoottoripyöriin. Hyvä niin.

Kyllä se valotolppa on mun muoviluodille räpsähtänyt muutaman kerran, vaikkakin mopossa on enemmän muovia ja kumia kuin Etolassa konsanaan.

Aamulehden keskustelupalstalla kyllä teilataan motoristit, reipas vittuilu päällä.
Kuulin tässä taannoin radiosta kun rouvashenkilö vaati poliisia apuun kun moottoripyörällä ajavia on niin vaikea ohittaa, koskaan ei olla tyytyväisiä  
tounge.gif

On mulle kerran räpsähtänyt, mutta vain kerran.

Back