• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen liikenteessä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalluniemi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdin kaikkia tuttuja, olivatpa he liikkeellä. jalan, polkupyörällä, mp:llä tai autolla. Miksi pitäisi tervehtiä kaikkia tuntemattomia ihmisiä jotka ajavat moottoripyörällä. Tästä aiheesta löytyy vähintään yhtä paljon keskustelua kuin Delvacista.

Viimeksi muokattu:
yöLiitäjä sanoi:
Taannoin olin pieniä teitä pitkin Porvoota lähestymässä, kun peltojen keskellä olevan kylän mutkassa vanhempi herra nosti käden tervehdykseen. Tietysti tervehdin häntä. Sitten, kun ja jos, joskus vaihdan ajopelin rollaattoriin olosuhteiden pakosta, niin toivottavasti siinä on sähkömoottori, niin ylämäetkin tuntuisivat tasamaalta ellei peräti alamäeltä.

Eilen kotilolla ajellessani eräs vanhempi rollaattorikuski moikkasi pyörätieltä käsin kaikkia autoilijoita.Toki moikkasin takaisin.

yöLiitäjä sanoi:
Taannoin olin pieniä teitä pitkin Porvoota lähestymässä, kun peltojen keskellä olevan kylän mutkassa vanhempi herra nosti käden tervehdykseen. Tietysti tervehdin häntä. Sitten, kun ja jos, joskus vaihdan ajopelin rollaattoriin olosuhteiden pakosta, niin toivottavasti siinä on sähkömoottori, niin ylämäetkin tuntuisivat tasamaalta ellei peräti alamäeltä.

Tuossa meiltä ihmisten ilmoille päin on palvelukoti ja senioriasuntoja. Siellä oli vanha pappa, joka suu virneessä aina moikkasi ja jäi katsomaan perään kun ajoin Bobberilla ohi. Toki moikkasin takaisin. Liekö ollut vanhoja pärrämiehiä.

Aloittajan ongelmaan, josko muutama sekunti aikaisemmin alkaisi kättä viuhtomaan niin vastausprosentti varmaan paranisi kummasti, en varmaan itse ainoa joka takaisin moikkaa kaikki vauvasta vaariin mutta mopon oloisille ei lähtökohtaisesti käsi ensin nouse.

Harrikkakuskeista huomannut saman, Monkeylla ajaessa kädet nousee paljon aktiivisemmin kuin isolla pyörällä, jännä juttu. Eihän ne karhutkaan tietty puhu ennen ku on pakko.

Ne HD-letkat taisivat olla satamasta tulossa, eli olivat ulkomaan eläviä. Lieneekö Keski-Euroopassa jyrkempi kahtiajako HD vs. muut ?

DOHC sanoi:
Ne HD-letkat taisivat olla satamasta tulossa, eli olivat ulkomaan eläviä. Lieneekö Keski-Euroopassa jyrkempi kahtiajako HD vs. muut ?

Kerran sattui hassu sattuma, kun liittymästä nousi letka Harlikoita ja minä satuin jäämään muovimopollani keulille ja ikään kuin johdin koko laumaa. Pikku hiljaa ne lipui ohi, eikä kukaan näyttänyt edes keskaria 😁

Hauskutta lisäsi, että olin tulossa ampumaradalta ja ainakin minulla oli "mutkia matkassa"😁

Mitenkäs jengi reagoi kun nassikat heiluttelee kättä siihen malliin että haluavat kaasutuksia? Yleensä jos olen sopivan hitaassa vauhdissa ollut niin olen parit kaasut antanut, vaikka muuten en kyllä kaasuttele. Kaupungin keskustoissa en kyllä kaasuttele, mutta en siellä oikein koskaan ajelekaan.

moso sanoi:
Mitenkäs jengi reagoi kun nassikat heiluttelee kättä siihen malliin että haluavat kaasutuksia? Yleensä jos olen sopivan hitaassa vauhdissa ollut niin olen parit kaasut antanut, vaikka muuten en kyllä kaasuttele. Kaupungin keskustoissa en kyllä kaasuttele, mutta en siellä oikein koskaan ajelekaan.

Kytkin pohjaan ja kaasu täysille. Nassikat on mielissään.

moso sanoi:

Pan-Europeanilla kun penskoille kaasutteli, ne sai ainakin nauramaan :) Gessulla efekti on sama, mutta eipä kumpaakaan pyörää erityisesti juuri äänimaisemistaan tunnetakaan. Kyllä jossain maakunnan bussipysäkillä voi vähän röhäyttää, ei kylän keskellä.

Kone aina rajoittimelle kun joku sitä haluaa, hivelee kuljettajan egoa kun saa huomiota muilta. Samoilla tyypeillä yleensä on pakoputkiviritykset mopoissaan että pärisee mahdollisimman paljon.

Onneksi kohta kausi on ohi ja se vitunmoinen rajoitinralli ja luukuttaminen loppuu.

moso sanoi:
Mitenkäs jengi reagoi kun nassikat heiluttelee kättä siihen malliin että haluavat kaasutuksia?

Muutaman kerran olen ääninäytteen antanut etenkin Tellulla kun tykkäsin itsekin kuunnella veekakkosta. Paras oli varmaan kerran kun olin etenemässä rivakasti Espoossa Tellulla ja otin hyvän kiihdytyksen liikenneympyrästä, paukutti kivasti jonka jälkeen S mutka. Vastaan tuli pari poikaa kävelemässä tien sivussa ja nostivat peukut korkeelle.

Back