Itselle laitoin öhlinssin taakse ja ero on järkyttävä parannus. Pyörä paranee 100%. öhlissillä pyörässä tuntuu olevan takajousitus, kun vakiolla on melkein jäykkäperäinen. Ja se vakion jäykkyys katoaa radalla kun vakioiskari kuumenee liikaa. edessä ei mulla ollut mitään, mutta siellä on .75 jouset, jotka on aivan liian löysät. vaikka ajaessa keula tuntuu jäykältä, niin se johtuu siitä, että keula painuu liikaa jo perusajossa, ja kun osut töyssyyn, niin jousitusmatkaa ei ole jäljellä ja törmäät hydrauliseen bump stoppiin. vaihtamalla jäykemmät etujouset, keula nousee ylemmäs ja joustomatkaa riittää paremmin ennen bump stoppeja ja keula itse asiassa tuntuu pehmeämmältä ja paremmalta.
Keulaputkia kannattaa sitten pudottaa läpi kolmiopaloista vähän ~ 4-6mm. Parantaa pyörän takapainoisuutta.
TLS:ssä on tosi huonot jarrut vakiona, vakiopalat on kovat ja nelimäntäiset jarrut ei pidä. TLR mallin 6 mäntäiset jarrut ja kahva parantaa jarruja huomattavasti. samoja jarruja on zx-12R kawassa ja busassa. Jostain ebay:stä niitä voisi löytyä.
Ilmaboxin avarrus on helppo. boxi käteen ja TLplanetilta ohjeita.
Omasta mielestä nokkiin ei kannata sijoittaa. ei edes niihin TLR:n. vasta aivan kisakoneissa niihin on puututtu.
kytkis
tuossa kytkentäkaavio relemodiin. Moni luulee, että rele napsuu sytkän tahdissa, mutta ei se niin mene. Puolien plus jännite tulee virtalukon, tappokytkimen, pääsulakkeen, pienemmän sulakkeen, sivujalan releen, parin liitäntäkamman ja parin johtometrin kautta ja samaa linjaa kuormittaa mm bensapumppu. Johdon väri on muistaakseni oranssi/valkoinen kummallakin puolalla(johto on sama, liittyy johdotuksen sisällä). eli tätä vanhaa puolan oranssi valkoista käytetään ohjaamaan relettä vetämään, jolloin kaikki suojametodit kuten sivujalka, tappokytkin ja virtalukko toimii. Mutta kun rele vetää, niin akulta tulee suora johto yhden 15A sulakkeen kautta.ero on tuo 10.5volttia vs 12-13 volttia. joku auton valorele on sopiva.
Itse kokeilin sitä TRE modia itsetehdyllä versiolla, mutta hyötyä ei löytynyt. Nähdäkseni ensimmäisisissä 97 malleissa se ei auta. suzuki lisäsi sen kun huomasi, että 97 TLS:stä tuli liian hätäinen. Itse en sitä ostaisi, koska se on vain 15kilo ohmin vastus. siitä on olemassa niitä älykkäämpiä versioita, jotka pystyy huomaamaan vapaavaihteen ja poistaa sen 15kohmisen silloin. se auttaa sen, että kytkimen veto ei muuta kierroksia vapaalla. senkin kyllä voi tehdä itse. ohjeita löytyy planetilta.
JT