• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Teetkö itse perushuollon pyörääsi,vai teetätkö sen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Teetkö itse perushuollon pyörääsi,vai teetätkö sen -

• 1 kyllä

Ääniä: 6 85,7%
  • 2 en

Ääniä: 1 14,3%

• Ääniä yhteensä
    7
Kovasti ainakin yritetty ja hyvin onnistuttu
smile_org.gif

Ex-työnantajan filosofiaa noudattaen: Minkä huollamme, sen myös korjaamme...eli kaikki (ainakin yritetään ) tehdään mikä on mahdollista
thumbs-up.gif

Takuupeliä on pakko huollattaa liikkeessä... Toisaalta harrastuksen kannalta pikku fiksailuja on kiva tehdä itse, kuten kahvan/ renkaiden vaihto, mutten ala katteita purkamaan.

Nyt katteiden korjaus (väljät eivätkä pysy kiinni radalla) meneekin takuuseen kun en ole itse niiden kanssa leikkinyt. Jos huoltoja olisi tehty itse, niin olisin huomattavasti heikommillla.

Koneremontista alkaen kaikki itse. Paitsi sylinterin poraukset. Korjauttaminen jossain liikkeessä tulis maksamaan enemmän kun pyörän arvo on niin ei edes jaksa miettiä sitä vaihtoehtoa...
Nytkin koneen koko laakerointi, uus kampura, mäntä, sylinteri, kansi, vaihteiston osia ym pientä kivaa maksoi osina vajaat 500.

"Teetkö itse perushuollon pyörääsi,vai teetätkö sen "
Jos tähän vastaa vaikka kyllä, niin kumpaan kysymykseen silloin tuli vastattua? Tulokset taitaa olla mitä sattuu.

Moottoriosien koneistuksia ja takaiskarin huolto/keulan simmityksiä lukuunottamatta on kaikki tehty itse....

kuuluu lajiin joten kyllä, huollan itse. isommat moottorin koneistukset teetän sillä jolla on laitteet ja asiantuntemus tietynmerkkisen laitteen sielunelämän pimeimpiin oikkuihin. muita osia koneistelen tarpeen mukaan itse..

Vähän vaihtelee. Välillä ajattelee niin, että teen kaiken itse, ei viitsi muille maksaa työstä.
Kuitenkin viimeks tuli käytettyä korjaamon palveluita kun ottivat Öhlinsin etuputkien huollosta (stefojen ja öljyjen vaihto) varsin kohtuulliset 65,- työstä. Itse olis pitänyt vielä tehdä ensin sopivat työkalutkin ko. hommaan, joten kireessä helpompaa oli heittää irtoputket pajalle ja hakea myöhemmin pois.

Osittain rahapulan takia joutuu itse tekemään, mutta mieluummin huollan itse vaikka sitä rahaa olisikin. Tietty samalla tutustuu pyörän tekniikkaan, ja onhan se pyörän räpläily ihan kivaakin välillä
smile_org.gif

Back