• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TDM:ään uutta akkua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hp10a10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TDM:ään uutta akkua

TDM:n akku oli päättänyt luovuttaa elämänsä talven aikana.

Pyörän akku on tyyppiä YT12B-BS. Tuossa keksinnössähän tuo akku tulee kyljelleen. Mistäs noista akuista tietää että millaisen voi asentaa kyljelleen? Ja oliskos vinkkiä mistä sellaisen pk-seudulla saisi järkevään hintaan.

Eiköhän toi taida olla geeliakku. Järkevään hintaan niitä en ole löytänyt oikein mistään. Kuis vanha toi sun akkus oli? Mulla nyt kuudes kausi menossa samalla.

Esim,Google; YT12B-BS antoi Motonet n,55,00€,varmaan muualtakin löytyy

Viimeksi muokattu:
hp10a10 sanoi:
Tuo motonetin akku on minun mielestäni juuri sellainen mitä ei voi asentaa kyljelleen, olenkohan oikeassa?

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/900033/0

Ostin tuollaisen viime kesänä reissussa, eikä ongelmia ole ollut. Motonet kyllä taitaa tosiaan sanoa jotain siihen suuntaan ettei saa pistää kyljittäin, mutta myyjä sen möi ja lupasi vielä että Motonet hoitaa jos tulee ongelmia. Ei ole tullut.

Hölmöä minusta tuo ettei osata omasta tavarasta kertoa...

-r

itse en laittaisi kyljelleen muuta kuin kunnolla suljetun agm tai geeliakun. Viime keväänä käytin kerran tuollaisen mnetin akun kotona asti, vaan palautin sen takaisin. Epäilytti miten hyvin neste pysyy sisällä ja koska ulkomitat oli aika suuripiirteisiä, 5mm isompi toiseen suuntaan kuin soveliasta ko. tyypille. Mnetin akkujen tyypitykset oli sekavia ja osin jopa virheellisiä sen osalta mihin vehkeeseen sopivat. Voihan tietysti olla että tänä keväänä valikoima ja laatu on parempi. Pienellä kaivelulla löysin silloin Heaviside Oy:n Keravalta, www.heaviside.fi josta löytyi sopiva versio. Maksoi jonkin kolikon verran enemmän kuin mnetin muka sopii versio, ei kuitenkaan satasia kuten brändätyt vaihtoehdot. Ulkomitatkin oli oikein, akku on helpompi poistaa joskus jos se ei istu liian tiiviisti kolossaan.

Back