• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarviiko mopo herätyksiä talviunilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun ei oo tietoo.....

Mulla on mopo lämpöisessä tallissa, täydessä iskussa, akku paikoillaan ja polttoaineessa lisälitkut.
Pitääkö- ja jos niin kuinka usein konetta käynnistää ja käyttää?
Mitä hyötyä tai haittaa on käynnistyksestä tai käyttämättömyydestä?

No tästäkin aiheesta on varmasti jokainen omaa mieltään.
Jotkut käynnistelee muutaman kerran talvessa, vissiin ton akun latautumisen takia. (ja fiilistelyn..)
Ite en oo muuta tehny, ku syksyllä pyörä puhtaaks, öljyjen ja muitten systeemien vaihto uusiin, tankki täyteen, akku irti ja pyörä keskiständille, kevättä ootteleen.
Jos et meinaa omaas käynnistellä, nii ota ny ainaki se akku irti, muuten se on varmasti tyhjä keväällä.
Omaa akkua tulee ladattua laturilla, pari kertaa talven aikana.

Jos sul kerran on lämmin talli, ni tuskin on mitään haittaa kummastakaan vaihtoehdosta, käynnistele, jos silt tuntuu. Mut muista tuulettaa pakokaasut ulos, häkä kun ei haise eikä maistu ja sen yliannostus on aika vittumainen asia.

en minä ainakaan ole omaani talvi aikaan käynnistelly.akkukin on ollu aina kiinni ja keväällä eka startilla käyntiin.en sitten tiedä onko nää nykypäivän mopot jotenkin herkempiä, että niitä pitäis talvella käynnistellä  
biggrin.gif

Tottakai sitä pitää pari kertaa talvessa antaa sille leipää, vähän helliä, tarjota sille parhaat einekset ja pestä,vahata,puunata,hiplata,jutella sille, nukkua yö tai parikin sen kanssa, silittää, halata ja arvostaa jotta sen on hyvä olla ja se osaa sitten keväällä arvostaa huolenpitoasi...
tounge.gif

Koht on muuten jo kevät...YIPPEE

Mopo ei tarvii herättelyä talvella, mutta joidenkin kuskit tarvitsevat ja herättelevät omia fiiliksiään....

Tottakai sitä pitää pari kertaa talvessa antaa sille leipää, vähän helliä, tarjota sille parhaat einekset ja pestä,vahata,puunata,hiplata,jutella sille, nukkua yö tai parikin sen kanssa, silittää, halata ja arvostaa jotta sen on hyvä olla ja se osaa sitten keväällä arvostaa huolenpitoasi...
tounge.gif

Koht on muuten jo kevät...YIPPEE
Kyllähän minä noi tietenkin sille teen, mut pahastuuko Hän jos käyntiin potkaisee?
tounge.gif

Taitaa se pääosin olla Hänelle aika sama, että käytteleekö sitä. Jotkut selittävät jostain tiivisteiden kuivumisista ym, kun ei käytä, mutta eiköhän noihin muutkin asiat sitten vaikuta.
Mutta onhan se hyvä, kun kaasarissa vaihtuu bensat ja öljyt pääsee hieromaan tuttavuutta koneen osien kanssa. Mulla on tapana pistää Hänet käyntiin noin kuukauden välein, tuleehan siinä itselläkin samalla hyvä fiilis
wink.gif
062802jumpie_prv.gif

Mopo ei tarvii herättelyä talvella, mutta joidenkin kuskit tarvitsevat ja herättelevät omia fiiliksiään....
Näinhän se taitaa olla, mutta eihän kerrota tätä mun emännälle.
Siinä voi tallissa samalla ottaa
033102beer_1_prv.gif
kun mopoa starttailee....  
wink.gif
Joo, aivan. Näin. Sitähän se vaimokulta ihmettelee, kun aika niin siivillä siellä taillssa menee. Voi hoivata helmeä ja ottaa pari
033102beer_1_prv.gif

Back