• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarkistukset talven jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marshal
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moikka!

Nyt vois olla hyvä aika kokeneiden antaa vinkkejä ensikertaa talviteloilta pyöriään ottaville kuskeille. Mitä kaikkea täytyy/kannattaa tarkistaa ennen ajoonlähtöä, jotta kaikki sujuu turvallisesti.

Varmasti asioita on miljoona ja jokainen taplaa tyylillään, mutta ihan semmosia perusjuttuja.

Kohta se alkaa
062802jumpie_prv.gif

JOVAIN ON...!
sport05.gif

..kahtottava sinne peiliin että "ASENNE" on oikia...ennen kun ees koskee siihen mutterpyörään
sport05.gif

Omalla kohdalla ei mitään erityistä ainakaan.
*Jousituksen asetukset tehdasasetuksille(ruuvattu löysäksi talven ajaksi).
*Tarkistaa vaikka lähimmällä huoltsikalla paineet renkaista
*Päästä kannattaa kyllä kytkeä se "extra-varovaisuus-asenne" päälle kun lähtee väistelemään irtohiekkaa ja a*toilijoita...
wink.gif

Kokeilet että neste kiertää syylärissä? Siis miten se "kokeillaan", sormellako?
withstupid.gif

Mitäs sitä nyt enää tässä vaiheessa muuta, kuin ajelee huoltsikalle tankkaamaan ja tsekkaa rengaspaineet.
Öljyt ja putsarit on vaihdettu tietysti syksyllä ajokauden päätteeksi, muu huolto ja pikku rakentelut on tehty tässä talven mittaan.

No jaa.. Se oma asenne täytyy kyllä taas tarkistaa ja poistella talven mittaan kertynyttä ruostetta - siis kuskista.

Kandee pumpata renkaat täyteen. Valojen polttimien kunto.
Varmistaa peilit ja jarrut.
Onkos siellä tankissa pentsiiniä?

On teillä murheet.
baaa.gif

Jos olet räpeltänyt talvella, kannattaa tarkastaa vielä kerran pulttien, mutterien ja ruuvien kireys, jotta ei tartte hirveästi keräillä tien poskesta... Itse huomasin, jotta parit katteen ruuvit olivatten jääneet kovin löysälle fillarin katteita kasatessani.

Samanlaisia tarkistuksia tulee tehtyä kuin edellisetkin.Itse katson lisäksi,että paikkausvaahtopullo on taatusti mukana,sitä saattaa tarvita joku muukin kuin itse.

Back