• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkilaukku ratkaisu Cbr1000RRään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja InFlames
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vm. -07ssä kun on toi muovinen kuori varsinaisen tankin päällä, niin miten olette ratkaisseet kuormaus ongelman? Tankin alitse ei saa kohtuullisella vaivalla hihnojakaan menemään. Sivulaukkuja ei kehtais tällaiseen pyörään laittaa. Meneekö se sit tavaraverkko tai reppu hommiksi? Kertokaas kokemuksia ja omia ratkaisuja! Pyörän vaihto EI tule kysymykseen!

Ostin RRään Givin tankkilaukun, jossa pohjalevy tulee isoilla imukupeilla kiinni. Ja takasatulan päälle laitettavan givin laukun myös. Kyselin aikoinaan asiasta TÄÄLLÄ.

Olen katsellut Bags-Connectionin tankkilaukkuja RM Heinolla. En ole vielä saanut aikaiseksi hankintaa. No kuitenkin, noissa on tankinkorkin kaulukseen tuleva alumiinihela. Laukussa on vastakappale. Tankin ja laukun väliin ja pieni rako eli ei pitäisi raapia tankkia piloille.

sanoi:
noissa on tankinkorkin kaulukseen tuleva alumiinihela

Hieman menee ehkä välimerkin viilailuksi, mutta kyseisen tuotteen omistajana voin mainita ettei hela todellakaan ole alumiinia vaan ruiskuvalettua muovia. Tämä yllätti itsenikin kun pakettia ensi kerran availin.

Vaan eipähän tuo valmistajan materiaalivalinta ole ainakaan vielä tuntunut laukun tukevuuteen vaikuttavan. Muutenkin olen koko pikalukitusjärjestelmään ja tankin täydelliseen naarmuttamattomuuteen kovin tyytyväinen.

Jay

Olen katsellut Bags-Connectionin tankkilaukkuja RM Heinolla. En ole vielä saanut aikaiseksi hankintaa. No kuitenkin, noissa on tankinkorkin kaulukseen tuleva alumiinihela. Laukussa on vastakappale. Tankin ja laukun väliin ja pieni rako eli ei pitäisi raapia tankkia piloille.
Se hela on kyllä muovia, mutta kestävä se silti on.
Mulla ollut viimekesän käytössä just tollanen tankkilaukku systeemi.
todella hyvä hankinta!

Vaan eipähän tuo valmistajan materiaalivalinta ole ainakaan vielä tuntunut laukun tukevuuteen vaikuttavan. Muutenkin olen koko pikalukitusjärjestelmään ja tankin täydelliseen naarmuttamattomuuteen kovin tyytyväinen.
eek.gif
Huh. Hyvin ovat onnistuneet simuloimaan alumiinin ulkonäköä. Kädessä en ole pitänyt, katsellut vain asennettua palikkaa, sovitellut siihen muutamaa laukkua ja ihastellut metallityöstön tarkkutta.
biggrin.gif

Espoon myymälässä on kivasti demot esillä.

Onko tuo laukku pysynyt muodossaan, ei ole alkanut kiinnike "uppoamaan" kuormattuun laukkuun, jolloin laukku alkaisi lähentyä tankin kallisarvoista maalipintaa?

eek.gif
Huh. Hyvin ovat onnistuneet simuloimaan alumiinin ulkonäköä. Kädessä en ole pitänyt, katsellut vain asennettua palikkaa, sovitellut siihen muutamaa laukkua ja ihastellut metallityöstön tarkkutta.
biggrin.gif

Espoon myymälässä on kivasti demot esillä.

Onko tuo laukku pysynyt muodossaan, ei ole alkanut kiinnike "uppoamaan" kuormattuun laukkuun, jolloin laukku alkaisi lähentyä tankin kallisarvoista maalipintaa?
Tämän sivun mukaan näyttäisi nuo lukitusrenkaat edelleen olevan muovia. Onhan tietysti voinut tapahtua tuotekehitystä ja/tai materiaalinvaihdoksi. Ainut mihin tuo renkaan muovisuus varsinaisesti vaikuttaa on se, ettei renkaaseen voi (tai siis ainakaan kannata) itse porata reikiä kiinnitystä varten, vaan on ostettava valmiiksi passeli rengas.

Itselläni on ollut käytössä tämä tankkilaukkumalli, tosin SW-Motechin ajalta (ainut ero lienee nuo kyljessä olevat logot.) Tuo laukku on kauttaaltaan jäykähkö rakenteeltaan, eikä kiinnitysrengasta ole upotettu laukun pohjaan niinkuin joissain muissa malleissa. Täten laukun tukevuus on säilynyt hyvänä. Toisaalta kuljetuskapasiteetti tässä laukkumallissa on pieni. Parhaiten muiden laukkumallien aiheuttamaa notkumista kuorman alla (=naarmuttamista) voi tietysti arvioida vain sovittamalla kyseistä laukkumallia oman tankin päälle.

Jay

Täten laukun tukevuus on säilynyt hyvänä. Toisaalta kuljetuskapasiteetti tässä laukkumallissa on pieni. Parhaiten muiden laukkumallien aiheuttamaa notkumista kuorman alla (=naarmuttamista) voi tietysti arvioida vain sovittamalla kyseistä laukkumallia oman tankin päälle.
Juu, uskon kyllä, että on muovia. Naurattaa vaan etten todellakaan huomannut lähietäisyydeltä ettei olekaan alumiinia.

Hyvä tietää, että on pysynyt kuosissaan. Mitään isompaa ei ole tarkoituskaan kuskata. Digikamera, kevyt sadeasu tai jotain pientarviketta lähinnä tulevat mieleen. Noitakaan ei välttämättä kaikkia samaan aikaan. Max 2 kg. Toistaiseksi täytyy vielä kuskata reppua, ei riitä enää tämän vuoden määrärahat.
wink.gif

Bags-Connectionilla hyvä valikoima tekstiilikasseja myös takasatulan päälle. Osa jopa ihan asiallisen näköisiäkin ratkaisuja.
smile_org.gif

Olen haaveillut 1000rr:stä mut tämäkin vielä että tankkilaukun kiinnitys tuottaa ongelmia =<
Olen nykyisessä mopossa pitänyt takapenkillä tavarasäkkiä jonka olen kiinnittänyt tavaraverkolla, mitenköhän tämä onnistuu tuossa firebladessa kun putki menee penkin alla, löytyykö sieltä kiinnikekohtia koukuille?

Pahoittelen nostoa mutta on ollut mielessä aiheeseen liittyvä modifikaatio. Tonnibladessa kun tosiaan on varsinaisen tankin ympärillä joka tuo muovikuori joka ehkäisee tehokkaasti magneettilaukun käytön. Mitä jos sinne muovikuoren sisäpintaan liimaisi pellinpalat sopiviin kohtiin? Siellä kuoren allahan on väkisinkin muutama milli tilaa, jos ei ihan koko matkalta niin ainakin jossain. Vai onko se muovi niin paksu ettei keskivertolaukun magneetti ottaisi enää kiinni? Kokemuksia? Bagsterin ulkonäkö ei oikein miellytä ja remmivirityksille ei tosiaan ole oikein tilaa.

Tein pienen empiirisen testin ja totesin että ainakin oman laukun magneetti tarttui peltiin jonkun random muovipalan läpi, ei tiukasti mutta riittävästi. Pitää kyllä vielä irrottaa pyörästä se muovikuori ja kokeilla jos joku muu ei ole sitä jo tehnyt. Ei se laukku edellisen pyöräni peltitankissakaan kovin kummoisesti kiinni ollut mutta pysyi kyydissä kuitenkin.

Tässä muutama linkki keskusteluihin aiheesta. Puhelevat nuilla foorumeilla tuolla Lontoon murteella, eli jos ei taivu ko. salakieli niin kääntöapua saa kysymällä.

Fireblades.org
1000RR.net #1
1000RR.net #2

Kyseisiä pakkausratkaisuja ei välttämättä Suomesta löydy, joten ulkomailta saattaa joutua tilaamaan, mutta nykyaikanahan tuo tuntuu onnistuvan pelottavankin helposti.

Itse olen katsellut 1000rr.netin toisen threadin ensimmäisestä kuvasta löytyvää ratkaisua, sekä tätä seuraavaa:
Sargent

Viimeisin tankkilaukku ainakin toimii tonniärrärrässä, koska osa sivuilla otetuista kuvista on otettu laukku kiinni em. pyörässä. Myös tilaus Sargentilta onnistuu Suomeen. Sargentilta tilaamisesta lisätietoja saa myös kysymällä meikäläiseltä. (En ole mainosmies, mutta olen ottanut selvää tilatakseni penkin Hondan nykyisen betonivanerivirityksen tilalle)

Viimeinen, ehkä mielenkiintoisin vaihtoehto tavaroiden kuljetukselle voisi olla tältä sivulta löytyvä "smuggler". Mutta se on ehkä tavalliselle motoristille turhan hintava vaihtoehto parin lisälitran saamiseksi takapenkin alle:
Corbin

Näiltä sivuilta löytyy myös paljon muihinkin pyöriin sopivia vaihtoehtoja, niin ei kannata sivuuttaa vaikkei tonninen Fireblade tallista löydykään.

THA

Back