• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkilaukku raapii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten estää magneettikiinnitteisen laukun himmentämästä maalipintaa? En haluaisi vaihtaa laukkua enkä pyörää joka vuosi  
wink.gif
 joten antakaapa neuvoja / vinkkejä. (Yritin hakea vanhoja topicceja aiheesta mutta huonolla menestyksellä..) Kiittäen.

Kontaktimuovi on hyvä, mut sitten esim. Tokimotosta ollaan ostettu tukevampaa kirkasta A4-kokoisia kontaktimuoviliuskoja... Mikähän lie oikeelta nimeltään... Helpompi ainaskin asentaa.

Ööö kyl ne tais kyllä olla isompia kun A4:nen... No, kuiteskaan ei ollu rullatavaraa.
tounge.gif

Tällaista olen käyttänyt. Ei ole kontaktimuovi, ei siis sisällä liimaa. Ai että miten muka pysyy? Erittäin hyvin.

Hieman konstikas laitettava. Fairyveden ja lastan/sienen kanssa onnistuu. Viimeistellä voi vaikkapa föönillä.

Rullasta riittää useampaankin pyörään.

Kannattaa sitten pestä ja vahata tankki hyvin ennen asennusta.

-jami
062802moto_prv.gif

Mulla oli käytössä palanen maton alle laitettavaa liukuestemattoa tankin ja laukun välissä. Ei ainakaan viikon reissun jälkeen ollut jättänyt mitään jälkiä tankkiin.

Minulla on ollut jo parin vuoden ajoissa mikrokuituliina siinä tankkilaukun alla. Voipi pestä jos likaantuu. Vähän hankala tosin esim. tankatessa jos tuulee (ei meinaa riittää kädet asetella sitä takaisin). Eipä tuo mopokaan tosin ole ihan upouusi että pikkunaarmuista ei tule kovaa stressiä otettua
cool.gif

Miten estää magneettikiinnitteisen laukun himmentämästä maalipintaa? En haluaisi vaihtaa laukkua enkä pyörää joka vuosi
wink.gif
joten antakaapa neuvoja / vinkkejä. (Yritin hakea vanhoja topicceja aiheesta mutta huonolla menestyksellä..) Kiittäen.
Samaa mietin itsekkin ku pitäisi kesällä Norjaan lähteä posottamaan ja pelkkä reppu taitaa olla vähä liian pieni!

Kaverilla oli viimekesänä Norjan reissulla magneettilaukku ja se kyllä raapi tankin sen näköseks etten kyllä omaan kultaani sellasia naarmuja huoli!
crazy.gif

mutta enivei...

Noi kaikki väliin laitettavat kalvot jne on varmaan ihan hyviä mut ite järkeilin niin että pitää just nimenomaa olla sitä liimaa siinä kalvossa että pysyy tiiviisti kiinni ettei pääse esim renkaan heittämiä kiviä väliin pyörimään koska ne tekee varmasti vähintään yhtä ikäviä skraiduja ku ite magneetit!

ja näyttää aika kalliilta noi mopoliikkeiden kalvot (ovat ehkä vähän paksumpaa) mutta mikä estää ostamasta kontaktimuovirullaa ja leikkaamasta vaikka montaa kerrosta päällekkäin?? toimii varmasti ja kun on tosiaan muistanu vahata ennen kiinnitystä ni varmaan irtookin! vai onko jollain kokemuksia ettei irtoa??

nixweiss.gif

Käytin tuota liukuestemattoa viime kesänä ja tuloksena oli kuitenkin muutamat naarmut. Nyt ostin Guzzin oman bagster-tyylisen systeemin, jonka mukana tuli sellaiset paksut kalvot asennettavaksi ensin tankin päälle ja sitten vasta tuo kuori. Itse laukku ei ole karttataskun kohdalta Euroopan paras mutta eiköhän se siitä. Ei tosin kovin edullinen. Se RM Heinon myymä tankinkorkkiin kiinnitettävä olisi ollut myös loistojuttu mutta kun ei tähän malliin saanut. Ja olisi ollut puolta halvempikin.

Minulla on ollut jo parin vuoden ajoissa mikrokuituliina siinä tankkilaukun alla. Voipi pestä jos likaantuu. Vähän hankala tosin esim. tankatessa jos tuulee (ei meinaa riittää kädet asetella sitä takaisin). Eipä tuo mopokaan tosin ole ihan upouusi että pikkunaarmuista ei tule kovaa stressiä otettua
cool.gif
Sama juttu vähän eri tavalla:leikkasin liinan magneettien kokoisiksi kappaleksi ja liimasin niitten päälle ite laukkuun. Ei synny naarmuja ellei liinan ja takin väliin jää epäpuhtauksia. Ja tässäkin tapauksessa peilaamalla näkee missä kohtaa magneetit on ottanut tankkiin kiinni, noin pari vuotta tätä käyttänyt.

Ihan tavallinen kirjakaupan kontaktimuovi toimii hyvin vahatulla pinnalla, ei jämähdä pahasti kiinni. Itse olen tuota käyttänyt suojelemaan tankin kylkiä ajohousujen polvisuojilta.

Aikanaan ostin Saksan reissulla magneettilaukun joka toimii, on ollut kolmessa pyörässä ja erona moneen muuhun on etuosassa oleva remmi jolla laukun saa ankkuroitua. Lisäksi reissussa pidän tankin ja laukun pinnat puhtaana.
cool.gif

Kaikista paras vaihtoehto on ostaa nahkakuoret tankkiin Bagster ja samalta merkilta tankkilaukkukin. Ei tee naarmuja ja tankkilaukun kiinnitys on idioottivarma.

-Mika from Namibia-

Mulla oli käytössä palanen maton alle laitettavaa liukuestemattoa tankin ja laukun välissä. Ei ainakaan viikon reissun jälkeen ollut jättänyt mitään jälkiä tankkiin.
Komppaan tätä konstia, ei tarvi tarrailla ja toimii
062802moto_prv.gif
Eikä maksa kun muutaman euron  
tounge.gif
Voi käyttää samaa kamaa moneen kertaan, eikä tarvi miettiä et miten saa liimajämät pois tankista. Säästyy aikaa, joten jää enemmän aikaa itse
sport05.gif

Noi kaikki väliin laitettavat kalvot jne on varmaan ihan hyviä mut ite järkeilin niin että pitää just nimenomaa olla sitä liimaa siinä kalvossa että pysyy tiiviisti kiinni ettei pääse esim renkaan heittämiä kiviä väliin pyörimään koska ne tekee varmasti vähintään yhtä ikäviä skraiduja ku ite magneetit!
on muuten myynnissä sellaisiakin pyörämalleja, joissa ei ole ongelmana tankkia kohti lentävät kivet
033102bebe_1_prv.gif

Mulla on nyt kahdessa pyörässä ollut tankslapper kalvot ja oon ollut tyytyväinen. Ne kun kiinnittää hyvin niin niitä ei näe kuin läheltä katsottuna, pysyvät hyvin kiinni mutta lähtevät silti helposti irti kun haluaa ja voi irrottaa ja liimata niin monta kertaa kuin haluaa.

Back