• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkausongelma

Ei pysty ymmärtämään...

Meidä lähellä sijaitseva ABC bensis-kahvila on toiminut aina autolla tankattaessa hyvin. Jostain syystä prätkää tankattaessa ei mittarit nollaannu ja ala syöttää uutta annosta lainkaan.
Olen hinkannut pyörää edes takas siinä mittarin edessä ja molemmilla mittareilla vielä. Laittanut letkua takaisin ja yrittänyt taas. Ei mitään!

Seuraavaksi mittarille tulee auto joka saa mukisematta bensat.
En ole benari asiantuntija, mutta voiko maassa olla anturit jotka painosta tuntee jonkun olevan mittarilla ja avaa jonkun näkymättömän lukon? Menee hermo.
Autolla ei koskaan ongelmia ja prätkällä yrittäny 4 kertaa joista 1 antoi bensat.

withstupid.gif

Jos siellä jotkut anturit olisi, niin kuinkahan kuvittelisit (muovi)kanisteriin tankkaavasi esim. ruohonleikkuria varten
tounge.gif

Niin. Sitä mäkin mietin.

Mutta olen nyt kuitenkin 12 vuotta tankkaillu, joten jotain kokemusta pitäisi olla. Tää perkele ei vaan toimi. Mittarit auki 06-23 ja ajan puitteissa olen käynyt.

Joku nyt vaan mättää ja ei keksi mikä. Sama ei toistu muilla asemilla.

Eli jos unohdetaan se, että olen prätkällä liikkeellä ja keksitään syy siihen miksi mittarit ei nollaannu kun pistoolin ottaa siitä telineestä.
Joo, ja olen kysynyt, että mittarit ON auki.

Joissakin mittareissa aikoinaan ainakin sai pistoolin otetteua siten et mittarissa oleva tunnistin ei tunnistanut pistoolia.Elikä koitappa seuraavalla kerralla nosta kahvasta ylöspäin et tunnistin varmasti reagoi siihen.Itesellä ei ole moisia ongelmia ollut,mut joskus kauan sitte olin kesä duunissa huoltiksella ja näitä juttuja oli jatkuvasti "teidän mittari on hajalla ei anna bensaa".Mitään tunnistimia siellä ei muuten kyllä varmaan ole.

Joskus mittarit ei nollaannu jos joku urpo ei ole laittanut pistoolia täysin paikalleen.
Kannattaa siis myös tarkastaa että Kaikki pistoolit ovat kunnolla telineissään...

T. kokemusta kyseistä ilmiöstä ihan liikaa...

Täällä päin ABC asema teki mulle sellasta, että ei antanut kuin ~3 litraa löpöä ja pisti poikki. Ihan sama oliko autolla vai mopolla. Muilla asemilla kyllä tankkaaminen sujui.

Älä tunge pistoolin nokkaa syvälle tankin syövereihin, vaan pidä sitä hellästi "huulilla".

Auttaa ainakin allekirjoittaneella...

On tapahtunut meikäläisellekkin pari kertaa tosin Essolla.Kassa kertoi ongelman olevan mystisen joka esiintyy silloin tällöin. Pumpun huolto ei pystynyt selvittämään vikaa.

Mukava(ikävä) kuulla, että muillakin homma kilkkaa välillä. Luulin jo olevani mielisairas.
Täytyykin tarkistaa tästä lähin kaikki pistoolit paikalleen ennen kuin sen oman ottaa ja toimii.

Mukava(ikävä) kuulla, että muillakin homma kilkkaa välillä. Luulin jo olevani mielisairas.
Täytyykin tarkistaa tästä lähin kaikki pistoolit paikalleen ennen kuin sen oman ottaa ja toimii.
Saattaa joku luulla sua mielisairaaks, jos käy läpi koko huolsikan benssiinpistoolit, ennen ku alat tankkaamaan ...
biggrin.gif

Ärsyttää kun ne pistoolit katkoo sitä benssiinin syöttöä vähän väliä, ja se letku liian jäykkää tavaraa...mut muuten menee ihan kivasti
cool.gif

Pyhtään ABC:llä on usein illalla mittarit kiinni ja täytyy ensin käydä sisällä. On kuulemma lähdetty usein maksamatta.

Vois kuvitella että kun kypärä päässä tankkaa, ne ei avaa mittareita ennen kuin käy sisällä. Ja autoille antaa kun pärstä jää videolle, en tiedä mut näin vois olla. Ehkä, siis pelkkää mutua..

Pyhtään ABC:llä on usein illalla mittarit kiinni ja täytyy ensin käydä sisällä. On kuulemma lähdetty usein maksamatta.

Vois kuvitella että kun kypärä päässä tankkaa, ne ei avaa mittareita ennen kuin käy sisällä. Ja autoille antaa kun pärstä jää videolle, en tiedä mut näin vois olla. Ehkä, siis pelkkää mutua..
Ei se nyt niin vaarallista ole että tarvii olla kypärä päässä kuin formulavarikolla kun tankkaa
wink.gif

Joo ite veikkaan kans syyksi tota että pistooli ei ole ollut kunnolla pidikkeessä. Tai sitten sä vaan nostat sen pistoolin telineestä liian nopeasti tms. Rauhallisesti ku tekee kaiken ni toimii itellä kyl iha aina.

sport05.gif

Kaveri tuo oli lukenut tuhmaa lehteä(Jallu). Sit sama mies laivalle reissuun ja nokka kohti viroa... laivalla nainen tuo oli kainaloon käpsähtänyt ja kuinka ollakkaan he päätyivät yhteiseen sänkyyn.. jossa kaverini tuo lehden opein työt aloitti.. työsi huulille n. 10 kertaa nypyttäen ja sen jälkeen aina sisälle syövereihin... No tyttö tuo oli tuumannut.. " mitä sinä nypyttä nussi kunnolla".. et pohjaan vaan pablo jos tavaraa tankkiin tahtoo.
062802jumpie_prv.gif

Ei se nyt niin vaarallista ole että tarvii olla kypärä päässä kuin formulavarikolla kun tankkaa
wink.gif
Toisaalta... Empä oo kyllä muistaakseni ottanu koskaan kypärää päästä tankatessani moottoripyörää... Ei ole ollu tarvetta siihen.

Ei pysty ymmärtämään...

Meidä lähellä sijaitseva ABC bensis-kahvila on toiminut aina autolla tankattaessa hyvin. Jostain syystä prätkää tankattaessa ei mittarit nollaannu ja ala syöttää uutta annosta lainkaan.
Olen hinkannut pyörää edes takas siinä mittarin edessä ja molemmilla mittareilla vielä. Laittanut letkua takaisin ja yrittänyt taas. Ei mitään!

Seuraavaksi mittarille tulee auto joka saa mukisematta bensat.
En ole benari asiantuntija, mutta voiko maassa olla anturit jotka painosta tuntee jonkun olevan mittarilla ja avaa jonkun näkymättömän lukon? Menee hermo.
Autolla ei koskaan ongelmia ja prätkällä yrittäny 4 kertaa joista 1 antoi bensat.

withstupid.gif
Ei vissiin kannattais käydä kysymäs sieltä sisältä että mikä mittareita vaivaa? luulis ainakin asiantuntevien myyjien osaavan auttaa tai ainakin selvittää syy
cool.gif

Back