• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tankin suojaus tankkilaukun naarmuilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro.
Eli millä saisi helposti ja hyvin suojattua mopon tankin(customi)tankki laukun aiheuttamilta hiertymiltä ja naarmuilta?
Ja pysyykö nuo tankkilaukut ylipäätään hyvin niillä pelkillä magneeteilla kiinni tankissa?

Itsellä on kyykkypyörä, joten custom & tankkilaukku yhditelmästä ei ole tietoa, mutta kyllä mulla on pysynyt noilla magneeteilla ihan hienosti laukku mukana.

Mulla on niinkin "kaunis" suojaus tuohon käyttöön, kuin tuorekelmu.
biggrin.gif
Hyvin on toiminyt, kun oon kaistaleen tuota tällännyt tankin ja laukun magneettien väliin ja ei se sieltä edes pahasti ole repsottanut
biggrin.gif

Esteettisyydestä en sitten tosiaan tiedä.

- P

Itse hain Bauhaussista maton alle tulevaa liukuestettä, eli sellainen valkoinen nahkea verkko. Ei ole naarmuuntunut ja hyvin pysyy!

R.M. Heino - Bags connection laukut

Näissä laukuissa tankin täyttöaukon kehykseen ruuvataan
ao. pyörämerkin ruuvijakoon suoraan sopiva hevosenkengän
muotoinen "jalusta", johon tankkilaukku napsahtaa kiinni.

Ei tarvitse rimpuilla magneettien kanssa, ja pyörän/tankin
mallista riippuen voi käydä jopa niin, että tankkilaukku ei lainkaan
loju tankin päällä eikä voi sitä naarmuttaa. Itselläni on näin.

Omassa matkaendurossani Engage XL -mallin laukku osuu niin,
että etureuna on tankin kiinnikkeen päällä ja takaosa nojaa
satulan etureunaan.

Aivan loistava keksintö!
062802jumpie_prv.gif

Armaan vaimon muotoon ompelema ohut kankaan pala estää hiertymät. Itse en luota 101-prosenttisesti magneetteihin, vaan yksi löysä remeli kulkee edestä keulaputkien ympäri.

-hh-

edit sanavirhe

Bagster-tyylinen, kuitenkin alkuperäinen Guzzi-tarvike, ratkaisi minun kohdallani tilanteen. Bags connection olisi ollut etusijalla mutta kun ei ole niitä korkin ruuveja.

Louisilla on korkin ruuveihin kiinnitettävä malli myös. Käytännössä hyvin toimiva, todettiin kaverin FJR:ssä.

Kuten edellä jo neuvottiinkin joku suojus väliin.
Kannattaa kyllä aina tutkia ne magneettipinnat, ettei ole joku ruuvi tms. tarttunu. Itsellä kerran Magnetiitti (rautamalmin) palanen teki melkoset naarmut Suzukin tankkiin.
Se laukku kun oli tulossa syliin niin sitä piti työntää eteenpäin
wink.gif

Monta kerrosta vahaa niin ei mene pienemmät naarmut maalipintaan asti (luulisin??)

Oman tankkilaukun ulkopohja on niin nahkeaa kumia, että se ei pääse elämään tankin pintaa vasten. Tärkeää pitää pohja puhtaana, ettei laukun ja tankin väliin jää mitään naarmuttavia partikkeleita.

Oman tankkilaukun ulkopohja on niin nahkeaa kumia, että se ei pääse elämään tankin pintaa vasten. Tärkeää pitää pohja puhtaana, ettei laukun ja tankin väliin jää mitään naarmuttavia partikkeleita.
Tuosta vaan joskus mulle viisaammat sanonut, että ajaessakin (jos laukun ja tankin väliin jää pienikin rako niin kuin magneettiversioissa yleensä jää) pääsee pientä partikkelia sinne hiomaan pintaa. Siksi itse teen niin, että ennen reissuun lähtöä puhdistan tankin pinnan kunnolla ja jotain kelmua tosiaan väliin ja laukku kiinni.

Sitten myös tankatessa jne. tarkkana kun irroittaa laukun, ettei laske sitä esim. huoltsikan asfaltille, siinä niitä hiekanjyviä sun muuta tarttuu helposti noihin magneettien kumipinnoille ja raapii tankin pintaa sitten.

- P

Käytän kirjakaupasta saatavaa karttamuovia. On kuten kontaktimuovi mutta paljon kesymmällä liimalla.

Helpoimalla pääsee, kun vahaa tankin parikertaa kaudessa. Myös polvien ja tankin väliin pääsee jotain kauheita partikkeleja, jotka edistää tankin pinnan naarmuuntumista ja himmenemistä.

Nahkeapintainen laukkuni on toistaiseksi pysynyt hyvin paikallaan ilman mitään remmejä.

Back